957 visninger
|
Oprettet:
Styr på mc {{forumTopicSubject}}
Hej
Har netop anskaffet mig en Yamaha MT-01 og har fået mig et par issues.
1. Spejlene er ringe.. kan kun se mig selv og armene. Har læst man kan montere spejle på styr enderne men har 0 erfaringer med dette. Hvad skal man gå efter og hvad skal man holde snitterne fra?
2. Jeg syntes standard styret er for "bukket" vil gerne have noget mere lige. På en tur på bare en halv time er det som om ydersiden af hænderne sover og gør ondt/bliver irriteret. nogle erfaringer her?
Måske det rette styr fixer problemet med spejlene..
Dbh Carsten
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
Det gør jeg ikke selv igen ihvertfald
Der kan være lidt at hente i normale spejle ved at sørge for spejlarmene peger helt vinkelret på kørselsretningen, så de kommer så langt ud som muligt.
Men må sige det er mere undtagelsen end reglen jeg beholder de originale spejle, da jeg sjældent er tilfredse med dem. Det er mit indtryk at spejle er en eftertanke, som bliver lavet af dem der også "designer"reflekserne og div. påkrævede klistermærker. Især på de mere konceptprægede maskiner, hvor pendler cykler og den slags arbejdsheste har spejlene som en central del af designet.
Vil anvefale at trawle youtube og google for info om hva folk har af mods på dem, se hvordan det ser ud og høre fordele og ulemper ved forskellige løsninger
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 945
Ikke den kønneste løsning måske. Det er nogle bøsningsagtige ting med "han- og hun" gevind og venstre og højre gevind.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.453
https://www.thansen.dk/scooter-mc/motorcykel-og-mx/universaldele/spejle/spejlforlaenger-m10x1-25mm/n-645400907/pn-234257962
Spejlet kommer 30 mm længere ud. Har kørt med dem et par år nu - de er stabile nok. Og det gør virkelig en forskel
aug 2022
Følger: 12 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 5
SW-Motech og mange andre har sådanne i god kvalitet.
https://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/5C86/77F2/2F30/6A3A/9D4B/AC1E/1406/EA31/svl_00_505_10600_b_1_xl.jpg
Styr på mc