{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pulverlakering... +´er og -´er?
  • #1   16. feb 2008 Mit har fået pulver, det er klart stærkere end alm lak...

• #2   16. feb 2008 Okay... Jeg har ellers hørt lige det stik modsatte. At det ikke skulle kunne holde til f.eks stenslag. Det er måske helt i skoven?

• #3   16. feb 2008 Sirxx: Det skal være mat. smiley

• #4   16. feb 2008 Jeg arbejder et sted hvor der er et pulverlakerings-anlæg,- og har tit snakket med to autolakerere der bruger anlægget..

Pulver er måske lidt stærkere, men det ser altså ikke ligeså godt ud som en alm. lakering,- efter min mening, og jeg har da set en del af begge dele nu..

Et stort minus ved pulver er,- at hvis du foreks. får et stenslag, så kan du jo ikke reparere det med pulver igen, med mindre du vil male hele stellet igen..

Så får du småreperationer skal de laves med alm lak..

Den store fordel ved pulver ligger i det rent arbejdsmæssige,- processen tager ikke nær så lang tid som en alm lakering,- ingen tørretid.. Det eneste du skal vente på er at temperaturen blir så lavt at man kan røre ved emnerne igen..
    Men jo,- lidt stærkere end alm. lak er det nok..

• #5   16. feb 2008 pulver.... ingen tvivl. Jeg har prøvet begge ting, I mat vil jeg klart anbefale pulver. Der skal MEGET til at ridse det og så er det mega stabil....

• #6   16. feb 2008 Så lyder det jo til at det skal være pulver. smiley

Tak for jeres svar!

• #7   16. feb 2008 Lige et tip til montering af motor i nymalet stel,- læg motoren på siden, på et tæppe, sænk stellet nedover motoren og sæt bolte og møtrikker i.. Rejs hele molevitten op igen, nemt, og du undgår at ramponere stellet..
    Det kræver at du har en hjælper,- men det gør det vel også hvis man monterer det på alm. vis,- med mindre man har gigantiske overarme.. smiley

• #9   16. feb 2008 pulverlak - jeg har lakeret mange stel og fælge og har faktisk aldrig haft nogen der var utilfreds

• #10   16. feb 2008 pulverlak holder smiley

• #11   16. feb 2008 jeg kan faktisk lappe pulverlak rmed pulverlak hvis det er

• #12   16. feb 2008 på min gamle mc. har jeg pulverlak på diverse dele ,
    synes det er ok.
    riser og skramer , vil altid synes udanset hvilken overflade behandling du har brugt.

• #13   16. feb 2008 nix, man kan få en væske der gør pulveret tyk flydende som man så kan lappe med, og det virker. bruger det nogle gange om måneden.

men skal lige siges hvis i har fået klarlak så kan farven sikkert ikke rammes.

men på dette her snakker vi faktisk en tøretid /hærdetid på 30-60 min

• #14   16. feb 2008 kent c - jeg vil faktisk vove den påstand at pulver er flottere end autolak

hvis jeg skal auto lakere laver jeg løber det gør du ikek fordi du har mange års erfering.

siger vi så det samme om pulver lak - så vil du lave "appensinhud" og jeg ville lave en flot glat overflade.

de fleste inden for pulverlak er enten nye eller laver det for hurtig. Alt hvad jeg laver tager den tid det skal for at blive 100% glat og flot.

så når vi snakker pulverlak - så se lige hvad ham i skal have til at lave det for jer har lavet før. det fortæller meget om hvad han kan

• #15   16. feb 2008 Så det eneste minus der rigtig er, er at det ikke er så nemt at lappe, hvis man får skader?

• #16   16. feb 2008 jo det er sq ligeså nemt - hvis du er ok med at lappe med eks spraydåse

eller betale lidt for at få en pulverlaks lapning

• #17   16. feb 2008 Du kan også spørge ham som har lakket det for dig om han vil give dig lidt pulver. Så kan du blande det op med lidt acetone og duppe det på med en vatpind, tada god som ny.

Pulver ER stækere og bedre og til tider langt flottere med bedre glans end autolak..
    Jeg stod her den anden dag med 2 prøver i henholdsvis vådlak og pulver og der skulle self slås lidt på begge for at se forskel osv. Store flager faldt af vådlakken mens pulveret knapt fik en rids.

• #18   16. feb 2008 Jeg syntes ikke rigtig der er noget at være i tvivl om mere! smiley

• #19   16. feb 2008 Jeg skrev os i et andet topic om hvad pulverlak (hos os om ikke andet) skulle holde til. Kan dog ikke lige finde det.

• #20   16. feb 2008 De fleste alm. trædecykler er pulverlakeret idag pga. dets slidstyrke. Lakeringerne er også mere jævne pga pulveret 'smelter' og flyder ensartet ud.
    Det eneste dårlige jeg har hørt om pulverlakeringer er at hvis du ønsker at få malingen sandblæst af igen, er det et h....... arbejde.

• #21   16. feb 2008 Tjek evt. her;

(link fjernet)

• #22   16. feb 2008 jeg skal også have mit stel pulverlakeret i mat sort...
    alt tyder på det nok er det bedste:)

• #23   17. feb 2008 Jeg fik pulverlakeret mine vinterfælge til bilen for 3 år siden. Allerede efter et år var de begyndt at rustne på alle "skarpe" kanter rundt om huller ol. 2 år efter er de værrer end før de blev sandblæst og malet.
    Så sørg for at det bliver lavet ordentkigt.

Kommentér på:
Pulverlakering... +´er og -´er?

Annonce