Gør-det-selv maling/lakering? {{forumTopicSubject}}
Hej alle. Jævnfør min tidligere post om mit styrt og mine ridsede kåber (se billeder under profil), overvejer jeg nu selv at kaste mig ud i en reparation af kåberne. Jeg overvejer altså mulighederne for selv at reparere og lakere kåberne og tanken! Jeg har ingen erfaring med dette og ved derfor ikke om det overhovedet kan lade sig gøre NOGENLUNDE pænt?
Jeg er godt klar over at det selvsagt blir pænere at få det lakeret autoriseret, med det sagt er det jo en dyr løsning, og så meget mere spændende at gøre det selv! Hvis det kan lade sig gøre???
Ide til fremgangsmåde:
1. Reparation af ridser og revner. Her vil jeg følge den kendte legoklods/acetone-lim til at spartle på skaderne
2. Nedslibning af tank og kåber med sandpapir
3. Plast-grunder til kåber (gider kun male ydersiden) og metal-grunder til tank.
4. Spraymaling af kåbedele og tank. Ønsker mat og mørk koksgrå. Men det afhænger selvfølgelig af mulighederne.
4. Påføring af hårdfør klarlak.
Så vil jeg bygge en malerkabine af en presenning og et tørrestativ!
Næste skridt er kontakt til autolakører for at høre om mulighederne, samt jeres input. Lad mig høre hvad I synes? Nogen derhar erfaringer med dette? Gerne konstruktivt
jul 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 212
DON'T! Det er pissebesværligt og resultatet bliver heller ikke specielt godt - har bare brugt så mange timer på at vådslibe, klargøre, lakere om osv osv på den gamle cykel.
Hellere forhøre sig lidt rundt omkring og fint et billigt sted hvor du kan være mere sikker på resultatet...
Bare mine 50 cents...
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 36 Svar: 751
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 36 Svar: 751
mar 2007
Følger: 44 Følgere: 39 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 362
Hvis Jeg gerne vil have Blank sort, Yamaha Blue og hvid til streger..
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 130
men hvis du nu kender en som kender en eller sårn kan du sikkert få det malet til en oki pris... får alle skjolde og tanken malet sort til 3.000 kr denne weekend... self sort betaling... men nu en oki pris vil jeg sige...
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.233
Det gør jeg <b>ikke</b> igen!! Efter min erfaring er det slet ikke al besværet værd, og slutresultatet ligger milevidt fra det en proff. kan lave.
Men der er vel også en grund til at læretiden er 3½ år..
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 252
Palle, kan man godt bruge spraydåser eller ska man købe/leje kompressor og sprøjtepistol, for at resultatet blir nogenlunde? Jeg kan se din underkåbe er lakeret mat-grå, det ser da godt ud! Har du mulighed for at uddybe hvordan du gjorde det??
Mvh Kim
mar 2004
Følger: 28 Følgere: 28 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 74
Ej, du skal helt sikkert have dig en pistol og så en vandudskiller. Og så skal der være RIGTIG god belysning. Og der skal også gerne være så varmt som muligt.
Held og lykke, og lad os da høre nærmere hvis du giver dig i kast med det.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 252
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Den første gang var uden de store forberedelser, anden gang var med den fremgangsmåde du beskriver. Og den sidste gang blev resultatet ganske tilfredsstillende.
Brugte Motip Dåselak.
/
Jesper
Gør-det-selv maling/lakering?