3.481 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Dobbelt forlygte Dobbelt forlygte

Hej
Jeg tænker på at sætte en dobbelt forlygte på min mc. Kan se at man kan vælge forskellige løsninger som feks på denne side
(link fjernet)
Dvs dels 2x H4 og 1x H4 + 1x H7.
Hvad vil forskellen lige være mht lysstyrke og ifht om der er lys i begge lygter ved hhv højt og lavt lys...
Kan se 2x H4 kun er E-mærget til langt lys, men det er vel næppe lovligt at køre med?!
Håber der er nogen der har lidt info.
Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dobbelt forlygte
  • #1   28. maj 2008 H4 pærere har både langt og kort lys. altså to glødetråde.

H7 har kun en glødetråd.

så hvis du har en dobbelt lygte med 1stk H4 i hver, vil de begge lyse ved både langt og kort.

har du en dobbelt lygte med H4 i den ene og H7 i den anden, vil det højst sansynligt være således at den med H4 pæreren er kørelys(kort) OG langt lys, hvor den med H7 pæreren så KUN tænder ved langt lys.

• #2   28. maj 2008 Jeg har sådan en dobbelt lygte lige som denne: (link fjernet)
    Godt nok ikke købt der.

Den er der en H4 og en H7 begge lyser ved kørelys og så er det (selvfølgelig) kun H4 pæren der står for det lange lys.

• #3   28. maj 2008 Tak for svarene.

Anders D - det er netop denne lygte jeg vil have bare i sort. Jeg sad og kiggede efter hvad du har gjort ved dine blink men var lidt svært at tyde det. Er de sat på separate bøjler/beslag? Jeg overvejer også om man kunne montere dem på køleren

Hvis man nu kobler H7 pæren anderledes skulle man altså kunne få lys i begge ved både højt og lavt. Jeg forstår bare ikke helt hvorfor den samme model også fås med dobbelt H4 - mon det ikke er tilladt at køre med højt lys i begge lygter i Danmark eller andre lande...?

• #4   28. maj 2008 haha!!! Jeg holder lidt lav profil med mine blinklys, de er nemlig købt i T-hansen for 89 kr for 2 stk! (puha T-hansen)

Foran sidder de på de orginale beslag fra de gamle blinklys, bagpå har jeg lavet et beslag (et stykke sort-malet aluplade), samt et beslag til nummerplade, det er sket i forbindelse med montering af undertray (tail).

Jeg kender umiddelbart ikke til de andre typer lygter med dobbelt H4, jeg ved ikke om man kan ændre den her type, men mon dog ikke det også har noget med parabolen at gøre?

• #5   28. maj 2008 Jo, men eftersom H7 pæren så må sidde i en parabol til nærlys burde det ikke kunne skade hvis den blev sat til at lyse ved højt lys tænker jeg....

Ok mht blink - mine er også billige. På den nye model sidder de på lygteholderen, så troede du havde sat andet beslag på. Tror bare det vil se dumt ud med blinkene oppe ved lygten hvis der kommer dobbelt på.

• #6   28. maj 2008 anders d, så fik vi da det på plads. super.

det var stik modsat af min teori. hehe er du sikker på at du har koblet det korrekt?

men lyser H7 pæreren kun ved kort lys, ka man sagtens koble den til at lyse "konstant", altså så den ikke slukker ved langt lys. dens kegle er jo beregnet til at lyse så den ikke blænder så.(hvis altså anders version er den korekte hvilket det sikkert nok er)

• #7   28. maj 2008 hehe jo den lyser stadig når den har langtlys på! Med hensyn til montering ville det undrer mig uhyrligt meget hvis jeg har samlet det forkert da det bare er et multi stik der passer sammen med det orginale, så det er lavet sådan så selv sådan en bygningskonstruktør som mig kan finde ud af det.................eller kan jeg???

• #8   28. maj 2008 Anders D
    Hvor har du købt lygten siden den passer med stikket... Er jo ikke en Suzuki del. Er det bare et af de der standard tre-benede stik?

• #9   28. maj 2008 Lige her: http://www.mcbutikken.dk/category/10315000000/article/131498

Det 3 benet stik passede sammen med min, ved ikke om det er lavet om, på din nyere model!

• #10   28. maj 2008 Findes også i sort. http://www.mcbutikken.dk/category/10315000000/article/131499?show=gallery&sr=30

Kommentér på:
Dobbelt forlygte

Annonce