3.701 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

passer en yzf 1000 motor på en fzr 100 passer en yzf 1000 motor på en fzr 100

jeg har en fzr 1000 årgang 91 hvor bundkæden er løs
jeg ringer til en forhandler om en pris på sådan en rep og den ligger på ca 11000 kr ,hvor så forhandleren siger hvorfor bygger du ikke en yzf 1000 tunderace motor over i , sådan en passer lige over uden problemer, det er der mange der gør for de bruger ikke olie .,så jeg køber en yzf motor men det ser ikke ud til at den passer med forskrugningen i topstykket den/dem til at spende motoren fast på stellet .,
er der nogen der har prøvet at ligge en yzf motor over i en fzr vil jeg meget gerne høre fra jer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  passer en yzf 1000 motor på en fzr 100
  • #1   25. feb 2009 Det kan man IKKE medmindre du selv vil til at skrue motor... Du kan smide en YZF1000 hen i en YZF 750, men ikke i en FZR1000. Så skal du i hvert fald have topstykket fra din FZR1000 med dig.

Nu du siger bundkæde, hvad snakker vi så om her?? Er det knastkæde du snakker om, for den koster ikke meget mere end en plov så vidt jeg husker... Hvis det er primærkæde, så har en FZR1000 ikke sådan en.. I hvert fald ikke dem jeg har skilt ad...

• #2   25. feb 2009 Ahhhh, så vidt jeg ved, bruger en ThunderAce motor ligeså meget olie som FZR1000 motoren...

• #3   25. feb 2009 Jesper >> Ikke ifølge Exup-Brotherhood (en amerikansk hjemmeside)
    Det er blevet undersøgt at grunden til at en FZR1000 bruger så meget olie selvom den ikke er slidt, det er pga cylinderophænget. Motoren skal spændes på stellet med boltene i en bestemt rækkefølge og med nøjagtige NM. Ellers kommer der et "vrid" i cylinderen som gør at cylindergangene bliver slidt ovale, groft sagt.... Og så render alt olie lige forbi.. De hjælper så at hone cylinder og smide overstørrelse stempler i, men kun midlertidigt. I USA erfarer de at allerede 10.000-12.000 miles efter honingen, der begynder den at sluge olie igen. Det hele har noget at gøre med cylinderophæng og den måde motoren bliver spændt på.
    Den udbedring fixede de med YZF 1000 udgaven ved at smide samme cylinderophæng på som også sad på en YZF 750...

Det er hvad jeg har læst mig frem til på diverse udlandske sider i hvert fald...

• #4   25. feb 2009 Ellers ring til specialmc i Aalborg og spørg efter Ole, han ved alt om Yamaha.

• #5   25. feb 2009 Some Boxe skriver, så er der ikke andre kæder end knastkæden inde i en FZR1000 motor.
    Kæden er placeret mellem de midterste cylindere og derfor skal motoren skille helt ad, for at udskifte kæden - meeeen en udskiftning af den burde kunne gøres billigere end 11K., specielt hvis du selv kan afmontere/montere motoren.

• #6   25. feb 2009 jeg har fået skiftet knastkæde den der sidder om knasterne til kråmtappen + kædestrammer ., da lyden ikke forsvand mente min mekaniker at det var den anden kæde han kalde den for bundkæde

• #7   25. feb 2009 jeg har lige kigget i værksteds bogen om fzr kan det så være starter kæden der larmer og kan den skiftes uden de store problemer

• #8   25. feb 2009 Sorry! Men der er altså kun 1 kæde i en FZR1000 motor og det er knastkæden. Gearkasse og krumtap er forbundet via tandhjul, og IKKE en bundkæde i den motor.
    Så det kan godt være du skulle søge efter fejlen et andet sted eller muligvis finde en anden mekaniker!! smiley

• #9   25. feb 2009 ja men der sidder en anden kæde på krumtappen som går på starter koplingen

• #10   25. feb 2009 kan det være den der larmer

• #11   25. feb 2009 Knastkæden trækker den også olie pumpen ?

• #12   25. feb 2009 Her er reservedels tegningerne over din FZR1000 1991
    http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Motorcycle/1991/FZR1000B/parts.html

• #13   26. feb 2009 Brian T: Der var jeg lidt for hurtig! Det er rigtig at der er en kæde til starter koblingen. Men den burde nu være rimelig let at inspicere for slid på kæde/tandhjul

• #14   26. feb 2009 Oliepumpen på min FZR1000 kører via tandhjul.
    Jeg mindes sgu også at have set den store 5-dobb. kæde i motoren på en FZR.

Jeg har nu fundet min manual og ja der ER to kæder på en FZR den midterste knastkæde og den primære kæde som er til højre for knastkæden på krumtappen. Så er det på plads...

• #15   26. feb 2009 Arne >> Hvad bruges primærkæden så til? For på de motorer jeg har lavet, der er krumptappen forbundet til koblingskålen direkte (som tandhjul), og så er den indre koblingskål som holder stålpladerne, direkte forbundet med gearkassen som selvfølgelig direkte er forbundet med kædetandhjulet til baghjulet. Alt er forbundet med tandhjul...
    Jeg har selvfølgelig ikke prøvet at skille en FZR1000 fra 87-88 fra hinanden, men jeg tvivler på at der er så stor forskel indvendigt fra 2LA, til 3LE modellen.

Der er altså mange steder på nettet hvor de sælger reservedele til forskelige typer MCere, selvom reservedelene aldrig har siddet på MCen.. MCbutikken.dk har længe solgt primærkæde til en ZX-9R B-model, men nu har jeg efterhånden skilt og samlet et par motorer af den model.. Og der har aldrig nogen sinde siddet en primærkæde i sådan.. I hvert fald ikke i en B-model...

• #16   26. feb 2009 Den kæde der sider på krumtap,går til starter - genarator,da de sider oppe på ryggen af motoren for at gøre den smal. ang. YZF i en FZR. det kan man godt alle motorbeslag passer, det kræver dog en del tilpassning og modifisering, yzf motorens bund er den samme men cyl-topstykke er rejst lidt op (dvs at den ikke hælder så meget fremad når den sider i cykel) forør passer ikke kaburator passer ikke kølerør passer ikke,og der vil også blive problemer med filterkasse. hvis du er fiks på fingerne kan alt dette tilpasses og komme til at virke, så kom frisk.
    MVH.KP

• #17   26. feb 2009 Boxe.
    Hej, jeg har nu også selv gennemskuet det. Den er som jeg nu ser det ikke en primærdrev idet vi jo har den store koblingsskål som jo er en stor tandkrans som også trækker oliepumpe osv. Den skål hvori kobling sidder - og som er noget bras på vores MCer. -Har selv prøvet at den sprang med katastrofale følger.

Der sidder en kæde som jo så er til starter. Og denne må jo køre med hele tiden og hvis der er slup i denne eller starteren er dårlig så kan denne da også larme?

Måske det er der hunden ligger begravet og det der er gået galt på min egen som også har larmet uden at det kunne hjælpes ved at rode med knastkæden.

• #18   26. feb 2009 Ang olieforbruget på thunderace.

Jeg har selv haft en 2001 og den brugte intet olie.

Men der KAN være et forbrug på motorer før 1999 fik jeg at vide, og har også set 2 fra '96 der brugte 1 liter per 5000 km.

• #19   26. feb 2009 1 liter på 5000km kan man da ikke brokke sig over smiley Der skifter man jo alligevel olie smiley

Jumbonr 0 >> Du forveksler årgangene angående det med cylinder-hældning. Det er FZR1000 årgang 87-88 hvor cylinderen hælder nogle grader mere end de andre... Eneste forskel som er på FZR1000 årg 89-95, og thunderace, er ophængende i topstykket... Ellers er de helt ens..

• #20   26. feb 2009 med andre ord så står jeg med en motor fra en yzf 1000 jeg ikke kan bruge til en s(bip).,.,pokkers så er jeg tilbage hvor jeg startede bare lidt fattigere øv øv ,.jeg har haft ringet rundt til nogle mekaniker idag og man kan ikke se eller komme til kæden til stateren uden at man skiller motoren ad ., og det vil koste ca 10000-15000 kr at få skiftet den kæde ?@#&%¤??`!¤@£§½
    det er godt nok mange penge ., og til de penge skal jeg selv skruge motoren ud og komme med den., øv øv

• #21   26. feb 2009 Jeg ville gerne hjælpe dig, men det er måske lidt langt at køre...

www.mc-butikken.dk
    Find kæden der og lav den selv, eller få en til det... Det er ikke så svært som man tror.. Du behøver ikke engang at skille cylinder og stempler fra hinanden eller noget... Bare åbn blokken på halv og lav den fra bunden af... Ellers så smid topstykket fra din egen motor, hen på YZF motoren.. Det er nok det nemmeste...

• #22   26. feb 2009 hvor i landet er du fra

• #23   26. feb 2009 jeg takker mange gange for den hjælp jeg har fået her.,jeg må bare igang med at skrue i den gamle motor .,

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #24   26. feb 2009 man kan ikke bare adskille blokken, der sidder 2 bolte under cylinderen
    så alt skal af

• #25   26. feb 2009 Fanta >> Du kan sagtens skrue de to store bolte ud, uden at løsne alle de andre som også holder cylinderen sammen.. De to lange bolte er gennemgående men skidtet falder ikke fra hinanden fordi de bliver fjernet smiley

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #26   26. feb 2009 der sidder faktisk 3 og du kan altså ikke komme til dem uden at tage topstykket og cylinderen af, de sidder under cylinderen, en i hver lejebuk

• #27   27. feb 2009 Hmm... Det kan da godt være at jeg så husker forkert. Jeg har jo skilt en masse forskellige motorer fra hinanden så det kan da godt være at jeg blander rundt på dem...

Men hvis det er tilfældet at man også skal have cylinder fra hinanden, så er det jo stadig kun 2 timers ekstra arbejde. Medmindre Brian vælger at nøjes med at skifte topstykket....

Brian >> Jeg er fra Ishøj. Ca 20km syd for KBH.

• #28   27. feb 2009 hej Boxe ja det er nok for langt at køre for det ,. jeg vil bare prøve at få solgt yzf eren så jeg kan købe mig en motor fra en fzr ., jeg takker for hjælpen

• #29   25. mar 2009 hej kan se at der er en del der ved noget om fzf/yzf
    har en yzf thunderace
    kan jeg tage knasterne fra fzr og smide i yzfen
    da jeg har fådet tilbudt skarbe knaster fra en fzr er bar ikke helt sikker på at de passe over i

• #30   25. mar 2009 Det kan du godt... Alternativ kan du tage knasterne fra en YZF750 og smide i FZR / YZF 1000 motorene da de er en anelse højere.. Husk også at flytte fjedrene fra ventilerne med da FZR1000 fjedrene ikke kan nå at lukke sig hurtigt nok til højere knaster... (Har jeg hørt)

• #31   25. mar 2009 øh er lidt forvirt
    forstår jeg rigtig knasterne fra fzr 1000
    kan godt likes over i yzf 1000 r thunderace
    de fjeder som sider i acen mener du at de kan bruges

• #32   25. mar 2009 er der nogen der ved hvad man kan gøre hvis man vil monter fladspjels kaboratore på sin cykel
    de kaboratore jeg har fådet fat i har ikke gaspjels sensore
    men det er cyklen føt med
    kan man gøre noget så det kommer til at du eller eller bliver det noget møj

• #33   25. mar 2009 YZF750 SP modellen er med fladspjæld og gas sensor.. På ebay og find et par smiley

Men du kommer nok ikke uden om at skulle flytte thermostathuset på en eller anden måde, da det sidder kommer til at sidde i vejen for svømmerhusene...

Du kan faktisk tage rigtig mange ting fra en YZF750 (SP) og flytte over i en YZF1000 / FZR1000 som gør motoren bedre...

6 trins gearkasse med længere 1 gear.
    Koblingsskål (Du skal dog bruge dit eget tandhjul som sidder bagpå - se mit fotoalbum).
    Fladspjældskarburator (Sidder kun på SP modellen).
    Knastaksler samt fjedrer...

• #34   26. mar 2009 kanon takker
    har fådet fat i skarbe knaster fra en fzr 1000
    der er vel ikke nogen problemer med at likke dem i acen
    vil på ud kik efte så dan en sp 750

• #35   26. mar 2009 fed cykel du har der
    også kanon med den visning du har lavet af modafisering af din kobling

Kommentér på:
passer en yzf 1000 motor på en fzr 100

Annonce