833 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Poul-Erik S
Poul-Erik S
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 67

kære venner kære venner

Jeg har det rigtigt godt med at hjælpe "grønne" drenge og piger med teknik, jeg oplever desværre med nogle at de bliver noget skinger i tonen når fx jeg giver råd om lidt alternetive metoder at reppe mc'n på. Tit er det sådan at kør på værksted er løsningen og lad være med at pille med noget du ikke har forstand på. Jamen olie under neglene og satans også er den eneste vej til forståelse af vores eleskede cykler. Dette forum giver ingen mening hvis værksted er den eneste løsning. For mig at se er dette forum netop basis for at hjælpe andre at fortælle at værktøj kan bruges til andet en det var beregnet til at stumper fra andre maskiner går fint med passer til noget kan her nævne at stempelringe fra en toyota passer på en honde cx. osv Jeg er med på at hvis nogen er lodret uenige ned mig giver mig på puklen men lad os nu finde den gamle biker ånd. Må jeg lige tilføje at det er vidunderligt at se så mange piger på mc

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kære venner
  • #1   15. mar 2009 Godt sagt! Trist hvis du har fået støj for at komme med gode råd. Det er sq da ½delen af kulturen.. at stå og sparke dæk og imponere hinanden med ens viden smiley

• #2   15. mar 2009 Mange kunne vel med fordel starte med at købe en Haynes-manual til deres mc smiley

Men klart - man kan da spare lidt penge på at gøre det selv. Og mange ting er ganske nemme. Dog vil jeg aldrig købe en cykel uden papirer på alle service. Om man så skifter olie/filter oftere er jo kun et plus.

• #3   15. mar 2009 HØRT !

• #4   15. mar 2009 Har dyb respekt for jer, der har fingersnilde og kompetance til at reparere jeres maskiner selv. Det har jeg ikke.

Min Yamaha som jeg havde før, kunne jeg tildels selv rode lidt med, når det drejede sig om de helt basale ting. Og en enkelt gang måtte jeg bede om hjælp herinde fra og antal af positive svar der kom, var helt overvældende og til stor glæde.

Men min nuværende, hverken kan, vil eller tør jeg begynde at pille ved, andet end at skille kåben ad. Det lader jeg ubetinget værkstedet om.

• #5   15. mar 2009 Desvære er der en del, som bare skal ind´se de IKKE selv skal lave deres motorcykel. For dem er løsningen VÆRKSTEDER..

• #7   15. mar 2009 Jeg elsker at prøve selv, nu har jeg jo så også en cykel som bestemt tillader det.
    En cykel som ikke er for dyr og er til at få stumper til, nem at finde vejledning til, når man ikke selv kan finde ud af det, kan man jo passende lede bla her, manualer og i cyperspace.

Så jeg er rigtig glad for personer som Poul Erik som altid er klar med et godt svar
    Så må ens egen fornuft vurdere om man kan bruge det.

Så mange tak til Poul Erik og personer som ham!

• Poul-Erik S
    Poul-Erik S Tilmeldt:
    sep 2007

#8   15. mar 2009 Hej alle
    Det varmer mit gamle biker hjerte med jeres svar.

Jeg ønsker jer alle sol i fjæset og vind i ryggen. Vi ses derude og vær sikker på at står du i vejsiden med et problem skal du ikke undre dig over at der bliver gearet ned på en gammel honda

• #9   15. mar 2009 der da ingen tvivl om mange selv kan lave meget.. MEN der skal sku en god grundviden til at lave mange ting på en motorcykel..

så lige et indlæg der bare bekræfter min indstilling.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messagedetail.asp?Msg_ID=108177

Nu skal det på ingen måde, opfattes som noget negativ med den/de indlæget handler om.
    Men her er en af de ting langt de fleste bare skal holde sig fra. Selv små fejl, kan koste liv. den erfaring det kræver, har RIGTIG mange bare ikke.

• #10   15. mar 2009 CH M

En af grundene til, at jeg absolut ikke skal kaste mig ud i noget, der rækker ud over hvad jeg med sikkerhed ved jeg formår og har viden til.

Og den grænser sig ved kåben, når den skal pilles af og cyklen vaskes til bunds. Så hellere slippe timelønnen til en professionel.

• #11   15. mar 2009 Jesper H

Desvære er der RIGTIG mange der ikke ved hvad de selv formår..
    eller vil erkende de ikke ved en pind om det.

Når det kommer til Motorcykler og PCér er jeg sku på hjemmebane.
    Men sker der noget med vand/varme mm så ringer jeg sku efter en der ved noget om det. Kunne ikke selv drømme om at røre ved den slags.

• Poul-Erik S
    Poul-Erik S Tilmeldt:
    sep 2007

#12   15. mar 2009 mit indlæg var bestmt ikke en opfordring til at kaste sig hovedløs ud i alverdens repper. Jeg har selv mange gange fået hjælp af mere erfarene drenge. Min pointe er bare at til sammen har vi en kæmpe viden har haft den fornøjelse at via denne hjemmeside fået besøg af "grønne" mc'r som er kørt glade herfra. Jeg har igennem min tid på to hjul fået kontakter og venner rundt om i verden mennesker jeg aldrig havde mødt på en charter rejse. Det har nogen gange været med håndtegn og smil pga sprog men glæden ved at kører på mc er den samme

• #13   15. mar 2009 Man kan mange gange mere, end man giver sig selv credit for smiley

Med en Haynes i hånden, og en smule tålmodighed, kan man da starte med de mere "uskyldige" projekter, som ikke har direkte indvirkning på sikkerheden. Har selv kunnet klare småreparationer som skift af koblingskabel og greb, tankventil mv. på den måde. Ville dog ikke turde røre bremser og lignende endnu.

Det er en fed måde at bruge en eftermiddag på, og man lærer sin maskine at kende.

Kommentér på:
kære venner

Annonce