562 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Styrdæmper hjælp og råd? Styrdæmper hjælp og råd?
I forbindelse med at jeg gerne vil skifte gearing på min Ninja, og ikke mindst er begyndt at lege mere med whelies, er jeg begyndt at kigge mig om efter en styrdæmper. Men ved virkelig ikke en bjælde om det. Hvad skal man gå efter, hvad skal man holde sig fra, hvad med pris vs kvalitet osv.
Skal være en til ZX6R fra '97.
0 synes godt om
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
'Vil give ret i, at det er mere behageligt med en progressiv dæmper på gaden, meeeen man kan nu godt vænne sig til at køre med en lineær dæmper på gaden også.
Har lige anskaffet mig en GPR rotary damper, som jeg er spændt på at få afprøvet! Hvis den virker tilstrækkeligt på banen, så vil det være et rigtig godt bud til gaden også, da den også virker "progressiv".
Ellers er Hyperpro, som nævnt, en mulighed.
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 70 Svar: 1.025
Arrows hare vundet den ene test efter den anden, men er linær.
Har selv kørt med Øhlins både på bane og gade og har aldrig haft problemer nogen af stederne..
Det er faktisk kun hvis man skal bakse rundt med cyklen i et eller andet meget snæveret sving eller f. eks. en U vending på en vej at den kan virke lidt tung, men ikke noget der generede synes jeg.
PS. På gade kørte jeg med ca. en 5 klik fra minimum. Bane en to tre stykker mere.
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 64 Svar: 602
Styrdæmper hjælp og råd?