klikkelyd/raslen fra transmission? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Der er opstået en underlig lyd fra mit GS 500 E. Når der ingen belastning er på trækket, kommer der en slags tikken fra motorblokken. Når MC'en er kold er lyden kraftigst, og trækker jeg den i frigear i slukket tilstand kommer der tydelige klik-klik-klik lyde i forskellig frekvens, alt efter hvor hurtigt jeg trækker den.
Er MC'en varm er lyden svagere, men ændrer sig mere over i en svag raslen.
Det er ligegyldigt, hvilket gear jeg kører i, så længe koblingen er trukket - altså når der ingen belastning er.
Jo hurtigere baghjulet drejer rundt, jo hurtigere er frekvensen - den er ikke afhængig af gearene. Slipper jeg koblingen den mindste smule forsvinder lyden omgående.
Jeg er ikke bekymret for at det er noget der bliver slidt enormt meget, da det kun forekommer når der absolut ingen belastning er. Kører jeg i høj fart forsvinder lyden helt.
Det lyder mest af alt som kæden der slider mod et eller andet, men det var noget af det første jeg checkede, og det har intet med det at gøre.
Lyder det bekendt? Eller er jeg den første der oplever det?
På forhånd tak.
Mvh. Johannes
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 6
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Check at den er korrekt spændt op, og check det flere steder på kæden, da det godt kan variere en hel del hvis kædekittet ikke er nyt længere.
Altså check vandringen, drej baghjulet en kvart omgang check vandringen igen.
Det kunne lyde som om kæden "slasker" på oversiden af bagsvingeren, og den vil den kun gøre nr den kører i medlob (uden belastning), hvis kæden er for slap.
apr 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 1.065
sep 2007
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 67
klikkelyd/raslen fra transmission?