9.220 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

For meget olie fyldt på For meget olie fyldt på

Skiftede olie + filter forleden ifbm. vinteropbevaring. Støttede mig til Haynes bogen som sagde 3,3L på dette skift, men endte med at hælde 3,5L på da jeg ikke synes at olien stod ved topmærket efter 3,3. Da alt kom til alt og den havde gået nogle min. efter skiftet er oliestanden over max, dvs. det lille vindue er helt fyldt. Betyder det noget med den ekstra lille slat olie?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For meget olie fyldt på
  • #1   25. nov 2008 sug det ud med en lille slange.. det er ikke så svært.

og til en anden gang, så fyld lidt på ad gangen smiley

• #2   25. nov 2008 trykket kan stige i motoren = presset på diverse pakninger . kørte selv med for meget olie i min zx7r ,med det resultat at den pressede en o-ring til generatoren ,så olien røg ud . tag en stor engangs sprøjte og en slange og hæv olien op. men kan også skrue bundproppen hurtigt af og på men det er sku svært at gøre hurtigt nok smiley

• #3   25. nov 2008 Tap det af, så oliestanden er under max-mærket.

Du risikerer at smadre olie i større mængder op i topstykket, hvorfra du kan svine det ud gennem ventiler og tilbage gennem karbbburatorer.

Har din cykel katalysator, risikerer du også at ødelægge den.

• #4   25. nov 2008 Ok, ja det er jo en mulighed, men hvordan er teknikken lige i det? :-). Jeg spørger også fordi ham jeg købte den af havde fyldt 4L på som havde resulteret i et sort oliefilter den smed det op i det, og vist ikke havde så godt af i længden!

• #5   25. nov 2008 peter : du var hurtigst smiley

• #6   25. nov 2008 Tip, hvis du lader påfyldningsproppen sidde i, løber det langsomt fra bundproppen

• #7   25. nov 2008 ja det betyder rigtig meget......

gå på apoteket køb en stor kanyle ( sprøjte ).. gå derefter til T hansen eller noget ligne, og køb ca 30 cm benzin slange eller ligne ,der passer på kanylen, sæt det sammen og sug det du har helt for meget på . .

og din mc er glad igen

my 5 cent

mvh

• #8   25. nov 2008 d r jo d smiley kanyler skal der til ....

• #9   25. nov 2008 oaaaaaaaaa

skriver jeg så langsomt .. et finger system .. langsomt

lol lol

mvh

• #11   25. nov 2008 Don T

Jeg er ikke i stand til at se, om der er 5 eller 10% formmeget på. Jeg er heller ikke i stand til at se, hbor godt der har været tappet af først.

Og så er reglen vel at tappe af til max-mærket:-)

• #13   25. nov 2008 Hej Rasmus
    har du haft motoren startet efter du har fyldt olie på, hvis ikke mangler der olie i filtret, hvis du har så tag filtret af og tøm det.

Og Knud, du kommer af og til med nogle guldkorn. men den med at lade oliepåfyldningsproppen sidde så olien løber langsomere, hvis det er tilfældet er der en alvorlig forstoppelse af motorens udluftning...

• #14   25. nov 2008 Ja, jeg har haft den startet og varmet op efter skift. Jeg tror jeg laver den med kanyle og slange, det er relativt nemt og så er der intet at være i tvivl om. Tak for hurtige svar :-).

• #15   25. nov 2008 Jeg kan heller ikke se det helt store problem i at have det bette kun overskydene olie på. Den bruger vel lidt, så det kommer nok til at udligne sig selv:).

• #16   26. nov 2008 for lige at få styr på begreberne. Du skal bruge en sprøjte!
    Kanylen er det tynde metalrør, men stikker ind i folk. Og det tager nok sin tid, at suge olie op gennen en kanyle smiley

Så frem med slagne og sprøjte, så kan du fint suge lidt olie op gennem påfyldningshullet.

• #17   27. nov 2008 ja ja Rasmus... han ved jo nok hvad vi mener..... lol lol
    der stå jo sprøjte flere steder.....

du er åbenbart bruger af den form for værktøj lol lol

mvh

• #18   28. nov 2008 Nej, men jeg kan dog kende forskel på æbler og pærer smiley

• #19   28. nov 2008 ja og spiser begge dele : )

• #20   28. nov 2008 Hey lige for en ordens skyld, så havde jeg altså ikke tænkt mig at tage på apoteket og spørge efter kanyler til at suge min olie ud med, så tror jeg de ville kigget temmeligt underligt på mig :-).

• #21   15. jan 2018 Hej jeg har en Honda cbr600fa . første gang udkom i 2011. Jeg tror også jeg fyldt for meget olie på, den startet som den skulle lige efter påfyldning af olie. Det gik nogle par dag og da jeg skulle starte den op igen, haft den sværet ved at starte, igen to dag efter gik jeg jeg for at start den op, der ville den slet ikke starte, brugt batteriet op, uden at starte. Kan det skyldes for meget olie og derfor ville den ikke starte mere???

Kommentér på:
For meget olie fyldt på

Annonce