698 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Lakering Lakering

Jeg har haft repareret nogle ridser på "undertrayet" (bagkåben). Investrede i noget originallak med tilhørende klarlak.
Nu er det hele vådslebet, primet og derefter lakeret. Det er påført med et sprøjteanlæg. Problemet er, at der enkelte steder optræder en meget svag form for "appelsinhud", som om lakken er en lillebitte smule kornet. Det skal siges at den er en metallic-farve... Derfor er mit spørgmål om jeg skal forsøge at vådslibe lidt inden klarlakken påføres? - Vil man overhovedet kunne se det gennem lakken?
Håber nogle af jer kan hjælpe:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lakering
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #1   5. okt 2008 Vådslib du bare, men giv den et par gange farve mere inden klarlak.

• #2   5. okt 2008 Du sprøjter med for lille en dyse, elller prøv at skrue op for trykket. burde ligge mellem 1,8 og 2,4 bar

Prøv at sprøjte på noget der ikke betyder noget og tjek om der bliver påført et ensartet lag, hvis ikke, og du sprøjter med max tryk 2,4, skal du skifte dysen til en størrere str.

Prøv dig frem, held og lykke med det.

Thomas

• #3   5. okt 2008 Mange tak for svarene. Dysen er en 1,7, så jeg har svært ved at se den får for lidt. Sprøjteafstanden holdes så vidt muligt på de foreskrevne ca. 20 cm. Trykket ligger mellem 2-3 bar (43 PSI). Der er vandudskiller. Der er renset for silicone. Temperatur i kabinen 21-22 grader.
    Men kan man ikke vådslibe med foreks. korn 1000 lige inden klarlakken, med et pænt resultat til følge?

• #4   6. okt 2008 det du ser er siiconepletter, du skal vandslibe det væk, og starte forfra, afvask altid først med siliconefjerner.......jeg er autolakerer....
    din dyse er også for stor, det skal være 1,4...

Kommentér på:
Lakering

Annonce