693 visninger
|
Oprettet:
ingen gnist på tændpindene {{forumTopicSubject}}
Jeg har en gammel xj 600, der ikke gnister. når jeg prøver at starte den,(der er et frisk batteri på.) drejer motoren ca 2 omgange og så begynder cdi-boksen at tikke, jeg har pillet tændrørene for at se om der er gnist men der er ingen, men den drejer jo også kun 2 omgange. så spørger jeg om det kan være cdi-boksen og om man kan måle sådan en ud med en ohm-måler og hvordan man går det...
nov 2005
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 79
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.582
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 105
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.528
Der sidder ikke noget i CDI-boxen som kan "tikke", er sidder kun passive komponenter.
Prøv med startkabler eller et helt friskladet batteri, så skal det nok virke
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.528
Ofte er det stelforbindelsen til starteren som driller.
Prøv at sætte et startkabel fra batteriets minus-pol og direkte til stel på starteren.
Du kan også prøve at sætte startkablet direkte fra plus-polen og til starterens plus. På den måde kan du undgå startrelæet, som også kan være defekt.
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.528
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Der er altid flere måder at gribe tingene an, så det er jo et spørgsmål om hvad man har det bedst med. ;-D
Jannik...
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 659
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.528
Starteren får som regel stel gennem selve huset og via de bolte, som den er monteret med. Men ofte er der tale om alu/stål samlinger og grundet den store strøm der løber, er samlingen mere udsat for korrossion og derfor kan stelforbindelsen godt blive dårlig med tiden.
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.582
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.582
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 659
Ja grunden til at starter ikke ville kører ret meget var sikringerne der lige skulle motioneres.
Den havde stået stille i over 2 år så vi pillede karbunaderne af,og alt sad fast inde i dem.
Efter de er renset startede den,men kun på en cylinder,den får bens i alle fire svømmerhuse,og der er gnist på de nye tændrør,men de starter sq ikke op.
De wacumstyrede gas stempler løfter sig ikke på de tre af kaburatorene,selv om vi kan få den op i 3-4000 omdrejninger.De går nemt op når man løfter dem manuelt.
Nogle ideer om hvad der skal gøres for at få den til at kører på alle fire,så modtages de med kyshånd:-)
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.582
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 659
De bliver skilt ad igen på søndag,for vi er sikre på at det er benzin den mangler,så må vi se om det hjælper.
Tak for svarene.
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 8
nu har jeg taget mine karburator af og der må jeg konstatere at de 2 midterset gasspjæld ikke køre som de skal der sidder noget der minder lidt som tjære på dem. har set efter om det kunne være gas-membranerne men de ser ok ud, sså jeg må heller rense hele kaburatorne grundigt nu hvor jeg har den pillet af.....;-)
mar 2007
Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 659
Der var stadigvæk lidt snask tilbage i kaburatorerne.
Så skal den bare kunne bremse igen når nu motoren er fixet he he he.
Seees
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.582
ingen gnist på tændpindene