{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.761 visninger | Oprettet:

Ny motor eller bare en renovering? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens...

Jeg har lige fået ødelagt min Suzuki Gs 500e motor... krumtapslejerne er gået...

jeg vil lige høre jer, hvad jeres erfaring siger jer... skal jeg købe en helt ny motor og sætte den i, eller kan jeg renorvere den ødelagte motor og skifte lejre på den? hvad kan bedst betale sig prismessigt... tiden det tager at renorvere selv er jeg lige glad med... det er mere kroner og øre...

Venlig Hilsen

Jesper Nicolaisen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny motor eller bare en renovering?
  • #1   4. aug 2009 hvis "lejeren" er rigtig slemme, så kan det være de har gnasket af krumtappen, også skal den skiftes ud + plejstænger og nye lejer, så det kan godt blive dyrt, men så ved du også at de er i orden.
    man kan jo være uheldig og få en motor hvor de går på en gang til.


  • #2   4. aug 2009 Kørt tør for olie??
    Du kan få en hel GS500 hjem for 5-7.000,- og så sælge resterne i dele.
    Men det kan ikke svare sig at renovere motoren.


  • #3   4. aug 2009 krumtappen er 100% ødelagt, lejet "lejepande" har med alt sansyndelighed kørt en tur med rundt, hvor de normalt sidder fast i motorblokken og så er der kommet slidespor i motorblokken.... så det du skal regne med er en ny krumtap og i hvert fald et nyt leje, Du kan sagtens finde en ny krumtap på ebay bare sørg for at den krumtap er med lejer og plejlstænger.... jeg har fået ødelagt min krumtap 2 gange på den måde ;(

  • #4   4. aug 2009 RENOVER, det koster dig cirka 2000 kr. og så ved du standen på din motor, selvfølgelig kan der undervejs komme nogle ekstra ting som du synes men så ved du også hvordan din motor er når du er færdig, at krumtappen skulle være færdig tror jeg ikke på, købe en brugt motor !!! nej tak den kan være mere slidt en din egen

  • #5   5. aug 2009 hvis den klonker fra motoren er krumtappen færdig og ser sådan ud.. http://i19.ebayimg.com/01/i/001/31/b2/1103_12.JPG hvis den ikke er det så kan du lave det hele for 200 kr

  • #6   5. aug 2009 Bodie B

    Hvad er det lige du regner med at kunne lave for 2000,- ??
    Det lyder jo som om du er ansat ved Brbd Jensen i horsen, det er dog det eneste sted i Danmark jeg har hørt om. En renovering kan klares for så lidt.


  • #7   5. aug 2009 200 kr og 2000 kr

    Det er urealistiske tal drenge, alene pakninger og simmeringe koster en del.

    jeg vil sige minimum 3500kr./


  • #8   5. aug 2009 Nu er det vel heller ikke uvæsentligt om Jesper kan klare en eventuel renovering selv, eller cyklen skal på værksted?

    Mvh Mathias


  • #9   5. aug 2009 Bodie: 2.000,- rækker til 3-4 værkstedstimer. Er krumtappen gået skal der vel bruges op mod 10 timer på værkstedet, dertil kommer reservedelene. Så de 2.000,- rækker ikke til meget...

  • #10   5. aug 2009 ca 200kr for lejer (hvis der ikke skal en ny krumtap i), flydende pakning gratis hvis man har noget i forvejen, og toppakning ja den kan man sagtens genbruge hvis man lige afspænder den med engang gasbrænder. Det er 4. gang jeg har samlet min fireblade og to gange offroaderen med samme toppakning, ingen problemer overhovedet.... men det er et temperamentsspg.

  • #11   5. aug 2009 nej det ikke brdr jensen priser, det er priser på originale reservedele som man kan finde til billige penge, bare ikke i Danmark !!!

  • #12   5. aug 2009 Bodie: det er så en forudsætning at trådstarter kan skrue selv.

  • #13   6. aug 2009 der står at han er ligeglad med tiden, så går jeg ud fra at han selv fixer det, det er jo meget nemt bare man har det rigtige værktøj, hvis han ikke kan ville jeg stadig fortrække at renovere motor så man med hvad man har, købe en brugt til en 4-6000 som kan være lige så slidt, hvad er der af garanti på sådan en ???

  • #14   6. aug 2009 Hvis trådstarter skal have lavet det hele på værksted, så er det billigere at købe en anden.

    MEN som Bodie og andre skriver, den har jo ikke været åbnet, så vi kender ikke skadens omfang..
    Åbner altid, før man tager stilling, er det kun leje, skift lortet, ny eller flydende pakning, og ud at køre.

    ELLERS kan man tage stilling når man kunder skadens omfang, og husk at købe en hayens bog eller lignende inden du går i gang!!!

    Jesper


Kommentér på:
Ny motor eller bare en renovering?

Annonce