{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Begrebs-forvirring.. {{forumTopicSubject}}

Streetfighter/Custom bikes, er det i bund og grund ikke det samme? Set med mine øjne er det da det samme der sker, man piller så mange originaldele af som muligt.. Så ombygger man på livet løs, for at give den sit eget personlige præg. Den eneste forskel jeg kan se, er at det tit er racere og allroundmaskiner, der blir brugt til det man har valgt at kalde streetfigther- ombygning. Mens det mere er cruisere og choppere der blir brugt til det man kalder custom..
Her lige et par eksempler..
http://www.streetfighters.nl/honda/fighterama2005-hon5.jpg

http://www.orangecountychoppers.com/occ/offairtheme.html

http://www.streetfighters.nl/honda/BIONYX.jpg

(link fjernet)

Både fede bagdæk og masser af chrom har de efterhånden tilfælles, tror sgu der er ved at være lige meget pudsearbejde ved begge type maskiner.
Men fede i de nu, de der customstreetfigtherchoppere..:o))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begrebs-forvirring..
  • #1   2. dec 2006 prøv at se min profil, den type cykkel kan man køre på imodsætning til de chopere du viser, der er ingen som skal komme og sige at sådan nogle baljer er gode at køre på, men flotte er de, selv om de køre som en indkøbsvogn som mangler et hjul, mvh tjm

  • #3   2. dec 2006 Thomas J
    Vi kan hurtig blive enige om at nogle af de choppere ,er mere beregnet til at stå til pynt end til at køre på. Men det er der efterhånden også flere streetfightere der er.. Jeg tror foreks. ikke denne her er skidegod til skarpe sving..
    http://www.streetfighters.nl/honda/fighterama2005-hon6.jpg
    Men flot ser den da ud, ingen tvivl om det..


  • #4   2. dec 2006 helt enig det er en show bike, og i bund og grund er det jo lige meget hvad man bygger på alt kan overdrives

  • #5   2. dec 2006 streetfighter er vel en stil ......... chopper er et begreb for en cykel hvor overflødigt lir er pillet af ... ihvertfald dengang ... nu om dage bliver begrebet brugt eller misbrugt til blødhat cykler der bliver sprøjtet ud op samlebånd ,,, hvorfor er en original Viagra undskyld Virago en Custom eller chopper ??? ..... ja såørgsmålene vælter op ... den OCC laver er da ikke choppere i sagens forstand ifølge begrebet da det opstod ... nej de er ombygninger med et overflødigsheds horn af diller daller ... Hvad er en streetfighter så ??? Tja i min verden er det de gamle ræser cykler som tyskerne byggede om til ukendelighed med høj røv osv.... men nu til dags kalder Aprilia selv en Tuono som min en street fighter ,,,, Den er vel nærmest en Motard på steroider ...

    Ja begrebs forviringer er der nok af ... Vigtigst er at en ombygning opfylder ens smag og behag ... skal den se godt ud eller skal den køre godt ... Ingen skal bilde mig ind at OCC's ombygninger kører som en drøm selv om de er drøn flotte ....


  • #6   2. dec 2006 jan: kunne ikke sige det bedre selv, fem kokkehuer til dig, mvh tjm

  • #8   2. dec 2006 Custom: Customized cykler, ombygget fra den oprindlige stand til en anden stil af ejeren, herunder til stilarter som streetfighters, choppers, racere osv.

    Streetfighter: Ombygningsstilart der søger at gøre en kværn - typisk en racer, til en mere "vild" maskine. Dette gøres som oftest ved at hæve bagenden, flytte potten, hæve styret, male den i forskellige mere iøjenfaldende farver osv.


  • #9   3. dec 2006 •·:·• S t r a d a # 1 ® <Salt Creek> •·:·•
    For lige at gøre forvirringen total..:o) De 3 sidste årgange af min model hed special-modeller, der var så en der hed "us-custom", og min egen "heritage special", og så var der bare "special"... Men ens for dem alle var at de herhjemme var det man kaldte softchopper??... Men hvis ordet custom oversættes til "særudgave" eller "særlig udførelse".. så kunne Yamaha R1 SP (som jeg regner med står for Special edition) altså ligesågodt have heddet Yamaha R1 Custom??
    Mvh. Michael.


  • #10   3. dec 2006 Så man kan sige, at begrebet: "custom", dækker over al ombygning og derfor går streetfightere ind under dette, hvorfor man ikke kan sammenligne de to.

    Nogen tilføjelser? smiley


  • #11   3. dec 2006 -> Michael * - Jeg mener ikke at en Yamaha Special Edition fra fabrikken kan kaldes oersættes til Custom Edition, fordi custom indebær at man selv står for det arbejder der gør den anderledes end standard-udgaven. Dette indebær også, at der ikke findes to ens custom cykler, eller sandsynligheden for det, er i hvertfald utrolig lille.

  • #13   3. dec 2006 Rigtige streetfightere, var nogle tyskerne lavede ud af gamle racermc'ere som var smadret, og derfor ikke havde nogle kåbe. De var rå minimalistiske og lavet på grund af mangel på midler. Nu er streetfightere blevet til noget crom og pynte/pudse-gølg, som ligger langt fra den oprindelige tanke.

  • #14   3. dec 2006 Custom betyder specialbygget. Og der findes mange typer af specialbygget maskiner. Den tilbagelænet er Chopperen. "To chop" betyder at hugge af, så der "hugger" man de originale og overflødige dele af.
    Streetfighteren er den ombygget all-round MC-
    Og den sidste kategori er Café-Raceren. Den er også den fedeste.
    Motard startede også som en custom maskine, da det var off-roadere/crossere ombygget til asfaltbrug.


  • #15   3. dec 2006 Cafe-racer betyder hentyder til 50-60'erne hvor unge ville havde deres standard triumph, norton osv til at ligne de rigtige racere, men det var mere visuelt end reel racerombygning, derfor cafe-racer.
    Nu bliver cafe-racer brugt om cykler fra gamle dage, som dengang prøvede at ligne de moderne racere... hmmm... Bliver nu brugt i flæng om naked-bikes, efter Ducati Monster geninførte stilen og termen.


Kommentér på:
Begrebs-forvirring..

Annonce