593 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Gaffelben - adskillelse!? Gaffelben - adskillelse!?

Hvis nogen læste mit tidligere indlæg http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=10820 , så gav jeg op over for dæmperen der..
Turen er nu nået til gaffelbenene.. Har fået hættet af begge, men skal nu have skruen i bunden ud.. Problemet er, at der sidder en møtrik på indersiden - altså i bunden af cylinderen! :S Fik dog lavet en ekstra lang kæp til topnøglesættet, som kan nå derned.. Problemet er så bare, at toppen til topnøglesættet ikke kan komme forbi sådan en samling ca. midt i cylinderen.. Så nu sidder jeg fast igen! :S

Nogen ideer? Alle gode forslag modtages med kyshånd! smiley

Simon.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gaffelben - adskillelse!?
  • #1   15. jan 2006 hej det vij altid lykes hvis du tager en 20
    25 mm rundstok og sidser med en kniv så den er lidt kantet og konisk og slår den ned med en hammer
    så kan man sagtens holde den med den ene hånd mens du løsner med den anden hånd prøv det

• #3   15. jan 2006 er du sikker på at det ikke er en indvendig bolt der sidder dernede, noget i stil med en torx, det var det med min gs 500, det er jo suki begge to så mon ikke det er lavet rimelig ens, vi tog et jernrør og svejsede en 24mm bolt på, som lige passede inden i den der sidder dernede, worked like a charm. skriv bare hvis der er noget andet, ellers prøv og se om du ikke kan finde en haynes bog på nettet i pdf-fil

• #5   15. jan 2006 Det er som Ronnie skriver, og det var også det jeg prøvede at forklare.. smiley

Sad og rodede med nogle andre toppe, men så gik svejseren fandme i lort! Så ikke mere fremgang idag..

Grunden til jeg gerne vil have den skilt ad er, man ikke kan komme til over alt med malingen uden.. Der sidder bl.a. en simmering i toppen, som dækker for et mindre område.. Desuden skulle der også ny olie i begge ben.

Har en værkstedsmanual fra en 250F, hvor gaffelbenene er de samme - dog står der ikke størrelse på den bolt i bunden der, men må prøve mig frem så!

• #6   15. jan 2006 Brian G:

Der er en bolt i bunden med unbrakko, og på den anden side sidder der en møtrik. Hvis jeg slår den løs, vil møtrikken på den anden side jo bare fise rundt i sidste ende.. Skal åbenbart have noget ned ovenfra..

• #7   15. jan 2006 du skal bruge dit værktøj til møtrikken i bunden og lige en umbraco på den udvendige bolt, det er altså nemmest hvis i lige er er to til at ordne det, tag lige i øvrigt at skifte olie og pakdåser i dæmperne nu når du nu er i gang, koster ikke alverden, tror jeg gav 195 inkl forsendelse hos kok mc

• #8   16. jan 2006 Ronnie:

Netop det, der var planen! smiley

• #9   17. jan 2006 Jeg bruger luft skrælde, den slår hårdt, så møtrik ikke følger med på bagside, det gør værksteder også, det tager ikke så lang tid.

T

• #11   17. jan 2006 Har dog ingen luftnøgle, så må ty til den gammeldags metode, som nævnt tidligere! smiley

Kommentér på:
Gaffelben - adskillelse!?

Annonce