877 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Baghjul - Lejerne gået eller ???? Baghjul - Lejerne gået eller ????

Hej har lagt mærke til at når jeg ligger cyklen ned rundt i et sving, så er det lige som om at baghjulet svinger lidt mere ude lige efter jeg går ind i svinget.
Det bevirker at jeg svinger skarpere end jeg regner med og det kan jo godt gå hen og give problemer hvis jeg kommer lidt for hurtigt ind i et sving.

Har kontrolleret mine baghjuls lejer og de virker ikke til at fejle noget.
Er der nogen der har et bud, eller som lige ved hvad det er??

På forhånd tak her fra

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Baghjul - Lejerne gået eller ????
  • #1   15. sep 2004 Har du checket svingarms-bøsningerne?
    Dæktryk?
    Prøv at dreje en lille smule UD af svinget med forhjulet når du går helt ind i svinget.

• #2   15. sep 2004 Hejsa
    Tjek om din bagsvinger sidder løs .. Tag godt fat i den, og hvis den bevæger sig .. så skal den spændes... eller også skal der skiftes noget ud i den.. (ved kun hvordan det er lavet på en geely .. )

- Jan

• #3   15. sep 2004 Dæktryk er okay, blev kontrolleret i dag da jeg kontrollerede lejerne. Må kigge på svingarmen/bagsvingeren i morgen, når jeg kommer på arbejde.

Tak for hjælpen, håber jeg finder ud af det, for har bestemt ikke råd til en mekaniker smiley

• #4   15. sep 2004 Har lige været nede og ha fat i bagsvingeren og den virker på ingen måde som om den er løs eller der er slidte bøsninger.

• #5   15. sep 2004 Har ikke flere ider til hvad det kunne være..
    men ville nok være en ide at gå hele cyklen igennem... altså .. rykke og skubbe lidt i det hele .. og se om der er noget som reagere som det ikke skal ..

- Jan

• #6   15. sep 2004 Tja vil jeg prøve at gøre endnu engang i morgen, kunne også være man bare skulle skifte lejer og bøsninger så jeg er sikker på det ikke er det. Det er jo ikke den store udgift med 60 kr pr leje.
    Men mange tak for hjælpen.

Jan G. Hvor er du fra i landet?

• #7   15. sep 2004 Nej det er ikke lige det vilde ..

jeg er fra Hobro - det sydlige nordjylland smiley

dig ?

• #8   15. sep 2004 Men nu får jeg lige set den efter i morgen så skal jeg nok lige melde tilbage når jeg finder "fejlen"

Jeg er fra Århus.

• #9   15. sep 2004 Okay, held og lykke med fejlfindingen ... så krydser vi lige fingre for at det ikke er noget som koster en halv bondegård..

ahh .. et stenkast væk ... sådan da smiley

- Jan

• #10   16. sep 2004 Det har jeg ikke lige lagt mærke til, men vil straks se efter.

Hedder det sig så nyt dæk, eller skal man leve meddet, dækket er forholdsvis nyt, ser det ud til

• #11   19. sep 2004 Har stadig ikke fundet årsagen til mit problem, men det er der stadig, det ser ikke ud som om at dækket er slidt fladt midt på.

Men hvis jeg ikke finder ud af hvad det er, så må jeg jo bide i det sure æble og køre på værksted med den smiley

• #12   13. okt 2004 Ja det er det og det er vist også lidt breddere

Kommentér på:
Baghjul - Lejerne gået eller ????

Annonce