5.098 visninger
|
Oprettet:
Skift af kobling {{forumTopicSubject}}
Har en suzuki bandit 600 fra 96. Min kobling er slidt rimlig kraftigt, og kan mærke at den glider når den når omkring 7000 rpms.
Så er mit spørgsmål så, når jeg skal skifte den skal jeg så skifte
1. koblingsæt - lameller
og eller
2. Koblingsmetalplader
og
3 koblingsfjedre.
Og er det nødvendigt at købe forstærkede dele, eller er det fint nok at købe koblingsæt- lameller EBC til omkring 500 kr. ?
Mvh Christoffer
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
Husk olie og filter.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
men jeg kan vel genbruge mit olie, for har lige fået nyt på?
Skal jeg ha nyt oliefilter? og hva koster sådan en satan?
maj 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
Hvis du også har en raslelyd er det en skidt ide bare at køre videre på den, mester...
maj 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
Har du evt lige skiftet til en anden type olie?
Det kunne jo evt være derfor dine koblingsplader er døde.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Raslen kan komme fra alt muligt , men undersøg lige stålpladerne når du skifter det kan være en sådan der er knækket , ved at smide koblingen for hårdt
Inden for drag kan vi godt smelte 2-3 koblinger på en weekend , uden at skifte olie
Men er du nu 100 % sikker på at det er den rigtige olie du har hældt på , slidt kobling kort efter olie skift lugter alså lidt
maj 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
Jeg havde den ude hos en teknisk skole og få det lavet, og det var lederen jeg havde en aftale med, og han sagde at det var noget rigtig godt olie de havde proppet på. men ved så ikke om de har skiftet oliefilter, for købte selv alle de dele jeg skulle have skiftet på den.
Men man kan vel købe et oliefilter i Thansen, som ikke er helt skidt?
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Olien behøver ikke at blive skiftet holder jeg på , hvis det er det rigtige , den er beregnet til at kunne køre med det snavs i ellers var der dælme mange MCer der ikke kunne køre
maj 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
Så må jeg lige se på metalpladerne, når jeg åbner den.
Men den lyd den kommer med, troede jeg først kom fra cylinderen, lidt ligesom en tik lyd, men ved nærmere syn på det, er jeg helt sikker på at det kommer fra koblingen.
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
MC olie er speciel da den også bruges i gearkasse og kobling , der kan man ikke bruge Auto olie , så fedter din kobling som du beskriver
Så fat i ham og spørg om , hvad faen han har hældt i
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
I sidste ende handler det om additiver, og MC olie er bare den eneste måde at være sikker på det må hældes på en MC hvor koblingen skal kunne holde.
76.000km og stadig original kobling i min SV'er - og jeg er sgu ikke flink ved den, udover at overholde olieskiftintervaller og filterskift rimeligt firkantet.
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
På min gade MC Honda X11 bliver olie og filter skiftet når jeg skifter bagdæk , det passer meget godt sammen , ved hård kørsel holder bagdækket 4500 og ved normal kørsel 5500 , den måde har virket de sidste 15 år
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Skift af kobling