678 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Søren S
Søren S
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11

Akrapovic brutter og lugter Akrapovic brutter og lugter

Hej Alle.

Nu skal I ikke misforstå overskriften. Jeg har ikke holdt den hen til min bagdel, blot monteret den på cyklens bagdel.

Min Kawasaki Z750 har lige fået en Akrapovic Slip-on Carbon potte på. Jeg har lige kørt et par kilometer uden DB-killeren i.

1. Er det normalt at det skal lugte lidt varmt fra den og der kommer en smule "damp" eller "os" ud af den, selv efter motoren er stoppet?

2. Hvis jeg kører en 6-7.000 omdr. med konstant fart og så slipper gassen og lader den motorbremse, så prutter den lige en gang eller to,

Det sidste tror jeg er fordi den originale computer ikke kan styre mændgen af brændstof og derfor komemr der for meget så det bliver forbrændt i udstødningen, men ved det ikke!

Forhandleren siger den sagtens skal kunne køre med udstødninge med DB-killer i uden at der skal en PC III eller lignede på. Det vil nok være det bedste men hvis det andet ikke er skadeligt så vil jeg bare køre videre med det som det er.

Mvh
Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Akrapovic brutter og lugter
  • #1   29. mar 2009 Du kan godt regne med der er en beskyttende hinde der lige skal brændes af. Men en cykel der har stået stille i en periode kan snildt brænde kondens af i potterne, hvilket betyder "røg" fra potterne når du slukker den.

Det med prutten er meget normalt når den ikke er rullet ind med en PCIII, men så ved du jo hvad næste projekt er:-)

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #2   29. mar 2009 Hej Smed.

Lugten og "osen" lugtede og så også ud som noget WD40 af en art der var lidt varmt. Det var ikke klart som vanddamp, men lidt mere "tåget", men du har sikkert ret, potten er helt ny så der er sikekrt lidt belægning både i det nye forør og på indersiden af potten. Måske ulden også lige skal "brændes til".

At den prutter, det skader den vel ikke? Det lyder jo faktisk ret godt, men vil jo ikke køre med det hvis det er vordi den vil brænde nogle udstødningsventiler eller lignende.

• #3   29. mar 2009 Hvis du er meget nervøs for at den prutter lidt, så kan du kører hen og få det mål hos dit lokale værksted. Mener de kan lave en måling på udstødningsgassen og se om den er gal!???

Og skulle herren så ikke lige se at få trukket cyklen ud i solen og få knipset et par tegninger af den?

• #4   29. mar 2009 Hvis du har simdt en potte på så er de tnok en god ide lige at få tjekekt op og evt rullet den ind til potten

Kommentér på:
Akrapovic brutter og lugter

Annonce