3.701 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
35 Svar
passer en yzf 1000 motor på en fzr 100 passer en yzf 1000 motor på en fzr 100
jeg har en fzr 1000 årgang 91 hvor bundkæden er løs
jeg ringer til en forhandler om en pris på sådan en rep og den ligger på ca 11000 kr ,hvor så forhandleren siger hvorfor bygger du ikke en yzf 1000 tunderace motor over i , sådan en passer lige over uden problemer, det er der mange der gør for de bruger ikke olie .,så jeg køber en yzf motor men det ser ikke ud til at den passer med forskrugningen i topstykket den/dem til at spende motoren fast på stellet .,
er der nogen der har prøvet at ligge en yzf motor over i en fzr vil jeg meget gerne høre fra jer
0 synes godt om
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Nu du siger bundkæde, hvad snakker vi så om her?? Er det knastkæde du snakker om, for den koster ikke meget mere end en plov så vidt jeg husker... Hvis det er primærkæde, så har en FZR1000 ikke sådan en.. I hvert fald ikke dem jeg har skilt ad...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Det er blevet undersøgt at grunden til at en FZR1000 bruger så meget olie selvom den ikke er slidt, det er pga cylinderophænget. Motoren skal spændes på stellet med boltene i en bestemt rækkefølge og med nøjagtige NM. Ellers kommer der et "vrid" i cylinderen som gør at cylindergangene bliver slidt ovale, groft sagt.... Og så render alt olie lige forbi.. De hjælper så at hone cylinder og smide overstørrelse stempler i, men kun midlertidigt. I USA erfarer de at allerede 10.000-12.000 miles efter honingen, der begynder den at sluge olie igen. Det hele har noget at gøre med cylinderophæng og den måde motoren bliver spændt på.
Den udbedring fixede de med YZF 1000 udgaven ved at smide samme cylinderophæng på som også sad på en YZF 750...
Det er hvad jeg har læst mig frem til på diverse udlandske sider i hvert fald...
sep 2007
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 75 Svar: 608
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Kæden er placeret mellem de midterste cylindere og derfor skal motoren skille helt ad, for at udskifte kæden - meeeen en udskiftning af den burde kunne gøres billigere end 11K., specielt hvis du selv kan afmontere/montere motoren.
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 38
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 38
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Så det kan godt være du skulle søge efter fejlen et andet sted eller muligvis finde en anden mekaniker!!
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 38
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 38
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 337
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 337
http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Motorcycle/1991/FZR1000B/parts.html
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Jeg mindes sgu også at have set den store 5-dobb. kæde i motoren på en FZR.
Jeg har nu fundet min manual og ja der ER to kæder på en FZR den midterste knastkæde og den primære kæde som er til højre for knastkæden på krumtappen. Så er det på plads...
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Jeg har selvfølgelig ikke prøvet at skille en FZR1000 fra 87-88 fra hinanden, men jeg tvivler på at der er så stor forskel indvendigt fra 2LA, til 3LE modellen.
Der er altså mange steder på nettet hvor de sælger reservedele til forskelige typer MCere, selvom reservedelene aldrig har siddet på MCen.. MCbutikken.dk har længe solgt primærkæde til en ZX-9R B-model, men nu har jeg efterhånden skilt og samlet et par motorer af den model.. Og der har aldrig nogen sinde siddet en primærkæde i sådan.. I hvert fald ikke i en B-model...
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 10 Emner: 2 Svar: 197
MVH.KP
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Hej, jeg har nu også selv gennemskuet det. Den er som jeg nu ser det ikke en primærdrev idet vi jo har den store koblingsskål som jo er en stor tandkrans som også trækker oliepumpe osv. Den skål hvori kobling sidder - og som er noget bras på vores MCer. -Har selv prøvet at den sprang med katastrofale følger.
Der sidder en kæde som jo så er til starter. Og denne må jo køre med hele tiden og hvis der er slup i denne eller starteren er dårlig så kan denne da også larme?
Måske det er der hunden ligger begravet og det der er gået galt på min egen som også har larmet uden at det kunne hjælpes ved at rode med knastkæden.
aug 2004
Følgere: 28 MC-er: 5 Annoncer: 4 Emner: 129 Svar: 581
Jeg har selv haft en 2001 og den brugte intet olie.
Men der KAN være et forbrug på motorer før 1999 fik jeg at vide, og har også set 2 fra '96 der brugte 1 liter per 5000 km.
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Jumbonr 0 >> Du forveksler årgangene angående det med cylinder-hældning. Det er FZR1000 årgang 87-88 hvor cylinderen hælder nogle grader mere end de andre... Eneste forskel som er på FZR1000 årg 89-95, og thunderace, er ophængende i topstykket... Ellers er de helt ens..
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 38
det er godt nok mange penge ., og til de penge skal jeg selv skruge motoren ud og komme med den., øv øv
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
www.mc-butikken.dk
Find kæden der og lav den selv, eller få en til det... Det er ikke så svært som man tror.. Du behøver ikke engang at skille cylinder og stempler fra hinanden eller noget... Bare åbn blokken på halv og lav den fra bunden af... Ellers så smid topstykket fra din egen motor, hen på YZF motoren.. Det er nok det nemmeste...
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 38
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 38
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
så alt skal af
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Men hvis det er tilfældet at man også skal have cylinder fra hinanden, så er det jo stadig kun 2 timers ekstra arbejde. Medmindre Brian vælger at nøjes med at skifte topstykket....
Brian >> Jeg er fra Ishøj. Ca 20km syd for KBH.
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 38
apr 2008
Følger: 45 Følgere: 45 MC-er: 1 Svar: 14
har en yzf thunderace
kan jeg tage knasterne fra fzr og smide i yzfen
da jeg har fådet tilbudt skarbe knaster fra en fzr er bar ikke helt sikker på at de passe over i
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
apr 2008
Følger: 45 Følgere: 45 MC-er: 1 Svar: 14
forstår jeg rigtig knasterne fra fzr 1000
kan godt likes over i yzf 1000 r thunderace
de fjeder som sider i acen mener du at de kan bruges
apr 2008
Følger: 45 Følgere: 45 MC-er: 1 Svar: 14
de kaboratore jeg har fådet fat i har ikke gaspjels sensore
men det er cyklen føt med
kan man gøre noget så det kommer til at du eller eller bliver det noget møj
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
Men du kommer nok ikke uden om at skulle flytte thermostathuset på en eller anden måde, da det sidder kommer til at sidde i vejen for svømmerhusene...
Du kan faktisk tage rigtig mange ting fra en YZF750 (SP) og flytte over i en YZF1000 / FZR1000 som gør motoren bedre...
6 trins gearkasse med længere 1 gear.
Koblingsskål (Du skal dog bruge dit eget tandhjul som sidder bagpå - se mit fotoalbum).
Fladspjældskarburator (Sidder kun på SP modellen).
Knastaksler samt fjedrer...
apr 2008
Følger: 45 Følgere: 45 MC-er: 1 Svar: 14
har fådet fat i skarbe knaster fra en fzr 1000
der er vel ikke nogen problemer med at likke dem i acen
vil på ud kik efte så dan en sp 750
apr 2008
Følger: 45 Følgere: 45 MC-er: 1 Svar: 14
også kanon med den visning du har lavet af modafisering af din kobling
passer en yzf 1000 motor på en fzr 100