935 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

spørgsmål angående ombygning af bagende FZR 600R spørgsmål angående ombygning af bagende FZR 600R

Goddag, ny her på forum(eller var her for 10 år siden).

Jeg har besluttet at puste lidt liv i min FRZ 600R (95), da den har holdt stille et par år. har brugt sommeren på at få liv i den igen, og vil her til vinter totalt adskille den, sandblæse, stel, fælge, opshine motor, alle skærme ect. Jeg har dog aldrig brudt mig om selve baglygte området på denne model, så jeg vil gerne ombygge det, til et mere som R6 lignende røv, må jeg det? jeg er uddannet smed, og da den del af stellet ikke bære noget, kan jeg ikke se problemet med at rette rammen til. jeg kan også udføre stress/moment beregninger at konstruktionen. ( men går udfra at det ikke gør nogen forskel lovgivningsmæssigt).

eller må jeg blot ændre på det på boltede dele så som bagenden, og derfor tilpasse en anden røv til stellet, eventuelt lave min egen?.

sidste men ikke mindst nogle der har erfaring med hvilke bagender der kan passe på.
takker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål angående ombygning af bagende FZR 600R
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.911
    #2   21. aug 2020 Han skærer og svejser ikke i stellet, men en påboltet del.

Snak med autoconsult.dk

Der er også noget med freedom to build eller skad.dk

• #4   21. aug 2020 Det du foreslår, Thomas, skal man nøje overveje, for jeg tror vi skal forvente der snart bliver indført periodiske syn af motorcykler. Og så står mange med håret i postkassen. smiley

• #6   22. aug 2020 har kigget lidt på maskinen, kun den yderste del er påboltet(bag ved bagsædet) så jeg ombygger en skal/sæder til at passe på maskinen. således stellet ikke ændres.

Kommentér på:
spørgsmål angående ombygning af bagende FZR 600R

Annonce