{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Kinesere, kører de ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Tjaee - som spørgsmålet sir; jeg overvejer at falde til patten og købe en nybrugt kineser (der er jo masser af Jinluener mv til salg for 6-7kkr).

Den skal kun bruges til småture, kommer aldrig i regn vejr, over 100 kmt => størrelse etc er OK.

Men jeg gider ikke købe en ny cykel der skal reppes på (så vil jeg hellere ofre 10-15 kilo på en 80er/90er MC i 400/250 størrelse.

Så kom frisk; erfaringer med kinøjser, holder lortet eller skal de reppes & skrues - husk ca 1-2 kkm årligt.

Glem alt om rustproblemer etc, den vil aldrig se skyggen af vand og holde i ventileret skur

vh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kinesere, kører de ?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #1   6. jan 2009 Til de penge, tager man vel bare en beslutning og ser ad om det kan bruges?

• #2   6. jan 2009 Ja de kører fint til det formål.

• #3   6. jan 2009 Mine kører fint . Den ene har lige rundet 47.000 km,uden problemer.
    Men de fleste herinde vil sige det er noget lort......Måske fordi de ikke selv har eller har haft en. De fleste historier er som regel 2,3,4,5,6 hånds historier. Men til den pris,kan det vel ikke gå helt galt.
    KIM.

• #4   6. jan 2009 Hej. Fruens Dadyw 250 kører sgu helt fint, har dog kun lige rundet 3000km. Det eneste er at alt gummi mørner hurtigt ( holdere til div.el-ting og lign. ) Men det er også det eneste. Og den har kørt de meste af turene i REGNVEJR ! Fido

• #5   6. jan 2009 Joo kender et par som har 2 stk køre sommer og vinter både i regn og salt de køre entlig fint men ikke så hurtig når det blæser ( 250 Ccm - 75 Km/t ) men så er bøden jo heller ikke så stor ..... Og Nååårrrrrja Ca 30 Km Per Litter .. Billig

• #6   6. jan 2009 de har testet en over et år i touring nyt og den fik da en rimelig kritik prisen taget i betragtning

• #7   6. jan 2009 Sajmon.

Det var netop ud fra det princip.. at jeg tænkte.. What the ...... kan jo ikke skade at prøve..

Det gjorde jeg så... og det gjorde ikke ondt.. Kan bare konstatere.. at det ikke er mig.. mest fordi det slet ikke er min stil.. Havde den alt for kort tid (og kørte kun 970 km på den) til at vurdere om det var noget der kunne holde eller ej..
    Dog kunne jeg da godt se at finish og dele ikke var i samme kvalitet som.... ja som hvad... HVORFOR skal der sammenlignes med ting.. der ikke kan sammenlignes med... !!!

Man skal se på sådan en .. udfra behovet ... og som du stiller det op.. ja.. så prøv det bare.. smiley

• #8   6. jan 2009 Jeg legede på en i kravlegården da jeg tog kørekort. hakkede i koblingen og da der var 25 grader varmt og jeg bad den om at lave noget lyste temperatur lampen pludseligt smiley Der var nogle hondaer med der havde kørt hele dagen uden brok smiley Min gamle mzer syntes jeg kører betydligt bedre og den er ganske sikkert også billigere at holde kørende. En kineser skal jo have skifter olie for hver 1000 km. Men prøv en og se hvad du siger. Motorcykler er jo smag og behag. Min kørerlære havde en gz 250 maruder. Det syntes jeg der er meget mere motorcykel i og de koster kun omkring 10000 mere end kineseren smiley

• #9   6. jan 2009 Desuden.. synes jeg du skulle prøve at se på www.kinojserklubben.dk .. Der er gode råd at hente om mangt og meget...

• #10   6. jan 2009 tog kørekort på en lifan 250cc chopper, og til det formål er det virkelig det værste lort.

Til dit formål vil jeg sige go, for den startede da hver gang, selvom alt rystede ved +70 km/t, men som de andre siger, så er det noget med stilen og køreglæden på dem at gøre. Og det er ikke lige min stil de kinøjsere der.

• #11   6. jan 2009 Mange tak for indlæg, jamen jeg tror sgi jeg prøver - som sagt jeg gider ikke købe ny cykel der skal reppes, så vil jeg hellere købe en brugt, der skal det samme.

Kinøjseren kan jo også sælges, hvis jeg får råd ti en større japser.

vh

• #12   6. jan 2009 Min kører fremragende. Holdbarheden og driftstabiliteten har overrasket mig positivt. Det er nok et de køb hvor jeg har fået aller mest for pengene.

Eneste ulempe er der ikke er mange heste i de små motore. Typisk 15-20 hk.

• #13   6. jan 2009 Se om du evt kan finde en så prøv de så mærker du hurtig om det måske er noget eller slet ikke noget ..

• #14   6. jan 2009 Jeg har prøvet et par stykker, og det har været nogle mildest talt skræmmende oplevelser.

Og btw, de kan godt ruste selv om de ikke kommer til at se vand smiley

• #15   6. jan 2009 Med din indgangsvinkel - vi tager den derfra - pisset kører og skal holdes lidt øje med, men OK det gør jeg så.
    Det er nok de maskiner man får mest " value for money" Jeg ville købe en af de mange brugte, nogle af dem har jo næsten ikke kørt, så har du ihvertfald en mc til de rigtige penge.
    - og så den goe gamle - et lille skilt bagpå " GRIN BARE - DEN ER BETALT"

• #16   6. jan 2009 Nej, der er ikke mange heste at rutte med ... smiley

Men til den daglige transport i by og på landevej fra, er de gode nok - og ikke mindst benzinøkonomiske. Og da de samtidig ikke er vildt højteknologiske (de er kopier af japsere fra 80'erne), er de rimelig nemme at gå til for gør-det-selv manden ... smiley

• #17   6. jan 2009 Min far har en kollega, som kender en der vist nok er fra Singapore eller Fillipinerne. Han kører vist på en Suzuki - men ikke ret tit.

Det er også svært at se når de fleste jo heldigvis kører med hjelm.

Jeg har ikke personligt selv set nogen endnu smiley

• #18   6. jan 2009 Til dit behov og ud fra en totalølonomisk betragtning, kan du ikke gøre noget bedre:-)

• #19   6. jan 2009 Har set nogle stykker der ikke klarede 2000km...men ved heller ik hvordan de er blevet kørt.......

• #20   6. jan 2009 Carlos:
    Ja, de kræver tilkørsel som MC'er og biler "i gamle dage", da tolerancerne i Kina-motorerne ikke er på vestligt/japansk niveau. Det kan være lidt irriterrende, men tilkører man efter forskrifterne, er der de nu pålidelige nok ... smiley

• #21   7. jan 2009 Hell, min fars nyindkøbte Triumph skulle køres ind... Det skal alle maskiner da?

Kommentér på:
Kinesere, kører de ?

Annonce