{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.569 visninger | Oprettet:

GPS Tracker -> Live {{forumTopicSubject}}

Efter lidt sørgelige historier om diverse kina gøjl GPS trackere prøvede jeg så en TR 102 (inkl ekstern strøm) med gode resultater smiley ...at last

Købt af: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=31657

Her er lige lidt tip til dem der gerne vil kunne bruge deres TR102 til "live-tracking" :

På microtracker.dk er der også gratis live tracking, men fik det aldrig til at virke optimalt. Browserfejl i både explorer og firefox og nægtede simpelthen til sidst at vise mig trackeren smiley

Men på www.gpsgate.com findes en gratis del som hedder "BuddyTracker" Tager 5 min og du er oppe og køre med live tracking og kan se historik over hvor din tracker har været.

Kæresten blev sendt i byen med trackeren i bilen, gemt godt nede i handskerummet og det virker helt kanont. Eneste minus er at buddytracker kun tillader opdatering hver 60 sec. Men det er rigeligt fint efter min mening.

Opsætning til TR102 til buddytracker:

1. opret dig som bruger på gpsgate og log ind. Gå derefter ind i "Preferences" og ind i "Device settings"

2. Send følgende SMS til TR102:

begin123456

Afvent derefter SMS med teksten
BEGIN ok

3. Ring til din TR102 fra en mobiltelefon - bemærk den "lægger røret" på efter kun et enkelt ring.

Tilbage kommer en SMS med kordinater osv samt dit IMEI nummer. Tast IMEI nummeret ind i feltet under "Divice settings" på byddytracker og giv trackeren et selvvalgt navn -> Tryk "Add Divice"

4. Send følgende SMS til din TR102:

adminip123456 smartpipe.gpsgate.com 30176

ADMINIP ok

5. Send følgende SMS til din TR102:

Hvis du bruger TDC's netværk:
apn123456 internet

Hvis du bruger SONOFON's netværk:
apn123456 internet

Hvis du bruger BiBob's netværk:
apn123456 internet.bibob.dk

Hvis du bruger TELIA's netværk:
apn123456 www.internet.mtelia.dk

APN ok

6. Send følgende SMS til din TR102:

t015m***n123456

'015m' betyder position hvert 15. minut.
Angiv evt. andet interval.
's' kan anvendes for sekunder.
'h' kan anvendes for timer.

Eks. hvert 30 sekund:
t030s***n123456

Eks. hvert døgn:
t024h***n123456

Afvent SMS med teksten
T015M***N ok

Ønsker du på et senere tidspunkt at stoppe positionsangivelse via GPRS sendes følgende SMS:

notn123456

7. Så snart du har gjort dette, ring da til trackeren og vent på den lægger på, så sender den kordinater til buddytracker og du er kørende smiley

Jeg bruger iøvrigt TDC Click da GRPS prisen er på 5 kr/MB hvor mange andre ligger på de 10 kr/MB

Håber det var en hjælp til dem derude der river håret af sig selv over hvad de skal gøre med deres nye tracker.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GPS Tracker -> Live
  • #1   6. mar 2009 Super info......

my 5 cent

mvh

• #2   7. mar 2009 rigtig god info ... hvad ligger sådan en ca i indkøb ??

• #3   7. mar 2009 http://www.qxl.dk/search/search.asp?txtSearch=tracker&Adv=1&catalog=5&Catg=1&InTitleAndDesc=1

Der kan man være heldig ! min kostede 701,- kr

• #4   7. mar 2009 Super, så mangler vi bare trackeren....
    Fed info, der kan selv jeg forstå det, takker mange gange..

• #5   7. mar 2009 Lige lidt ekstra info:

HVIS du render i problemer, årsag og løsning:

1. Hvis du ikke kan se din tracker på buddytracker kan det skyldes at der går lidt tid før den sender. Utålmodig: Så gentag som i ovenstående evt. ringe til din tracker som skal lægge på efter FØRSTE forsøg, så sender den via GRPS videre til buddytracker. Og sørg for at have tastet det korrekte IMEI nummer inde i buddytracker.

2. Første gang din tracker skal "online" vil det være en fordel at lægge den udenfor så den får god forbindelse til satelitter.

3. Som beskrevet ovenfor: eks. hvert 30 sekund: t030s***n123456. De 3 x * = at trackeren bliver ved med at sende! oplevede et problem med at den stoppede, men dette var min browser der glemte at opdatere sig selv. Så nyindlæsning af siden og det kørte fint igen. Vær iøvrigt sikker på at du ikke i sikkerhedsindstilliger i din browser har sat den til IKKE at må autoopdatere sig selv. Som standard er det ikke noget problem. Brug KUN Mozilla Firefox medmindre du har en bestemt grund til ikke at gøre dette. Den er meget mere sikker og stabil end Explorer. Kan downloades gratis her: www.firefox.dk

• #6   7. mar 2009 Priser:

GRPS ved udbyder til 10 kr/MB

Pris pr. positionsindmelding: 1 øre
    Pris ved 1 times interval: ca. 24 øre/døgn
    Pris ved 15 minutters interval: ca. 0,96 kr/døgn
    Pris ved 1 minuts interval: ca. 14 kr/døgn

Så det halve ved TDC Click som jeg bruger. For at kunne følge med "live" og få godt udbytte af det når biken skal trackes sætter jeg min TR 102 til at afsende hvert 30 sekund så synes jeg det virker perfekt. Når den ikke skal trackes sætter jeg den til hvert 15 minut. Det vil for mig blive ca. 15 kr i måneden, det overlever jeg vist fint smiley Nemt og enkelt lige at smide en SMS til trackeren med nye tider

• #7   7. mar 2009 VIGTIGT!!!

Der kan muligvis være nogle udbydere eller andre led i forbindelsen til buddytracker der muligvis ikke tillader navneopløsning eller problemer med dette. Løsning:

Istedet for punkt 4: adminip123456 smartpipe.gpsgate.com 30176

Send da en SMS til din tracker med følgende:

adminip123456 69.10.131.178 30176

Det er: adminip123456 [mellemrum] 69.10.131.178 [mellemrum] 30176

Husk at ændre 123456 hvis du har valgt en anden personlig kode til din tracker.

69.10.131.178 = IP adresse til buddytrackers server
    30176 = portnummer

• #8   7. mar 2009 Haha, kunne godt være jeg skulle lave et nyt indlæg med alle de rettelser osv, men håber det går smiley

Lige en ting til:

SIM kort til tracker følger jo som bekendt ikke med. Vælg derfor operatør efter eget valg, men husk dette:

PIN kode aktivering skal være FRA

Telefonsvarer/voicemail osv SKAL være FRA

Fjern PIN kode aktivering i din egen mobil
    På eksempelvis TDC Click kan man på deres hjemmeside slå diverse service fra og til som man ønsker det.

• #10   7. mar 2009 hmmmmmmmmm..
    vist kun prisen.. mener jeg ...

mvh

ps køb også lige en til mig for 80kr : )

• #11   7. mar 2009 Pris ved 1 minuts interval: ca. 14 kr/døgn??
    Det vil sige 5110kr i året?? Hvorfor så ikke bare vælge noget som f.eks Ets tracking istedet for??

• #12   7. mar 2009 En der kort kan fortælle hvordan sådan noget virker samt hvad man præcist skal bruge?

• #13   7. mar 2009 --> Gram

Hvis du læste teksten helt ville du kunne se at du selvfølgelig med en enkelt SMS kan andre til f.eks 24 timer, eller helt stoppe den. Hvorfor skulle du tracke den hvis den ikke er stjålet??? eller hvis du låner din bike ud eller andet, hvem ved...

Hvis du selv tror andre systemer er anderledes tager du fejl. Du betaler bare for at andre sidder og gør det arbejde for dig smiley

--> Andreas (Fredericia) J

Det står alt sammen i ovenstående. Men i bund og grund er det en tracker du enten kan sætte op til SMS eller GRPS. Hvis det er SMS sender den kordinaterne til dig som du kan sætte ind i f.eks Google Earth eller Google maps og vælge mellem Satelit, tegnet kort eller hybrid (begge dele)

Med GRPS behøver du ikke selv taste kordinater osv. Det gør f.eks buddytracker for dig. GRPS er iøvrigt også det billigste at bruge. Ikke mange udbydere kan tilbyde SMS til 1 øre per sendt.

Udstyr kan du købe alle mulige steder, eksempelvis fra link i første post. Han sælger dem med ekstern lader til MC

• #14   7. mar 2009 Jeg vil hellere smide de 120kr i måneden for at få et selskab til at holde øje med den for mig, så er de endda så flinke også at gøre det hvis man er bortrejst i længere perioder..

Med den der så kan du være bortrejst i f.eks 14 dage og når man kommer hjem opdager man at den er stjålet, men til den tid er mc´en strippet og bortskaffet så hvor meget er den gps tracker værd i sådan en situation??

• #15   7. mar 2009 --> Gram

For det første, så er denne tråd lavet til folk der IKKE vil betale i dyre domme for denne service og udstyr og gerne selv vil gøre det... Så du skal nok skrive i en anden smiley

Desuden sætter man selvfølgelig den til at tracke hvis man rejser væk, evt hvert kvarter, så er man væk i 14 dage vil det komme til at koste 7 kr... Det overlever de fleste nok og er stadig en del billigere end de 120 i måneden + en røvdyr tracker...

• #16   7. mar 2009 Bliver batteriet ikke hurtigt afladet af strøm der skal gå til trackeren???

• #17   8. mar 2009 Tak for manualen.. nu ville min også komme online havde rodet og rodet.. men var fordi den skulle have IP og ikke bogstaver osv.

• #18   22. mar 2009 Jeg kommer til pumkt 6 i din vejledning, men jeg får ikke "T015M***N ok
    " SMS´en tilbage, jeg har også prøvet med IP adresse i stedet for navn ...

Er der en O stillings mulighed ?

• #19   26. mar 2009 Er der nogle der har en idé om hvor man evt. kan finde en bios opdatering til sådan en henne ?

• #20   26. mar 2009 Hvorfor tror du den skal bios opdateres ..

• #21   26. mar 2009 Der er ofte opdateringer til den slags elektroniske gadgets, og jeg regner ikke med at det ville skade, men jeg kan bare overhovedet ikke lige finde noget om den rundt om på nettet ....

• #22   26. mar 2009 Jeg ved man kan sende dem til kina .. men det koster Ca 240 Kr i fragt til kina og forventet tid 8 - 25 Dage + Porto hjem igen ..

Men nu var du jo den hældige at få ded så billig så derer penge til det ..

Det som jeg ser som det største problem er at finde et kabel som er lang nok i stikket, samt vide benforbindelserne er koregte ...

• #23   26. mar 2009 Den virker nogenlunde fint, mangler kun at gprs kommer med, den sender fin SMS´er, og kan sende beskeder når den kommer ud af sin zone.

Kommentér på:
GPS Tracker -> Live

Annonce