{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

CBR 600F4 årg 99 for meget bensin. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har købt en CBR600 F4 årg 1999 den har kørt droslet i Tyskland,
droslingen er så pillet af, der var skiver i indsugningen og bøsninger
over vacum spjæld.


Jeg har så haft den på rullefelt da jeg syntes der var rigeligt hul i
mellemområdet, det viser sig så at den får alt for meget bensin, den
stod med std. hoveddyser og standart 1 skive under nålen.


der er så skiftet luftfilter(org), tændrør, samt sat et nummer mindre
dysser i, var så på rullefelt igen, men det havde næsten ikke hjulpet,
vi satte så endnu mindre dyser i ( 125 / 127 ) samt fjernede den ene
skive under nålen, synkronoseret kaburatorer samt stillet blande
skruer. Men det er stadig ikke nok har hjulpet meget lidt.
Det er faktisk hele vejen gennem omdrejningerne den får for meget.
standart dyser er (135 / 132) vi kan selvfølgelig bare smide endnu
mindre dyser i men lyder det ikke forkert ? MC'en står med standart
potte, har kun kørt ca. 10.000 km ( servicebog osv. så tror det
passer )


Den smider 92 på baghjulet, ( hvad plejer sådan en at smide
standart ?) Kan der være noget andet der er gjort i forbindelse med
droslingen vi ikke har fundet ? andre nåle, andre vacum spjæld ? mc
mekanikeren snakkede om at evt. de små huller i vacum spjæld måske var
større end std. men vi ved ikke hvad de burde måle.


Hvad gør jeg... hjælp.


Mvh


LarsB



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CBR 600F4 årg 99 for meget bensin.
  • Steffen J
    Steffen J Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #1   29. maj 2009 Ved ikke hvad der skal til for at hjælpe dig. Men kan fortælle at den som ny skulle have 110 HK på baghjulet.

    Da jeg fik min rullet, var der kun 101 HK tilbage. (tror at den ikke er blevet stillet efter at den forrige ejer satte en Akrovic potte på).


  • #2   29. maj 2009 Steffen: Ahhhh, den er opgivet til 110 heste på krumtappen, og med et typisk tab på 10-15% vil det være 93,5-99hk på hjulet i std trim.

  • #3   30. maj 2009 Ja, 110 er jo på krumtappen, og hvad div rullefelt giver kommer jo meget an på hvordan de er stillet.

    Men er der slet ingen der har en Ide til hvad der kan være galt ?

    Mvh

    LarsB


  • #4   7. jun 2009 Er der virkelig ingen teknik "nørder" ( sagt positivt ) der har et bud på hvad der kan være galt ??

    Mvh

    LarsB


Kommentér på:
CBR 600F4 årg 99 for meget bensin.

Annonce