945 visninger
|
Oprettet:
Rizoma blik relæ - hjælp {{forumTopicSubject}}
Nogen der har erfaring i hvordan man installere et Rizoma elektronisk blinkrelæ rigtigt? Jeg har kun 2 hun stik og der er 3 på det fra Rizoma, har prøvet forskellige løsninger, men det får ikke rigtigt mine blink til at bilnke.
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 45 MC-er: 3 Emner: 185 Svar: 1.533
okt 2007
Følger: 2 MC-er: 3 Emner: 110 Svar: 458
dec 2006
Følger: 47 Følgere: 45 MC-er: 3 Emner: 185 Svar: 1.533
Du skulle gerne have 2 ledninger fra det gamle relæ som skal på det nye og på det 3. ben skal du ned til minuspolen eller nærmeste stelpunkt.
Fandt lige et gammelt emne fra dengang jeg mont. det på min SV´er, tag dig ikke af farverne da det jo er en Suzuki:
Men kort beskrivelse:
I org. relæet under bagsædet sidder der en brun og en lyseblå ledning. Den brune er klemme 15 (Tændingsplus) og den lyseblå er den til blinksene, ved tændt blinklys pulserer den( dette måles selvfølgelig inden de tages ud af relæholdren)
På Rizomarelæet er det 3 ben (G=stel, L= brune ledning P=lyseblå ledning) ((Måske skal P og L være omvent, bliver lige i tvivl og gider ikke/lillemanden ligger derude og sover, men det er ikke til at tage fejl af på mont.vejledningen der følger med Rizomablinkrelæet.
Stelforbindelsen har jeg ført til batteriets (-) pol.
Med relæet følger en gummistrop som kan sættes på én af de org. relæ-plast-dimser så den er fikseret.
Jeg har selv lavet et adapterkabel fra de org. stikben og til det nye relæ da jeg ikke vil klippe i cyklens ledningsnet
Rizoma blik relæ - hjælp