Hjælp... elektronik fejlsøgning Hjælp... elektronik fejlsøgning
Hej alle.
Så er forårs klargøringen i gang men jeg har et problem med min benzin-stand- indikator i instrumentpanelet.
Den er vist indelt i 9 felter men lige meget hvor meget benzin der er på er det kun den ene der lyser (den sidste, som hvis tanken var næsten tom).
Når tanken kommer ned på reservetanksniveau begynder denne sidste indikator at blinke som den skal så den del er der ikke noge galt med.
Som jeg ser det, må fejlen ligge i instrumentpanelet eller i selve sensoren men hvordan fejlsøger jeg på dette?
Jeg har multimeter og manual (tysk) til rådighed men hvor skal jeg måle og hvad bør den vise?
Ved det ikke er et let spørgsmål men jeg har erfaret at der er meget viden blandt MCG brugere og håber at få hjælp til dette også.
maj 2004
Følger: 59 Følgere: 52 MC-er: 2 Annoncer: 3 Emner: 43 Svar: 2.076
men på din 12 skal du kunne målle 0-10 ohm. når tankener fuld og 122-126 ohm når den er tom. det kan du måle på dit stik som kommer fra tanken.
mvh allan h
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 676
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 506
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 307
Skylder vel lige en opfølgning på dette emne.
Jeg har haft et par rigtige hygge timer med tøsen (= cyklen) Det endte med at jeg skildte cyklen lidt ad, tømte tanken (føj benzin smager skidt), afmonterede benzinstandssensor og begyndte fejlsøgninngen med et multimeter. Efter lidt søgen fandt jeg fejlen i ledningen mellem printpladen/føleren og stikket på ydersiden af tanken. Lidt lodning m.m. og problemet var løst
Tak for hjælpen og interessen til jer alle - vel det MCG er så godt til.
Hjælp... elektronik fejlsøgning