{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Tilbagerykkesæt og udst. for YZF 750 {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop købt en Yamaha YZF 750 93` og til den kunne jeg godt bruge et tilbagerykkesæt, ellers et sæt til at hæve bagenden med.
Samt en sportspotte.

Er der nogen der kan hjælpe med leverandøre, og gerne hjemmeside.

På forhånd mange tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbagerykkesæt og udst. for YZF 750
  • #1   9. maj 2009 Tillykke med den. Totalt overset cykel efter min mening.

    Du behøver ikke et sæt til at hæve bagenden med. Cyklen er fra fabrikkens side lavet sådan at man kan lægge et distance stykke ( eller shimse up med skiver ) mellem det beslag som sidder ovenpå dæmperen og der hvor det er fastgjort i stellet. Det mest typiske vil være at gøre dæmperen mellem 5 og 10 mm længere med denne metode. 5 mm er passende i mit tilfælde.

    Dvs. ud i værkstedet og find nogen passende skiver, så har du dit sæt for 50 øre smiley

    Vedr. udstødning så vær opmærksom på at mange af de sammenligningstests med slip-ons som de tyske blade lavede da YZF'eren stadig var en nyere cykel på markedet viste at originaludstødningen i de fleste tilfælde giver flest HK og NM. Dvs. original udstødningen er ret god hvad performance angår, men jo, den siger ikke så meget smiley

    Husk vedligeholdelse af EXUP-ventilen. Cyklen er så træls at køre på når den ikke funker ordentlig.




  • #2   9. maj 2009 *Lars .. mange tak for info... hvordan vedligeholdes denne ventil ?
    Udst. var nu mest for at hente lidt lyd frem.. synes den originale lyder lidt tam


  • #3   9. maj 2009 Det er forholdsvis simpelt at vedligeholde EXUP'en. Den pilles ud af udstødningen renses for sod, og smøres på alle glidefalder med keramisk pasta, eller tilsvarende pasta der kan modstå høje temperaturer (alm. kobberpasta holder ikke længe), og samles så bare igen.

    De to kabler der trækker/skubber i ventilen efterses, smørres og justeres ind så "gaflen" på pulley'en/hjulet hvorpå de to kabler er fastgjort er ude for 5 mm skruehullet ( der er i udstødningen omkring "kl. 9" ) når cyklen har nulstillet EXUP servomotoren. Dvs. man har startet motoren, givet en smule gas og sluppet gassen igen så EXUP'en returnerer til nulstilling. På nogen skal der bare tænding på for den at nul-justerer men det virker ikke på alle - f.eks på min cykel.

    Hovedproblemerne med ventilen er:

    1) Den rasler. Lyt til de EXUP-cykler af ældre dato du møder. Lyden er der tit. Løsning: Akslen i ventilen har er ret stort slup i sin egen længderetning. Jeg plejer at lægge et par shims inderst på akselenden så der kun ca. 0.5 mm slup tilbage. Sammen med keramisk pasta eller lign. der kan holde til varmen plejer det at tage raslelyden i pænt lang tid.

    2) Den sætter sig pga. tilsodning. Løsningen er som regel en simpel rensning som ovenfor. I noget sjælderne tilfælde må må købe nye bøsninger til den.

    3) Kablerne har det med irre/ruste og så knække. Man kan let lave nye kabler selv. Enten med et decideret MC-kit med løse nipler, eller med et alm. cykelkit fra cykelhandleren. Loddenipler er et no go. De lodder sig op pga. varmen.

    Grundkursus overstået. Desværre er mine pædagogiske evner ud i tekniske forklaringer ikke de bedste. Er du tvivl om noget så bare send en PM, så sender jeg tegning.



Kommentér på:
Tilbagerykkesæt og udst. for YZF 750

Annonce