692 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Et hjemmelavet ledningsnet Et hjemmelavet ledningsnet

hej
Efter som mit projekt indebære en del udskiftning af ting og sager.... så tænkte jeg på om det ikke var smartere at lave et ledningsnet selv?

Nogle som har erfaringer med dette? jeg ville nemlig gerne vide om det er noget vildt indviklet at rode sig ud i hehe

Mvh Rune

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et hjemmelavet ledningsnet
  • #1   20. nov 2005 Jeg har prøvet at lodde og fifle med lidt af hver (ikke min mc) og kan ikke påstå at resultat blev helt tilfredsstillinde, men nu er jeg heller ikke elektriker til gengæld har jeg 10 tommelfingre :o(

• #2   20. nov 2005 hehe jeg har være i praktik som elektrikker i 6 måneder ( man kan da håbe det hjælper en smule )

• #3   20. nov 2005 - man har altid lov til at håbe... :O)))

• #4   20. nov 2005 Hej Rune.

Du skal IKKE gøre det, med mindre at du allerede er 100% sikker på at du kan lave det.

Er det bare en tilpasning af det eksisterende eller er det et sprit nyt ledningsnet du skal lave ?

-Jesper

• #5   20. nov 2005 Jeg vil sige du sagtens selv kan lave det. Når du selv er i lære som elektrikker, så skulle det ikke være det store problem. Men spørgsmålet er om det kan betale sig. Jeg ved ikke hvad prisen er for et ledningsnet. Men overvej hvor meget du havde tænkt dig der skulle laves om, og hvor meget det vil påvirke ledningsnettet. Alternativt kunne du få fat i et brugt ledningsnet og renovere/udbygge det.

Hilsen Elektrikkeren smiley

• #6   20. nov 2005 Hej Rune.
    Er du i lære eller har du bare været i praktik i en kortere periode ? Og er du det stadig...?
    Så er der måske nogle svende du kan trække på...hvis det driller dig.

Men jeg mener stadig at hvis du er i tvivl om du kan klare det ville jeg lade være.

Til dig jan vil jeg sige at du har da vist glemt hvad man lære på 6 måneder som elektrikker lærling, og et ledningsnet af den kaliber som Rune skal bruge er IKKE for børn.

Hilsen Elektrikkeren smiley

• #7   20. nov 2005 Bare sørg for at få ledningsdiagrammet over motorcyklen først! Det der med bare at udskifte den pink med en anden pink går sikkert ikke, da der godt kan være 2 pink ledninger i sådan et ledningsnet smiley

Men ellers... Go for it! Hvis du har et andet ledningsnet ved siden af, kan det ikke gå helt galt smiley

• #8   20. nov 2005 hehe jaaa det nok smartest at tage et gammelt ledningsnet og så bygge ud fra det. Men det var bare fordi der jo kommer ny motor,forlygt,baglygte blinklys for og bag o.s.v

Mvh Rune

• #9   20. nov 2005 hehe forresten så har jeg kun været i erhvervspraktik. men jeg lærte da lidt hehe

så vi bruger det gamle ledningsnet smiley

• #10   20. nov 2005 Lyder fornuftigt at anvende det gamle. Du kan evt. vikle noget omkring så det ligner et nyt.

-Jesper

Kommentér på:
Et hjemmelavet ledningsnet

Annonce