2.301 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

opfrisk gamle udstødninger opfrisk gamle udstødninger

Hey folkens. har sådan et par gamle originale potter til min MC, som jeg gerne vil lave lidt lækre inden jeg montere den igen. de er grimme af rust, og autosol er ikke helt nok til at rede dem. har i nogle forslag og hva har i gjort med grimme udstødninger, udover at købe nye??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spots 400 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.
  • Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Fix electricity issue 1.000 kr.
  • Samling og montering af garderobeskab 1.191 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opfrisk gamle udstødninger
  • #1   11. jul 2017 Se evt. Mit fotoalbum hvor jeg har rengjort mine rustfrie forrør med lokumsrens, det dur altså! Men tror nok jeg læste et sted at man skal passe lidt på med at bruge det på krom (fordi der er saltsyre i) så jeg ville starte et sted det ikke kan ses hvis det bliver grimt og ikke lade det sidde for længe smiley
    Ellers måske en polermaskine eller en rondel til boremaskinen kunne hjælpe autosolen lidt på vej?

• #2   11. jul 2017 Ellers kunne du prøve med sølvpapir, vand og sæbe som ham her, måske det er en bedre løsning på krom..
    https://youtu.be/4XJp7f20y0U

• #3   11. jul 2017 Sølvpapir og autosol synes jeg virker rigtig godt. Eventuelt start ud med cola og sølvpapir, også poler med autosol bagefter.

• #4   11. jul 2017 hold da op. det var da noget et resultat. det skal jeg da ha prøvet af Henrik smiley

• #5   11. jul 2017 Problemet med rustent chrom er desværre at rusten kommer igen, uanset om man pudser med sølvpapir, bagsiden af en tændstikæske eller et brugt kondom. smiley

Du kan også matslibe dem med en roterende ståbørste og give dem et TYNDT lag varmebestandig maling. Tror da det ville se godt ud på din MC i galleriet

Når det efterfølgende varmes op til 150-200c giver det en hård men mat overflade. Og lad endelig være med at lægge et tykt lag på, det gjorde jeg på mine potter og det kogte op inden det hærdede. Forrørene blev senere påført et tyndt lag og de holder perfekt

• #6   12. jul 2017 det kan også være min bekymring Per. men vil rusten ikke trænge igennem, selvom jeg sprayer med en varmebestandig maling. hvad er dine erfaringer med det.

• #7   12. jul 2017 Hvis rusten kommer indefra, vil den altid komme igen.

• Niclas K
    Niclas K Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 3 Emner: 1 Svar: 21
    #8   13. jul 2017 der er en i Kolding der forkromer kan bare ikke huske hvad han hedder! eller hvad prisen er??

• #9   13. jul 2017 @6 - mine potter på guzzi'en er stadig ikke rustne, jeg malede dem sidste juli og har kørt omkring 4500km siden. Den har fået vand da jeg bruger den på arbejde hvor den står udenfor i sommerbygerne. Min udstødning har en mellempotte under motoren og den var ræverød inden jeg malede den, og i dag står den flot "patineret sort" Malingen jeg brugte var et biltemaprodukt de desværre ikke har mere, men de påstod den var rusthæmmende.

@8 der er flere firmaer der forchromer, bla Midjydsk Fornikling og Forchromning mmf.dk Problemet er bare, at den gamle chrom skal trækkes af og potterne rengøres for sod osv hvilket sker i syrebade. Og her forurener en gammel potte jo ret meget, så det er noget der koster kassen hvis de i det hele taget vil røre ved gammelt jern

Kommentér på:
opfrisk gamle udstødninger

Annonce