MC vil ikke starte {{forumTopicSubject}}
Jeg har i dag taget min Karburator ud for at rense den, da den havde det med at gå ud når jeg vil holde stille.
Det er en Yamaha XS 400, seca, 1985.
Jeg har renset karburatoren, og dermed også adskilt alle delene og samlet dem igen, uden at justere noget. Efter bogen (jeg har en manual).
Nu er det sådan at den ikke vil starte overhovedet. Starteren kører fint, og jeg kan mærke udstødningsgasser når jeg stætter hånden for udstødningen, idet jeg prøver at starte den.
Jeg kan også se at benzinen flyder fint ind til karburatoren, fra tanken, så den er ikke tilstoppet. Den har ellers startet fint hver gang med de samme, i de seneste uger.
Hvad kan jeg gøre for at få gang i den, kan det være fugt i karb? Kan jeg starte den i gang med lidt æter i karb?
Tak for hjælpen...
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
men kik på dine tændrør er de våde så er der benzin er de tørre kommer der ikke noget til de
Tjæk om svemmeren ikke har sat sig
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 30 Svar: 109
BTW Hvad gør en svømmer, det har jeg ikke fundet ud af endnu??
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
Prøv at løsne den skruge som er i bunden af Karburatoren så skulle der helst komme benz ud
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Kig nu lige om der stadig er gnist på osv.... Det er før sket at en fejl opstår mens man bekæmper en anden!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det kan du have meget ret i, Som regel handler det om benzin eller strøm. I dette tilfælde ville jeg da nok gøre benzinen færdig først.
Dino:
Er du helt sikker på, at alle slanger også i og omkring luftfilterkasser er sat ordentlig på plads? Sådan en sjover er alvorligt følsom for falsk luft.
Og, jeg ved ikke hvad slags benzinhane, der sidder på, men er det en med vacuumansug, så husk at stille den i prime først
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 30 Svar: 109
Nu kan jeg godt starte den, men den kører kun (og starter) på en cylinder, indtil den rammer ca. 3000 rpm, så kører den fint... Det samme er gældende, når jeg er ude at køre---
Er der noget vidundermiddel jeg kan tilsætte benzinen, som kan afhjælpe mit problem? Andre forslag?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
MC vil ikke starte