360 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
Afmont. af sæde på ZX 10`er fra 1990 Afmont. af sæde på ZX 10`er fra 1990
hej, er der nogen der lige kan vejlede mig til afmont. af sædet på min Kawazaki ZX 10`er fra 1990, jeg har prøvet at skrue den boldt ud som sidder på hver side af sædet, men det sidder urokkeligt fast.
0 synes godt om
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 663
Jeg stod også længe og kiggede underligt på mit sæde, og fattede ikke en brik, så du er ikke den eneste.
Du skal starte med at skrue sidedækslerne af (hvis du ikke har gjort det før, sidder der en skrue nederst og og så trækker du forsigtigt ud i dækslet - der sidder to tapper bag, og en som du skal være forsigtig med oppe under tanken). Så sidder der to bolte som holder sædet fast på stellet - de skal ud. Derefter trækker du op i passagerhåndtaget, som låser den bagerste del af sædet, og voila...
Alternativt kan du undvære de to bolte under sædet, når du samler igen - så kan du løsne sædet ved bare at løfte passagerhåndtaget. Sædet sidder fint på den måde, men folk kan selvfølgelig løbe med det.
Boltene på selve sædet er kun til eftermontering af sædeskal - de holder ikke fast på noget ellers, og er kun for at dække gevindhullerne til en evt. sædeskal.
okt 2007
Hvis du vipper det underste af dækslet udaf, kan du se den øverste tap under tanken, og så ved du om du kan trække dækslet fri. Det gælder selvfølgelig begge sider.
okt 2007
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=79
Der er mange gode råd at hente der...
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 17
Afmont. af sæde på ZX 10`er fra 1990