8.468 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

STRØM TIL IPHONE FRA MOTORCYKEL STRØM TIL IPHONE FRA MOTORCYKEL

Hejsa derude

Jeg har Navigon/GPS til min iPhone og et vandtæt mount så jeg kan have den på mit styr. Men strømen løber hurtigt op.

Jeg vil derfor gerne lave en løsning hvor den får strøm fra motorcyklen.

Jeg kan se at min iPhone oplader har et output: 5 volt og 1 amper og det er Jævnstrøm (Direct Current / DC)

Er der nogle kloge hoveder derude der ved hvordan man kunne lave sådan en løsning?

(Kører på en Suzuki GSR600)

Mvh Jakob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  STRØM TIL IPHONE FRA MOTORCYKEL
  • #1   9. sep 2009 Hvad med at købe en billader til din Iphone og så montere et cigaretstik du kan sætte den i?

• #2   9. sep 2009 Jo, det må jeg se om jeg kan finde. Så kan man bare gå uden om cigeretstikket ved at skille det ad og få to ledninger til plus og minus.

Det næste problem er så at adapteren ikke skal trække strøm fra batteriet når motorcyklen er slukket.

• #3   9. sep 2009 ja det kan du sagtens, bare sørg for at hvis omformeren sidder i selve cigaretstikket så skal du selvfølgelig tage plus og minus sådan at omformeren er med.

Du skal bare montere den til tændingsstrøm oppe ved tændingslåsen. Så får den kun strøm når tændingen er slået til.

• #4   9. sep 2009 Ja, tag strømmen fra tændingen eller fx positonslyset og jeg mener at cigarettænder hun-stik kan fås billigt ved fx louis.de eller thansen.

• #5   9. sep 2009 Hvor har du fået sådan et vandtæt mount fra?

• #7   9. sep 2009 Jeg har monteret det strømudtag, som "Kenneth - Horsens - Caferacer til salg ." linker til, og det virker upåklageligt. Jeg har forsynet den fra min baglygte, dog også monteret en lille vippekontakt under sædet, så jeg selv bestemmer hvornår der skal være strøm på.

• #8   9. sep 2009 Hvordan har du fået / lavet et vandtæt mount til iphonen til styret?

Ville også gerne kunne bruge navigationen i min 3gs

• #9   9. sep 2009 Jeg har en cigartænder direkte på batteriet med en sikring i mellem. Den bruger ingen strøm når der ikke er sluttet noget til..

• #10   9. sep 2009 Bare lige et tip fandt en ok billader til min Iphone i Rema1000 til en 20er...
    Den virker ok og en lokal rema på bølandet har dem sikkert endnu.

Så ka du eksperimentere og smide lortet ud bagefter.

• #11   9. sep 2009 Jeg købte mit mount fra USA:
    http://www.mountguys.com/product_p/ram-b-149z-aq2-iphone.htm
    Jeg valgte armlength til: 1,75 inch
    U-bolt size skal passe rundt om styret, jeg valgte 1-inch hvilket er 2.54 centimeters som lige akkurat er tilstrækkeligt for mig. Men mål lige på styret.

Jeg kommer nok til at lave et USB forlænger stik fra strømkilden og sidder løst et sted så jeg ikke skal have mit mount permanent monteret.

Jeg bliver også nød til at skære USB stikket af så jeg kan have ledning igennem mit mount for så at genmontere det i den ønskede længde til mit permanente HUN-USB strøm udtag der skal sidde et praktisk sted på motorcyklen.

Jeg skal også finde en løsning med en vandtæt gummi-muffe med låg til HUN-USB-Strømudtaget så det ikke hænger i det fri og ruster.

• #12   9. sep 2009 Jeg burde måske lige nævne at de reklamere med at man kan trykke igennem det vandtætte mount til ens iPhone med hænderne. Det kan jeg dog ikke med mit. Det gør mig nu heller ikke noget da jeg kører med handsker og man burde heller ikke fumle med GPS imens man kører, hellere koncentrere sig om trafikken/vejen og så stoppe hvis man vil fumle med GPS'en.

• #13   9. sep 2009 Den helt ideelle løsning er at lave et strømudtag direkte over batteriet. Det skal forsynes med en sikring, og et relæ så det kun er aktivt når der er tænding på.
    Princip-beskrivelse her: http://www.canyonchasers.net/shop/generic/relay.php

A) Løsningen har den fordel, at tændingslåsen og eksisterende ledningsnet ikke belastes af yderligere forbrug. (den smule strøm som en iphone tager, er nok helt ligemeget - men hvis man overvejer eks. varmehåndtag kan man lige så godt gøre det rigtigt med det samme)

smiley Relæet giver man signal fra f.eks. nummerpladelys; et ikke-kritisk indgreb i org. ledningsnet.

• #14   10. sep 2009 Snedigt Simon, tak for info'en.

Kommentér på:
STRØM TIL IPHONE FRA MOTORCYKEL

Annonce