Slidt kæde - kan den holde lidt endnu? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige opdaget, at jeg kan trække kæden ca 2 mm ud fra bageste tandhjul på min cykel, og nu er jeg kommet i tvivl om, hvor mange km, jeg kan køre mere, inden jeg skifter kædekit.
Jeg skal på en lille tur med fruen bagpå til Sverige i weekenden. Vi skal ikke køre særligt langt - måske 300 km i alt, men det er jo så med passager og en del oppakning. Det skal siges, at jeg kører ganske pænt og ikke er nogen fart-djævel.
Jeg har længe vidst, at jeg snart skulle ha nyt kædekit på, og jeg har alle de nye dele liggende klar, men jeg kan ikke nå at skifte, inden vi skal afsted.
Hvad sir I? Er det ok at køre denne sidste tur, inden jeg skifter kittet? Jeg vil jo nødigt ha, at kæden springer og fruen kommer til skade eller noget...
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
hvor langt har den ca kørt?
jan 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 350
Jeg ved ikke hvor langt kittet har kørt. Købte cyklen brugt for et år siden med kittet på. Jeg har kørt 10.000 km. Den har i alt kørt 33.000 km, og jeg kunne godt have en mistanke om, at det er original kædekit.
Uanset hvad skal den skiftes. Det handler alene om denne ene tur.
jan 2008
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
men personligt kører jeg 20000km på min kæde, jeg sørger for den ALDRIG bliver blank, for så holder den ikke ret langt
har en bekendt der satte en ny kæde på hans, og ikke smurte den, den holdte 6000km, så sprang den, det lærte han så, siden dengang har han smurt den pr 300km, og nu har han indtil videre kørt 15000 på en kæde magen til den foregående
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 28 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 725
Jeg ville ikke være nervøs for at køre med den kæde, men blot lad være med at fyre den af eller lignene....
Det er ikke ret tit en kæde springer og smadrer motorblok el.gearkasse blok - blot huske på at så koster det kassen....så er det sgu noget p..!!
jan 2008
Vi smutter afsted imorn tidlig mod Kullen. Håber på godt vejr.
Slidt kæde - kan den holde lidt endnu?