Rockuld/wool - Udstødning {{forumTopicSubject}}
Hejsa Allesammen.
Jeg besluttede mig for at tage min udstødning af i anledning af påskeferie, og kunne derfor få lavet noget arbejde på Mc'en, nu hvor jeg ikke skulle pendle på den.
Grunden til at jeg tog udstødningen af er at der er et hul i den, så tænkte at jeg ville svejse lortet. Til min forbavselse OG vrede fandt jeg derefter udaf at der ikke var metal under den carbon overflade på udstødningen.. Der var en masse rockuld/rockwool/lyddæmperuld eller hvad hulen det nu end er.. Så står nu med: 2 stk metal, 1 stk carbonrør og 2 stk rockwool da det selvfølgelig til mit held flækkede (Gamle ****)... Kan jeg bruge normalt rockuld fra loftet til at smide i sådan en potte? Eller skal der noget bestemt noget til, da jeg tænker på varmen og hvor meget varme der kan blive, og hvad det kan tage (selv om det skal laves billigt, så skal det nok ikke være en brandfare).
Håber der er nogle personer der har lidt erfaring/viden på området..
Dejlig måde at starte påskeferien på, når man har/havde intentioner om at lave en masse andet på motorcyklen inden dette lort skete..
Hilsen (en meget vred) Jens L.
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 51 MC-er: 1 Emner: 87 Svar: 505
feb 2006
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 55
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.328
så er vægtbesparelsen jo ligesom væk.
Men til dit spørgsmål, nej du kan ikke bruge rockwool.
Det vil ganske rigtigt ikke begynde at brænde, men blive blæst ud MEGET hurtigt.
Det du har brug for er noget rigtigt dæmperuld. Ethvert Crosscenter har dæmperuld. Desuden mener jeg SB Fiberdesign har det.
Og Holtug MC burde også have det.
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 255
Morten - Hvorvidt det ville være logisk at montere stål under kulfiber, ved jeg da ikke. Jeg vidste jo ikke om den forhenværende ejer, som monterede den, ønskede en lettere mc, eller bare en mc med et carbon look. Derfor kunne det jo godt være at det bare var en slags carbonfiber plastic der var sat udenpå. Hullerne indeni udstødningen er på 2-3 milimeter i diameter, så tvivler på at det bliver blæst ud af den, men det er da noget jeg lige vil se på om det kan lade sig gøre. Tak for rådet
Hilsen Jens
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 162
men men men hvis du vil ha det bedste resultat er det uden tvivl rigtig dæmperuld. det virker bar emeget bedre
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.617
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
og derfor forsvinder det hurtigt, så køb noget rigtigt dæmper uld, det holder 4 gange så lang tid, og cyklen kører bedre og larmer mindre.
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 255
Hilsen Jens
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.572
Rockuld/wool - Udstødning