{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Stivstel til salg {{forumTopicSubject}}

Er begyndt at se nogle stivstel til salg uden numre, hvor der står, at man kan købe en titel med til den. Bare lige for at være sikker, så er dette ulovligt ikke? Altså hvis titlen ikke matcher stellet, da stellet ikke har nogle numre, kan man ikke indregistrere stellet lovligt, vel?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stivstel til salg
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #1   22. jan 2022 I realiteten er et stel uden nummer, bare en stak rør og lidt svejsetråd. Det er først når det indgår i vores system og skal have en nummerplade, at det SKAL have et unikt stelnummer.

For en del år siden var det normen at der ikke var stelnumre hakket i biler og motorcykler.

Efter vores standarder, er det jo uldent i kanten at snyde med identiteten på et køretøj - specielt når det er for at snyde staten for penge.
    Så det er ulovligt, men tæt på umuligt at kontrollere.

• Sajmon ™

#3   23. jan 2022 Jeg skrev For en del år siden var det normen at der ikke var stelnumre hakket i biler og motorcykler.

Der skulle have stået "For en del år siden var det normen at der ikke var stelnumre hakket i biler og motorcykler i USA".

Min fejl. smiley

• #4   23. jan 2022 Køretøjer indregistreret før 1. Juli 1956 er ikke omfattet af kravet om stelnummer.
    Dermed ikke sagt at der ikke findes køretøjer fra før den tid med stelnummer, for det gør der, men det blev først et krav fra den dato. En kollega har en bil fra ‘30’erne, der er intet stelnummer.

• Sajmon ™

#6   23. jan 2022 #5 - Jeg har det på samme måde, men et par kammerater har stået med US biler, som de skulle bruge et lille stykke plade til, med et stelnummer på.

Det svejser de så på rammen, og så er synsmanden glad.

Jeg kan sagtens forestille mig at det er samme situation med sådan en lorte Harley.

Kommentér på:
Stivstel til salg

Annonce