{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

Hvad gør I når I maler cyklen ?? {{forumTopicSubject}}

Hvad gør I når I skifter farve på cyklen? pakker i det der ikke skal males ind i afdækningsfilm eller skiller I hele svineriet ad?? (orker jeg næsten ikke nemlig..)

Hvor køber i malingen? Har spurgt i en malerbutik og hun gloede på mig som om jeg var faldet ned fra månen...

Sarah

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør I når I maler cyklen ??
  • #1   15. aug 2007 he he.... jeg tager bare en maler rulle og så gir jeg den med en go stuemaling... ej det kommer jo an på om du også vil have malet stellet... men ellers af med alt. og send det til autolaker hvis ikke du kan selv... hvilket det dog ikke lyder til : ) men det er vist heller ikke sådan bare lige til

• #2   15. aug 2007 nu er der jo også rigtig meget at skille ad på din mc! smiley

Jeg vil helt klart anbefale dig at lakere alle delene hver for sig!
    Ellers kan det ikke undgåes at der kommer maling steder der ikke skal være.

• #3   15. aug 2007 Den skal skilles ad, og så afsted med de dele der skal lakeres.

Hvis du selv vil male, er der autolakere som sælger deres maling, så ud til dem og få en god pris. smiley

• #4   15. aug 2007 He he Jonas, alt skal jo have en begyndelse ikke? Ellers lærer man jo ikke noget..*G*

Ej jeg har en veninde der maler lastbiler og helikoptere i forsvaret måske jeg skulle gribe fat i hende....

Kunne bare godt tænke mig at prøve selv først.. så gode råd modtages gerne.

• #5   15. aug 2007 jeg vil næsten tro normalen er at skille alt og derefter sende hele skidtet til maler . det er ihvertfald den eneste måde at få et godt resultat .

• #6   15. aug 2007 KIM: ja det er der godt nok!!*GGGG* er bare lidt bange for jeg ikke kan samle den igen...*FNIS*

Plambech: ja som sagt prøver jeg lige min veninde hvis hun ellers kan skaffe andet end sandfarvet og grøn;-)

• #7   15. aug 2007 Først vil jeg sige at det jo er en klasse cykel du har der smiley

Når men udover det, så kommer det an på hvor meget du vil have malet, hvis det kun er alle de hvide dele er der ikke meget arbejde i lige at skrue det af, men hvis du vil have malet motor eller stel er det et større projekt som kræver du skiller det helt fra hinanden.

• #8   15. aug 2007 Hey Sara... tja vil du have den meget lange og korrekte version siger du bare til smiley
    er ikke til at sprøjte male dele der ikke er taget af, lakken vil samle sig og komme til at løbe højsansynligt smiley

• #9   15. aug 2007 Det er der kun en måde at finde ud af på!!! smiley
    .. Hvis du selv kan lakere cyklen, så kan du også selv skille den ad.

Vil være fedt at se billeder undervejs:-)

• #10   15. aug 2007 hmm ved du hvordan man maler overhovedet?

Ja du skal have skjoldene osv af hver for sig...

Men du skal jo slibe den gamle lak af, og grunde en masse gange, og så på med den rigtige maling en masse gange og så en masse lak osv... Det er RET svært og jeg ville ikke gøre det, hvis du ikke har prøvet det før, for det ville næsten med garanti blive grimt første gang du prøver.

• #11   15. aug 2007 hvis du er nervøs for at skille det af så kan du tage billeder (mange ) af det trin for tirin... så er det lidt nemmer at huske smiley

• #12   15. aug 2007 du skal også bruge en kompressor med stor kraft og et rum hvor der ikke kan blæse skidt på det du har malet...-det er alstå ikke det samme som at tage stuen derhjemme...-det er faktisk ret svært at lakere

• #13   15. aug 2007 Min gamle GS'er fik hevet kåben af. Og jeg hev fat i en gut jeg kender der er autolakerer. Derefter gik vi igang med at slibe, slibe og slibe lidt mere.

Så fik det en gang plastikgrunder (Lorte plastik kåbe).
    Så fik det en gang basefarve, derefter en gang klarlak da det var tørt.

Synes selv det er blevet okay i forhold til at det er en "hjemmelakering". Men det er self. også en prof. der har arbejdet med det i mange år der hjalp mig.

• #14   15. aug 2007 Tjek også mit evt. fotoalbum, har fået den automalet. Alt skal helst skilles ad for at få et godt resultat. Automaling er helt klart det bedste, da acryl maling som man køber i diverse byggemarkeder er for blød og holder ikke ret godt i forhold til så meget andet.

• #15   15. aug 2007 Nogen der ved hvad prisen ca. ligger på for at få malet sådan en cykel? Enten i en farve, eller måske med lir streger eller noget?

Hvis man ikke selv er frisk på at skille for meget ad, hvor køre man så hen inden delene bliver sendt til maler?

• #16   16. aug 2007 Nu skal du så også lige tænke på at den maling du nu kan få til maler pistoler er vandbaseret i stedet for ceulose maling (ved ikke lige hvordan det staves), dette skulle eftersigende være noget svære at male med, løbere også videre, den gamle maling kan fås men er ulovlig at sælge til privat personer.

• #17   16. aug 2007 FÅ HJÆLP!! Ellers ødelægger du sku cyklen med det du vil ighang med der... Når man maler en bil så dækker du da heller ikke vinduerne med vaseline, sprøjter bilen og bagefter vasker ruderne vel ?? Hiv fat i fagfolk!!

• Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jul 2006

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 10
    #18   16. aug 2007 Også mine ord. Få en maler til at hjælpe dig, og gerne en som er vant til at male mc.
    Måske der er en her på galleriet som har forbindelser.
    Hvis du selv går i gang, koster malingen i sig selv snildt 1500,- med hærder og lak, o.s.v. Dertil skal du have en rigtig automalersprøjte, som også er dyr...
    Og risikoen for at du ikke bliver tilfreds, er stor.. og så er pengene spildt...
    Få en maler til at give en fast pris på at male delene når du har afmonteret dem.

Held og lykke

Jesper

• #19   16. aug 2007 Jeg maler selv til hverdag. Skil alt af, rens og slib det ordentligt. Forarbejdet er alt for at få et flot resultat.
    Mht til maling kan ud købe den hos de forretninger som levere til bla. autolakere. Ligger bla en i ballerup. Går du derind har de altid en masse farver som står, sjatter fra autolakere, forkert blandet farver etc. Tit kan du finde en som du syntes om og så koster det en brykdel. et par liter incl hærder koster tit under 300kr.

Kommentér på:
Hvad gør I når I maler cyklen ??

Annonce