Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremse problemer.
  • #1   22. aug 2009 Har du fået sat klodserne ens igen ... ellers skal de lige slides til igen

Men rens dem af mad acetone / Bremserens

• #2   22. aug 2009 du har vel husket at udlufte dem en tur ?, men der er sikkert kommet noget på klodserne/skiven som gør den glat

• #3   23. aug 2009 Jeg har sæt det i præcis, som jeg tog dem ud.

Jeg kan trykke pedalen helt i bund, uden at den bremser ret meget, i forhold til hvad den burde.

Udlufte dem en tur? Hvordan?

- Peter

• #4   23. aug 2009 Udlufte: Sørge for der ikke er luft i bremseselangerne.

• #5   23. aug 2009 Skal vi ikke lige starte med at få slået fast om der er tale om en skive- eller tromlebremse ?
    Det er jo ikke nemt at lufte ud, hvis det er en mekanisk aktiveret tromlebremse !
    Hvor er det lige helt nøjagtig at du har smurt bremsen?
    For hvis det er selve bremsebelægningen du har smurt for at undgå at den piver. Så kan du godt skrotte de bremsebelægninger og starte forfra.

• #6   23. aug 2009 Undskyld, ser nu at der står "skiven" i nederste linie, min fejl.

Men det er stadig vigtig at vide hvor der er smurt !

• #7   24. aug 2009 De tværgående pinde til at holde den inderste skive på plads (midten af cykel) er blevet smurt. Det var det eneste jeg lige turde at åbne op for. De var desuden lidt smurt i forvejen, så jeg gav dem bare lidt mere.

Men jeg kan trykke pedalen helt i bund, uden den taget fat som den burde. Er der en ting jeg mangler at indstille?

- Peter

• #9   24. aug 2009 Mange tak! Det er sikkert det der er mit problem! Det prøver jeg.

Mange tak...

• #10   24. aug 2009 Hej.

Nu har jeg prøvet Mikkels idé, og det har ikke hjulet. Jo der kommer lidt luft ud, men nu taget bremsen overhovedet ikke fat i skiven. Endnu mindre end den gjorde før.

Er der nogen som kender en omkring Nyborg som har forstand på det skidt, eller er der en som vil give en hjælpende hånd for en kasse bajere eller sådan?

Peter

• #11   24. aug 2009 Prøv lige at lufte ud igen Sørg for den IKKE går tør i beholderen når du lufter ud

1. Få tryk på ( Pump gerne et par gange )
    2. Hold Trykket
    3. Løsen Udlufteren
    4. Spænd udlufteren
    5. Slip Bremsearmer
    Og så forfra Så burde du kunne mærke den bliver mere hård

• #12   24. aug 2009 Udlufteren er den der sidder på bremseklodsen ikke?

Hvis, så har jeg gjort det mange gange... Men jeg prøver igen i morgen!

• #13   24. aug 2009 Joo på bramsekaliberen
    Det er nemmest hvis man er 2
    ( Så er det også nemmere at at dele 2 pilsner bag efter ) smiley

• #14   25. aug 2009 Hvor lang tid skal man gøre det?

Og burde man kunne mærke noget efter et par gange, eller efter mange gange?

Og efter jeg har gjort dette, er det som om bremsen er blevet meget mere slap, end den var før?

• #15   25. aug 2009 Hvor i landet kommer du fra Peter ..

• #16   25. aug 2009 Jeg er fra Nyborg.

• #17   26. aug 2009 Hmm .. det var en skam .. der er sku langt til herning .. ville ellers gerne have hjulpet

• #18   26. aug 2009 Kan være din bremse cylinder er blevet slidt så den ikke kan pumpe måske
    men tror også bare det er luft
    tryk 10 gange bremsen ind også åben udluftnings skruen bliv ved med at holde bremsen inde også stram udluftnings skruen igen, hvis du slipper bremsen så suger den bare luft med ind igen, også hjælper det ik en skid smiley
    når så den begynder at spytte vædske ud, så er det en god ide at ha en klar slange på så man kan se luft boblerne der kommer ud, når der ikke kommer flere ud så holder du op, og går over og gør det samme på den anden bremse kaliber

• #19   8. sep 2009 Hvordan går det ... er den lavet

Kommentér på:
Bremse problemer.

Annonce