2.386 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Popnitter (rustfri) Popnitter (rustfri)

Hej alle.

Jeg skal have rettet en bule i min Akrapovic titaniumspotte, og skal derfor bore nitterne ud, pille coveret af, rette bulen, sætte coveret på og derefter nitte den fast igen.

Er der nogen her inde der har forstand på det?

Jeg har fået at vide, at nitterne skal være af rustfri stål, men hvilken størrelse skal jeg bruge? Og hvor kan disse nitter købes?
Potten er en del af et komplet system, som sidder på en ZX7R.

Mvh. Johannes Karstoft

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Popnitter (rustfri)
  • #1   29. maj 2009 Ang. popnitterne kan de sikkert købes i langt de fleste byggemarkeder. Købte selv et sæt med tang i Jem og Fix.

• #2   29. maj 2009 Størrelsen kommer jo helt an på ,hvilket bor, du borer de gamle nitter ud med, og når du har det skilt ad kan du også se hvor meget nitten skal "gabe" over.

• #3   29. maj 2009 Brug et 3,3 mm bor til at bore dem ud med og smid en 4,2 popnitte i bagefter så spiller det... hvis ik den er til at få i så bor det rent med et 3,5 bor.... jo strammere den går jo bedre sidder det fast bagefter...

Hvis bare du holder tangen lige er der ikke noget i det

• #4   29. maj 2009 Du skal da forsigtigt bore hovedet af de exsisterende, brug et bor der er lidt mindre end hovedet, og stop så snart hovedet løsner sig, er nemmer end det luder, så kan du bruge en lille dorn, skruetrækker, eller andet småt til at slå resten ind i potten, så bliver hullet ikke større og kommer til at se grimt ud. Så måler du bare det originalehul og sætter nogen i i samme størrelse. jeg ville absolut ikke lave hullet større. Og så køt et popnitte sæt, koster ikke mange basøre i harald skrald, og så har du også den til en anden god gang. Vil gerne hjælpe hvis du kommer til mig smiley

• #5   29. maj 2009 Mange tak for jeres svar. Det lyder til at der er en smule uenighed om størrelsen. Jeg har nu fået at vide af en anden, at de skal være 4.8 mm., men jeg vil starte med at bore dem ud med et bor, der er lidt mindre end kraven, og så se hvad der skal til mht. størrelse.

Jeg er dog ret sikker på, at de ikke har rustfri nitter i Harald nyborg. I Jem og Fix havde de slet intet der vedrørte nitter, men det gælder nok kun afdelingen her i Herlev.

• #6   29. maj 2009 et større byggemarked har det du skal bruge, men vent nu til du ved hvor store de sta være

• #7   29. maj 2009 Hvis du ikke vil have større nitter i skal du bruge et bor der er noget mindre end kraven, selve nitterne er slet ikke lige så tykke som kraven

• #8   29. maj 2009 Martin, det er jo derfor man forsigtigt skal bore hovedet af, hvis man bruger et bor der er lidt mindre en hovedet passer det med at vinklen på skæret får hovedet til at slippe når man når ned til pladen. Sagde jo ikke man bare blindt skulle give max gas og bare mase til smiley har gjort det mange gange

• #9   29. maj 2009 Køb det i Bauhaus , og da du kommer fra Herlev af , så ville jeg ta' en tur ud til Bauhaus Glostrup .. De har stort set alt ..

• #10   29. maj 2009 Så er nitterne boret ud, og nye er købt. Det eneste de havde stålnitterne i den rigtige størrelse var dog ved Carl Rasmussen. Stålnitterne fås hverken i Harald Nyborg, Jem og Fix eller Bauhaus. Bauhaus havde lidt i stål, men et meget lille udvalg.
    Skulle bruge nogle i 4.8mm tykkelse, og de kunne findes ved Carl Rasmussen.

Det ender nok med at jeg låner en nittetang, da en tang af god kvalitet koster på den gode side af 600 kr. De sagde lige ud til mig i Harald Nyborg, at de havde fået så mange reklamationer på deres tang, at de ikke ville anbefale mig at købe deres, når jeg skulle nitte stålnitter. Den koster så også kun 90 kroner.

Nu mangler jeg bare at finde en måde at få rettet bulen ud på, finde noget god udstødningsuld, samt et nyt Akrapovic-klistermærke.

• #11   29. maj 2009 uld kan købes som sæt med nitter hos Louis.de bare søg på wolle smiley

Kommentér på:
Popnitter (rustfri)

Annonce