853 visninger
|
Oprettet:
blinklys.... diode {{forumTopicSubject}}
Hej mc galleri
Spørgsmålet har nok været oppe MAAANGE gange, men kan ikke lige finde svar på det her:
Altså, nå man monterer diode blink på sin mc skal man selvfølgelig montere en modstand for at dioderne ikke brænder af, men så har jeg hørt at på de fleste modeller er det nok bare at skifte blinklys relæet, er det korrekt? og er der nogen der ved om det er nok på min cykel (gsx 600F 1993)
Mvh Morten
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.863
Så enten skal der monteres modstande eller der skal et nyt elektronisk relæ på.
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 189
Ok, jeg troede faktisk at de brændte af hvis man ikke monterede en modstand? men fedt at de ikke gør. Så har jeg flere forsøg
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 991
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.863
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Der skal på de fleste cykler blot være to ben på relæ´et, ét ben til tændingsplus og ét ben til blinksignalet fra din blink kontakt.
På bl. a Suzuki sidder det originale blinkrelæ integreret sammen med bl. a støttefods kontakten mm. så der kan man ikke bare hive stikket af, da de andre ting så ikke virker, men i stedet klipper man den ledning, der går ind i original relæ´et, som man skal bruge, i det her tilfælde blink signalet fra blink kontakten (ofte lyseblå), og laver en lus på tændingsplusen (ofte orange)
Tjek denne engelsk sprogede side, der er en fin gennemgang med billeder, på en Suzuki.
(link fjernet)
blinklys.... diode