670 visninger
|
Oprettet:
Suzuki GSX400 sprøjter olie ud! {{forumTopicSubject}}
Hey.
Jeg har en suzuki gsx 400e fra '81, og her den anden dag begyndte den pludselig at sprøjte olie ud, gennem den lille studs der sidder på ventil-dækslet!!
Hvordan kan det være? Og hvad kan man gøre ved det?
Kan det være retur-olie-løbet der er tilstoppet deroppe, så der bliver helt fyldt med olie, og så kommer det ud deroppe i stedet?
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.811
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 62
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 62
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 62
Kigger så ind i cyllinderen og på stempler, og samlet det igen, og på der er stempelringene stadig intakte.
Da det samme problem så bliver ved at være der, er det jo ikke noget der er sket - efter - jeg har skildt og samlet motoren.
Men noget andet, kan det så være fordi stempelringene er slidt? Syntes nu ikke det så sådan ud, men på et andet forum var der én der foreslog at det kunne være galt, selvom jeg ikke kan se hvad det har at gøre med at der kommer olie ud af krumtaps-udluftningsstudsen?
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 62
Er der slet ingen der mener at det kan være fordi retur-løbet af olien kan være stoppet til?
Har først nu opdaget at der skulle gå en slange fra ventildækslet (derfra hvor olien sprøjter ud nu), til luftfilteret, og den har ikke været der men jeg har haft mc'en.
Så har kørt små 500km uden det, hvor den har suget luft direkte ind, udenom filteret. Kan det så ikke være sket den har suget skidt ind, og derfor stoppet returløbet af olien? Og vil det være dumt at prøve at puste derind med en kompressor for at skabe fri gang deri igen?
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Den eneste forklaring jeg lige ser, er at motoren på et tidspunkt har være overophedet og som følger af det er cylinderne blevet oval.
Det du beskriver er helt klar underkomprission, så der skal helt klart en opboring og to nye stempler til.
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 62
Se jeg der er jo 2 olie kanaler op til ventilerne, jeg troede bare den éne var returløb og den anden, den der transporterede derop.
Jamen det forklarer jo en hel del !!
Så må jeg hellere hive cyllinderen af og få den honet op, købt nye stempler og stempel ringe! Jeg kan ikke nøjes med at bruge de gamle stempler igen, og så bare skifte ringene?
Og er der nogen der ved hvad det koster at få sin cylinder til cylinderservice og få den honet op?
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
men lad en fagmand se på det, prisen er ca 500 pr cylinder og stempler er ca 1000 pr stk
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 62
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 62
Suzuki GSX400 sprøjter olie ud!