624 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Honda CBR 600 model 87. Honda CBR 600 model 87.
Hej MCgalleri. Har netop monteret ny org kobling på min cbr 600 fra 87.
Jeg kan ikke få den til at koble ud, selvom jeg har gjort fuldstændig som før.
HVAD KAN DER VÆRE GALT?? SKAL BRUGE DEN SØNDAG.
0 synes godt om
feb 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 15
Men jeg kan bare ikke finde fejlen.
jeg skiller den helt ad. smørre alle plader med den olie jeg skal bruge. "motul selvfølgelig" og sætter det hele sammen igen efter værkstedsbogen. ALT er bare vent rigtig. det eneste der ikke står noget om, er hvor meget krydset og fjedre skal spændes til.
Hvis jeg spænder dem helt ind, så virker den udkoplingen ikke.
feb 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 15
jun 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 14
Anskaf en værkstedshåndbog inden du giver dig i kast med sådan nogle ting!!! Data er uundværlige når man skal lave reperationer.
feb 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 15
men billedet viser at de er skruet i bund. og hvis jeg ikke spænder dem i bund, så glider koblingen
feb 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 15
1 aksel går ned, ud for tryklejet, med en trykstav der sidder i et hul. når så akslen drejes, trykkes der på tryklejet.. men mit egentlige problem er stadigvæk.
Skal fjedrene spændes i bund, eller skal de kun spændes et vis antal mm ind.?
Det er mit egentlige problem lige nu.
Sorry hvis jeg ikke kan komme med en ordentlig forklaring. men jeg er lidt æv panisk lige nu.''
vil næsten gi hvad som helst for et svar og løsning nu.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 197
feb 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 15
men det jeg tænker på er, om boltene og fjedrene skal HELT i bund.
jeg kan sagtens spænde dem med 1kg og ja det er 6 mm.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 197
feb 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 15
men boltene vil da ryste løs.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 197
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 197
feb 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 15
så kan den koble ud.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 197
feb 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 15
1000 tak og tak til jer andre for den hurtige Respons.
når man er så desperat, så gør man mange ting.
min kobling har så de sidste 4 timer været skilt ad de første 10 gange
når løsningen er kommet, så giver jeg self udførlige instrukser på siden...
mvh
Bo O
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 197
feb 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 15
Samtidig har jeg nu fået den til at koble ud. men efter 1-2 km så virker koblingen ikke mere og jeg kan næsten ikke få den i gear, eller frigear, medmindre jeg slukker motoren.
Så kan jeg lade den stå i 10-15 minutter og så virker den igen.
Der må være noget jeg har overset, men kan bare ikke finde fejlen.
Tror sgu jeg har stirret mig blind på problemet.
feb 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 15
jeg har fyldt olie på
feb 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 15
så tror jeg sgu problemet er løst
når koblingsskålen med div, plader og fjedre er samlet, så skal den spændes.
jeg havde sgu overset, at den self også skal spændes moment.....8 kg eller 85 nm
jeg havde stirret mig blind på det, indtil jeg endnu engang fulgte bogen.
hvis den er forstram. så spændes både for og bagskålen for hårdt sammen........tror det er problemet. men jeg vender self tilbage
jun 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 14
feb 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 15
Efter mange timer med forskellige folk og mekanikere, rådførere og venner og folk fra forumet, ja så fandt vi fejlen idag.
Løsningen, er at der på CBR 600 fra 87 er 2 forskellige koblingstyber.
En med 5 friktionsplader og en med 6.
Den model jeg har, er blevet til 5 plader, men vist med 6 plader i værkstedshåndbogen.
Men når man bestiller til en model 87, ja så for man altså 6 friktionsplader med.
Samtidig er der stor forskel på tykkelsen af de ny og de gamle plader.
Der står faktisk i VHB, at der er 2 modeler, men alle inkl. mig selv, har let sprunget over den smule tekst, hvor det står.
Man kan se forskellen i motor nr.
CITAT fra værkstedshåndbogen:
Hvis du har en Honda CBR 600F vil et punktmærke foran motornummeret, indikere at den ny koblingsmodel er sat i.
Alle modeler fra 1988 og fremefter har den ny type kobling. Citat Slut
1. Håber dette kan hjælpe folk fremover med evt samme problemer.
2. Læs alt i Biblen, hvis du er i tvivl.
3.
MANGE TAK til jer, der ha brugt tid og evt studier på at finde en løsning.
En speciel tak til Jesper C, du har må ha brugt timer på hovedbrud.
Et forum som dette er sgu værd at benytte sig af......
Fortsat rigtig god sommer og mc vejr herfra
mvh
Bo Olesen
Honda CBR 600 model 87.