Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afmont. af sæde på ZX 10`er fra 1990
  • #1   24. aug 2009 Ha-ha...

Jeg stod også længe og kiggede underligt på mit sæde, og fattede ikke en brik, så du er ikke den eneste.

Du skal starte med at skrue sidedækslerne af (hvis du ikke har gjort det før, sidder der en skrue nederst og og så trækker du forsigtigt ud i dækslet - der sidder to tapper bag, og en som du skal være forsigtig med oppe under tanken). Så sidder der to bolte som holder sædet fast på stellet - de skal ud. Derefter trækker du op i passagerhåndtaget, som låser den bagerste del af sædet, og voila... smiley

Alternativt kan du undvære de to bolte under sædet, når du samler igen - så kan du løsne sædet ved bare at løfte passagerhåndtaget. Sædet sidder fint på den måde, men folk kan selvfølgelig løbe med det.

Boltene på selve sædet er kun til eftermontering af sædeskal - de holder ikke fast på noget ellers, og er kun for at dække gevindhullerne til en evt. sædeskal.

• #2   24. aug 2009 Grunden til at du skal være forsigtig med den tap som holder sidedækslet fast under tanken, er at bagved tappen sidder yderligere en styretap som sidder op under tanken... Derfor skal du ikke bare trække ud i dækslet alt hvad du kan (så er der noget som skal knække), men ligesom prøve at mingelere (er det i det hele taget et ord????) lidt forsigtigt med dækslet, for at frigøre begge tapper.

Hvis du vipper det underste af dækslet udaf, kan du se den øverste tap under tanken, og så ved du om du kan trække dækslet fri. Det gælder selvfølgelig begge sider.

• #3   24. aug 2009 Jeg kan iøvrigt anbefale dig at melde dig ind i ZX10-gruppen...

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=79

Der er mange gode råd at hente der... smiley

• #4   24. aug 2009 tak for de gode råd, jeg kikker på det i morgen, jeg melder selfølgelig tilbage.

Kommentér på:
Afmont. af sæde på ZX 10`er fra 1990

Annonce