Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda CBR 600 model 87.
  • #1   3. jul 2009 ja det prøvede jeg så 2 gange og har endda fulgt den udmærkede tutorial, der er her på boardet.
    Men jeg kan bare ikke finde fejlen.
    jeg skiller den helt ad. smørre alle plader med den olie jeg skal bruge. "motul selvfølgelig" og sætter det hele sammen igen efter værkstedsbogen. ALT er bare vent rigtig. det eneste der ikke står noget om, er hvor meget krydset og fjedre skal spændes til.
    Hvis jeg spænder dem helt ind, så virker den udkoplingen ikke.

• #2   3. jul 2009 jamen hvis jeg ikke spænder kaplet, så er der ikke modstand. og hvis jeg spænder kaplet, så er den vanvittig stram

• #3   3. jul 2009 Jeg tror at du skal have undersøgt hvor meget de fjedre skal spændes!
    Anskaf en værkstedshåndbog inden du giver dig i kast med sådan nogle ting!!! Data er uundværlige når man skal lave reperationer.

• #4   3. jul 2009 jamen den har jeg jo, og der står netop intet om præcis det 4 bolte.

men billedet viser at de er skruet i bund. og hvis jeg ikke spænder dem i bund, så glider koblingen

• #7   3. jul 2009 nej der er ingen koblingssnegl der kan justeres. der er fast indstilling på den.

1 aksel går ned, ud for tryklejet, med en trykstav der sidder i et hul. når så akslen drejes, trykkes der på tryklejet.. men mit egentlige problem er stadigvæk.
    Skal fjedrene spændes i bund, eller skal de kun spændes et vis antal mm ind.?
    Det er mit egentlige problem lige nu.

Sorry hvis jeg ikke kan komme med en ordentlig forklaring. men jeg er lidt æv panisk lige nu.''
    vil næsten gi hvad som helst for et svar og løsning nu.
    smiley

• #8   3. jul 2009 mener at det er 6 mm bolte og de skal spændes mere end 12 nm . 8 mm er 24 nm, det er nemlig rigtig der står ikke nøjagtigt hvad de skal spændes de fjedre bolte, og derfor skal du kigge på størelsen af gevindet for der er et maksimum på hvor meget de forskellige bolte kan spændes . det står også et sted i rep bogen. og du er sikker på at koblings armen sidder til den rigtige side, den skal vende ind mod motoren. Håber det kan hjælpe. Mvh Jesper

• #9   3. jul 2009 rigtig Jesper C
    men det jeg tænker på er, om boltene og fjedrene skal HELT i bund.
    jeg kan sagtens spænde dem med 1kg og ja det er 6 mm.

• #10   3. jul 2009 der hvor fjedrene sættes på er der 4 pinde eller gevind stykker som fjedrene sættes ned over og der efter kommer der en flance med et leje i og så skal boltene sættes i og mener at flancen bliver spændt i bund er det sådan du har gjordt

• #11   3. jul 2009 ja jeg har prøvet at spænde dem i bund. og så virker det slet ikke. jeg har nu spændt den ind så der mangler 5 mm i at gå i bund. og nu kan jeg så koble ud

men boltene vil da ryste løs.

• #12   3. jul 2009 Ja der må da være et eller andet galt , du har ikke for mange koblings plader i ???

• #13   3. jul 2009 Har duevt. købt nogle nye fjedre der er forstærket, så prøv lige at sætte de gamle i igen

• #14   3. jul 2009 jeg har sat de gamle fjedre i , igen. og det gav gjorde ikke noget. men det har hjulpet at jeg har løsnet alle bolte, så der er 5 mm ned til bunden.
    så kan den koble ud.

• #15   3. jul 2009 det dur bare ikke for så går de bare løse. kunne du evt tage nogle billeder af det og sende til min mail , måske jeg kan se noget ud fra det. så vil jeg kigge på det i morgen tidligt. Sender lige min mail addresse til dig Mvh Jesper

• #16   3. jul 2009 ok jeg tager lige nogle imorgen og sender til dig

1000 tak og tak til jer andre for den hurtige Respons.

når man er så desperat, så gør man mange ting.
    min kobling har så de sidste 4 timer været skilt ad de første 10 gange smiley
    når løsningen er kommet, så giver jeg self udførlige instrukser på siden...

mvh
    Bo O

• #17   4. jul 2009 Hej Bo så har jeg fundet org. rep manual til dig , har sendt dig en mail Mvh Jesper

• #18   5. jul 2009 mange tak Jesper, men den fortæller detsamme som i værkstedshåndbogen.

Samtidig har jeg nu fået den til at koble ud. men efter 1-2 km så virker koblingen ikke mere og jeg kan næsten ikke få den i gear, eller frigear, medmindre jeg slukker motoren.
    Så kan jeg lade den stå i 10-15 minutter og så virker den igen.
    Der må være noget jeg har overset, men kan bare ikke finde fejlen.
    Tror sgu jeg har stirret mig blind på problemet.

• #19   5. jul 2009 btw
    jeg har fyldt olie på smiley :) smiley

• #20   5. jul 2009 YES
    så tror jeg sgu problemet er løst
    når koblingsskålen med div, plader og fjedre er samlet, så skal den spændes.
    jeg havde sgu overset, at den self også skal spændes moment.....8 kg eller 85 nm

jeg havde stirret mig blind på det, indtil jeg endnu engang fulgte bogen.
    hvis den er forstram. så spændes både for og bagskålen for hårdt sammen........tror det er problemet. men jeg vender self tilbage

• #21   5. jul 2009 Var det ikke det jespe c skrev noget om? altså at spænde moment?

• #22   15. jul 2009 Hejsa
    Efter mange timer med forskellige folk og mekanikere, rådførere og venner og folk fra forumet, ja så fandt vi fejlen idag.

Løsningen, er at der på CBR 600 fra 87 er 2 forskellige koblingstyber.
    En med 5 friktionsplader og en med 6.

Den model jeg har, er blevet til 5 plader, men vist med 6 plader i værkstedshåndbogen.
    Men når man bestiller til en model 87, ja så for man altså 6 friktionsplader med.

Samtidig er der stor forskel på tykkelsen af de ny og de gamle plader.
    Der står faktisk i VHB, at der er 2 modeler, men alle inkl. mig selv, har let sprunget over den smule tekst, hvor det står.

Man kan se forskellen i motor nr.

CITAT fra værkstedshåndbogen:
    Hvis du har en Honda CBR 600F vil et punktmærke foran motornummeret, indikere at den ny koblingsmodel er sat i.
    Alle modeler fra 1988 og fremefter har den ny type kobling. Citat Slut

1. Håber dette kan hjælpe folk fremover med evt samme problemer.
    2. Læs alt i Biblen, hvis du er i tvivl.

3.
    MANGE TAK til jer, der ha brugt tid og evt studier på at finde en løsning.

En speciel tak til Jesper C, du har må ha brugt timer på hovedbrud.

Et forum som dette er sgu værd at benytte sig af......

Fortsat rigtig god sommer og mc vejr herfra

mvh
    Bo Olesen

Kommentér på:
Honda CBR 600 model 87.

Annonce