{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

Endnu et dæk spørgsmål... {{forumTopicSubject}}

har prøvet at lede lidt i forummet, men kan ikke finde noget om dette emne.
Skal til at have nyt for+bagdæk, og overvejer at smide fx et sportdæk på foran og et sportstoure bagpå..
det bløde fordæk for at få godt greb ind i svingene, og bagdækket for at få et sportsdæk som jeg ikke har slidt op på et par 1000km.

Men har samtidig læst at man helst skal have samme type dæk for og bag.

Hvad vil i forslå?



Har kun kørt med BT21 bagpå, og står okay på vejen + det stadig har et par 1000km, og allerede kørt ca 12.000km.
så overvejet sådan et igen og måske et BT16 foran.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu et dæk spørgsmål...
  • #1   7. jul 2009 jeg kan så slet ikke følge det med varmen i bt016, synes nærmest det er det dæk, jeg har prøvet der er lettest at få varmt

  • #2   7. jul 2009 Heh, ja mange meninger.. smiley men hvis vi ser bort fra dækmærket..
    Giver det så ikke god mening at sætte et blødt dæk foran?



  • #3   7. jul 2009 jeg ville mene ens dæk er bedst. kan anbefale metzler`s nye sports dæk. det klister godt på vejen er oki i vådt fører. ved ikke hvor mange km der er i det, da jeg selv lige er skiftet over til det.. men godt dæk syntes jeg.

  • #4   7. jul 2009 Okay, har hvertfald ikke haft problemer med mit bagdæk og samtidig dejligt det holder langt.

  • #6   8. jul 2009 Var nemlig den sidste linie jeg tænkte på.. 1sæt dæk pr sesson er nok til min økonomi.. og da et fordæk jo slet ikke bliver slidt som et bagdæk vil det måske være meget smart..
    men så alligevel, som du nævner mht vådt vejr.. min cykel er mit eneste transportmiddel, så jeg kører i alt vejr (sne og salt hører til vintergeden) men ville nok så alligevel være bedst med sportstoure på begge.. disse kan vel også sagtens bruges til trackdays?


  • #9   8. jul 2009 Jeg kører med Bt16 bag i .
    og det bider dejligt.
    og ja faktisk rigtigt nok at det bliver hurtigere varmt ind mit gamle.


  • #10   8. jul 2009 Min erfaring siger at det er en meget dum idé, at kombinere sportsdæk og sports touringsdæk.
    Jeg har prøvet samme kombi som du tænker på (andre mærker men samme type) det var så slemt at jeg tænkte på, at det ST bagdæk det dog var det værste lort jeg nogen sinde havde kørt på. Alligevel bestemte jeg mig for at prøve at skifte fordækket til et STdæk af samme type som bag på. Straks var de problemer jeg havde haft med, at cyklen ikke rigtigt kunne finde ud af om den bille svinge eller ej.

    Jeg har læst din anden tråd om, at slide kneesliders. Med det du skriver der mht. slid på kanten af dækket, så er du efter min mening best tjent med et moderne ST dæk. det holder længere har det samme greb når det ikke bliver kørt til grænsen.
    Men det lyder selvfølgelig, lidt mere morfar, når man står nede foran iskiosken og blærer sig med hvilke dæk man kører på

    Her er en test af hvad europas største MC maacin mener er det bedste for tiden http://www.mynetmoto.com/motorradreifen_news_details.cfm/moto_news/591/

    God fornøjelse med valget smiley


  • #11   8. jul 2009 Hvis du ikke har problemer med grebet pt, så vinder du intet ud af at køre med sportsdæk foran.
    Du vil også køre med 2 dæk der har optimalt greb indenfor hvert sit temperaturområde. SPortsdækket skal arbejde mere for at holde sig i ompitum temperatur, sport-touring har fint greb ved lavere hastigheder.

    Som du skriver i din anden tråd, mangler du stadig 1,5cm ud til kanten, så du mangler ikke greb til dit kørselsbehov med BT21, så fortsæt bare med dem.
    Et sportstouring dæk har vel tæt på samme egenskaber i dag, som et sportsdæk havde dengang din SZR var en ny model.


  • #12   8. jul 2009 Nu skal vi ikke spytte på szren smiley heh..
    Ej, nok en meget god ide.. de kan skam også smuldre i kanten(så langt jeg nu er ude) efter en dags tid i Harzen ..


  • #13   8. jul 2009 Vil i forslå at købe nogle dæk på nettet eller bare hos en forhandler?

  • #14   8. jul 2009 på nettet KLART, forhandlerne ved sgu godt hvad de skal have for det, du kan nåsten få 2 sæt på nettet for 1 sæts pris ved forhandleren

Kommentér på:
Endnu et dæk spørgsmål...

Annonce