{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Problemer med vibralys. {{forumTopicSubject}}

Efter jeg har monteret vibralys, så er frekvensen højere på mit blinklys men kun når jeg blinker til højre.

Jeg har sat plus ledningen fra vibraboksen til det højre pos.lys, kan det være derfor? Der stod bare at jeg godt kunne trække det fra pos.lyset.

Synes også at lyset i instrumenterne også blinker lidt når vibralyset er tændt er det normalt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med vibralys.
  • #1   22. mar 2009 hmm enten dårlig stel eller også kan din strømfordeler ikke klare den ekster bellastning

ville først kontrollere din stel smiley

• #2   22. mar 2009 Det er ulovligt at kører med og det er meget skidt for alt det elektroniske på din cykel så tag og demonter det

PS: Jeg er Elektriker med lys og energiteknik som speciale og så har jeg en del erfaring og kurser i 6, 12, 24 og 48V anlæg

• #3   22. mar 2009 Er ikke ulovligt at køre med...om DAGEN vel og mærke!

• #4   22. mar 2009 Glenn B - At det er ulovligt er vel mindre relevant, hvis det gør at man bliver set (og selvfølgelig ikke irritere nogle alt for meget)...

Men hvad/hvordan skader det?

Jeg havde selv regnet med at montere det her når jeg henter min cykel fra vinterhi

• #5   22. mar 2009 Okay. ja ved godt at det er ulovligt, men sikkerheden frem for alt.

Men vil også gerne høre om hvad det kan skade? Der er jo mange der kører med det og har ikke hørt om nogen der har fået problemer.

• #6   22. mar 2009 Den vibrerende spænding du sender ud på dit lys ender også tilbage i din ecu, alle komponenter på en mc er lavet til en fast spænding så hvis i skal lege med sådan noget fusk skal i sørge for at det ikke slår tilbage igennem både stelforbindelsen og plusledningen

• #7   22. mar 2009 Hmm, det lyder da som en dyr omgang hvis den bliver belastet og står af før tid?

Men hvordan søger man får at det ikke slår tilbage, hverken gennem stel eller plus?

Så vidt jeg har læst på deres hjemmeside skal den bare lige sættes i mellem fatning og forlygtepære?

• #8   22. mar 2009 Jeg kører selv med VibraLys - og hvis det er ulovligt - så guds nåde og trøst til den Betjent, som stopper mig alene for det - Han/hun skal eder brodere mig argumentere godt foruden evt. bøde.

Jeg er rigtig glad for det og anbefaler alle at købe det - Sikkerheden i første række.

• #9   22. mar 2009 Thomas... Ca det samme som Knud siger, også derfor jeg stærkt overvejer at købe det...

Men hvis det ødelægger alt det elektriske er det måske mindre fedt? Er det kun nyere maskiner der har så'n en ecu?

Glenn B... Kom med al din viden smiley

• #10   22. mar 2009 Vibra-lys ER ulovligt at bruge. Uanset om det er dag eller nat.

(link fjernet)

Se afsnit 6.02.002 og 6.02.003 hvor der står at det ikke er tilladt på hverken fjernlyslygter eller nærlys.

Men bortset fra det, så er det en rigtig god opfindelse, som jeg helt sikkert tror kan redde liv.

• #11   22. mar 2009 Det er meget diskutabelt om det er ulovligt som kørelys om dagen, men det erstatter ikke nær eller fjernlys i egentlig forstand. Derfor kan det også uden videre slås til eller fra.

Trådstarters problem tyder på, at det er tilsluttet en plussledning med lidt for stor modstand eller evet en halvdårlig kreds.

At det skulle ødelægge de øvrige elektroniske komponenter betragter jeg som det argeste vrøvl. Jeg har nu kørt med mit i tre år, og det har siddet næsten 2 på datterens cykel, og ingen af dem er ligefrem berømte for deres stabile ledningsnet. Derimod er Savagen berygtet for at have en meget sart styrekreds til solenoiden.

Lige et spørgsmål til trådstarter.: Når du observere effekt fra Vibra på dine andre lygter, er det så med lidt ondrejninger eller i lav tomgang.

• #12   22. mar 2009 Hej.

Tak for svarene.

Jeg har kun prøvet ved tænding og med startet motor, men det er bare mærkelig at det kun er blinklyset til den ene side og ikke dem begge to.

Motorcyklen er en Yamaha R1 fra 1999.

• #13   22. mar 2009 Knud tag lige og bak det op med noget seriøst, de gamledags cykler i kører på er heller ikke stoppet med elektronik som mange nye cykler er og man skal ikke rode ret meget med ombygninger af 12V anlæg før man finder ud af hvor sarte de er for spændingsudsvingninger og støj og ligeså vel som det sender svingninger ud i forlygten så sender det dem også direkte ud i resten af systemet og det er nok også en af grundene til at der ikke er en eneste fabrikant der har godkendt det til montering

• #14   22. mar 2009 Glenn - du skriver:

"en vibrerende spænding du sender ud på dit lys ender også tilbage i din ecu, alle komponenter på en mc er lavet til en fast spænding så hvis i skal lege med sådan noget fusk skal i sørge for at det ikke slår tilbage igennem både stelforbindelsen og plusledningen"

- Hvis vi vil lege med det fusk, hvad skal vi med nyere mc'ere så gøre, for at det ikke slår tilbage igennem både stelforbindelsen og plusledningen??

• #15   22. mar 2009 Glen:

Så tager vi den herfra:

Vibra-kredsen anvende en 12 V fødespænding! Fra kredsen går forbindelse til nær og fjern tråd, tilbage til boksen og videre ud gennem nær og fjern trådens stel. Er der ordentlige stenforbindelser, sker der ikke yderligere. Fødeledningen i sig selv skulle ikke give anledning til varierende spændinger, hvis der ellers er juice nok på den ledning, man stjæler fra.

Er der ikke det, kan man jo altid stjæle fra en anden ledning med konstant 12 V på. Plus-ledningen til hornkontakten, forstyrrer f.eks ikke andet overhovedet.

Endelig findes der en hel række andre måder at montere på, Dertil udleveres vejledninger fra producenten.

• #16   22. mar 2009 Morten:

Jeg foreslår, at du bare starter cyklen og så lader den løber et par hundrede omdre over tomgang, og ser hvad der så sker. Er dit batteri en smule træt, kan det jo være, at spændingen er i underkanten, og dermed påvirker de øvrige lys.

• #17   22. mar 2009 Jeg giver op, i lærer det nok

• #18   23. mar 2009 Glenn B> Er med dig. Pulserende jævnstrømme kan lave meget ravage. Uanset om der er egen "fødeledning" som Knud skriver.
    Kan bakke det op fordi jeg er elektriker.

• #19   23. mar 2009 Kan I to så ikke forklare mig en interessant ting:

Når man nu stjæler strømmen fra positionslampen, burde den så ikke også flimre, hvis det her var et problem???

Jeg skal hilse og sige, at det gør den ikke:-)

• #20   23. mar 2009 Siger ikke at det er et problem på alle cykler. Blot at det <b>kan</b> være et problem.
    Problemet ligger i at de pulserende jævnstrømme, kører bagud i <b>hele</b> ledningsnettet og <b>kan</b> lave problemer med elektronikken.

Det er blandt andet derfor man bruger HPFI fejlstrømsrelæer frem for HFI-relæer. P'et står for "pulserende jævnstrøm". HPFI kan håndtere disse pulserende jævnstrømme, der kan komme fra elektronisk udstyr, lynnedslag, højfrekvente forkoblinger til lysstofrør (ligesom vibra-lys) osv.
    Har man problemer med at sit HFI relæ slår fra pga. ovenstående. Kan man netop få installeret et HPFI.

Det er fuldstændigt lige meget hvor du stjæler strømmen fra. Problemet <b>kan</b> opstå alligevel.

• #21   23. mar 2009 Jan:

OK, jeg skal da ikke udelukke, at der kan ver pulsationer på den spændig, der står på stel, men spørgsmåler vel, om det ikke uden videre udjævnes af batteriet, hvis stelforbindelserne ellers er OK.

En anden interessant betragtninge er jo også, at så snart cyklen ikke bare står med tænding på, men rent faktisk går så meget at den lader, så har man faktisk ikke jævnstrøm på sådan en ged, men ensrettet vekselstrøm - det occillerer mig bekendt da også.

• #22   28. mar 2009 Har med interesse læst debatten. Har en ven med en ny Shadow 800, der har kørt een sæson med det, og han er begejstret.
    Har selv en gammel Vulcan uden de store elektroniske dimser, så jeg vil forsøge.
    Er der en, der kan anbefale købssted, eller skal jeg bare finde en tilfældig side på nettet?

• #23   28. mar 2009 http://www.vibra-lys.dk/

• #25   28. mar 2009 TAK, Carsten smiley

• #26   28. mar 2009 og TAK, Jesper smiley

Kommentér på:
Problemer med vibralys.

Annonce