856 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Den klikker, gør den!! Den klikker, gør den!!

Er der en af jer, der tør give et bud på, om jeg har brændt en ventil??

Min gamle VN 15 er begyndt at klikke helt vildt fra toppen af den forreste cylinder, når den er kold. Klikkeriet følger omdrejningerne, og de forsvinder næsten helt efter ca. 10 minutters rolig kørsel. Det kommer kun ganske lidt tilbage, når man herefter kører langsomt (lave omdrejninger) i 4. gear.

Sidste år fik den nye Vance&Hines potter, jet kit og KN filtre (var IKKE i bænk), og har siden kørt ca. 8000km. De første 6000 med for fed blanding, der gav sodede tændrør, men den kørte perfekt, og det gør den i øvrigt stadig.

I år startede jeg med at skrue blandingsskruerne lidt ind, og det har taget soden, men rørene er ikke blevet grå, så den har ikke kørt med for mager blanding. Derfor burde der vel ikke være en brændt ventil, eller hvad mener I? Den har kørt 2000km i år

Mange Vulcan hilsner

Allan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den klikker, gør den!!
  • #1   27. maj 2009 Den skal nok have stillet ventiler - hvor længe er det siden det er sket sidst?

• #2   27. maj 2009 Jimmy: Ah hvad?? Hydraliske ventiler er ikke med shims (brikker) De er nemlig, ja, hydrailiske, så de skal ikke justeres...

Allan: Din VN15 kører med hydraliske ventiler, så de skal ikke justeres. Hvis der er brændt en ventil, vil du miste kompression, og den vil ikke trække rent.

• #3   27. maj 2009 Måske er fejlen denne:
    http://www.justanswer.com/questions/197nh-looking-buy-1988-kawasaki-vulcan

Jeg havde engang en mazda(m/hydrulisk ventiljust.) den klikkede nogle gange helt tosset, andre gange ikke.
    Hvis jeg husker korrekt ændrede lyden sig ved forskellige typer olier/antal kørte km på olien.
    Måske husker jeg ikke så godt, så lad vær med at dunke mig -Tak !

• #4   27. maj 2009 for det første vil jeg gætte på at du har en dårlig hydraulisk ventil løfter.. det kan måske afhjælpes med noget andet motor olie..eller en olie rens... og for det andet.. dine udstødninger kan ikke blive grå.. det er rigtigt at man før i tiden sagde at en motor der "brændte" rent blev grå i udstødningen.. men det den blev grå af var bly i bensinen, hvilket der ikke er mere... og lige en sidste ting.. er rimelig sikker på at du IKKE har en brændt ventil, da det vil få motoren til at halte, hvilket du siger at din ikke gør

• #5   27. maj 2009 Tusinde tak for mange lynhurtige svar. Lige et par kommentarer:
    1. Den kører stadig perfekt og trækker som bare fanden.
    2. Når jeg siger "grå", mener jeg ikke udstødning men tændrør, og de er blevet lysere men ikke grå på den cylinder.
    3. Jeg har fornyligt (2000km siden), efter råd herfra skiftet fra 10w-40 fuldsyntetisk til 20w-50 mineralsk olie, og har derfor tænkt, om den lidt tykkere olie måske er for længe om at smøre toppen, siden det aftager når den bliver varm??
    4. Der kommer en MC haj forbi i morgen og lytter på den. Jeg krydser fingre indtil da.
    IGEN: TAK TAK TAK for jeres svar!
    Allan

Kommentér på:
Den klikker, gør den!!

Annonce