6.463 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Patrick K
Patrick K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Klarlakken bliver hvid? Klarlakken bliver hvid?

Hey alle sammen
jeg er ved at forsøge at male mine kåber og derfor har de fået klarlak. Men nu efter det har stået natten over er der nogen steder på kåberne hvor klarlakken er blivet hvid. Nogen der kan forklare hvorfor og evt hvad jeg kan gøre for at forhindre det?

Håber nogen kan hjælp ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klarlakken bliver hvid?
  • #1   6. dec 2015 Er det 1 eller 2 komponent? (Sprøjtepistol eller spraydåse)

• Patrick K
    Patrick K Tilmeldt:
    jul 2015

#2   6. dec 2015 Spaydåse

• #3   6. dec 2015 Er lakken også malet med spraydåse? Hvis lakken er 2 komponent kan du kan risikere at de 2 slags maling ikke vil arbejde sammen, ikke i længden i hvert fald.

Nu går jeg ud fra at det er en billig cykel du arbejder på, siden du maler den selv,
    men hvis resultatet skal blive godt skal du droppe spraydåser og anskaffe dig en kompressor og en sprøjte.

• Patrick K
    Patrick K Tilmeldt:
    jul 2015

#4   6. dec 2015 Ja det er en billig cykel og ja det er alt sammen Spaydåser men har ellers hørt at det skulle kunne blive pænt

• #5   6. dec 2015 Hvad temperatur er der i rummet??

• Patrick K
    Patrick K Tilmeldt:
    jul 2015

#6   6. dec 2015 En 20 grader ca.. Men det der under mig er at det kun er få steder og ikke det hele

• #7   6. dec 2015 Kan du ikke ligge et billede op?

• #8   6. dec 2015 Er det klarlak med hærder? Og du har rystet dåsen i min 2 minutter, og ikke bare ment at abstinenserne fra julefrokosten var "godt nok" ?

• Patrick K
    Patrick K Tilmeldt:
    jul 2015

#9   6. dec 2015 Kan ligge billeder op senere og Ja den er rystet godt

• #10   6. dec 2015 Resultatet med spraydåser kan blive ganske hæderligt. Men det kræver man laver forarbejdet ordentligt.
    Har du slebet lakken inden du gav klarlak, og huskede du at affedte overfladen inden klarlak?

• #11   6. dec 2015 prøvede lidt det samme på bilen, også med spray. det blev dog malet udendørs, så tror temp 10-15 grader. var skyld i at det blev lidt hvid istedet for klar.
    jeg ventede et par uger og pollerede det så, og det hvide forsvandt smiley

• #12   6. dec 2015 Temperatur og luftfugtighed har meget at sige....

• #13   6. dec 2015 Har selv været i gang med maling op dåse og det kan blive ganske godt hvis du griber der rigtig an.

Jeg har lavet en lille video serie omkring hvordan det skal gribes an som kan sen her

https://www.youtube.com/playlist?list=PLqhBtA86eemCtvLH2fO1xUcx_3FpyaAsM

• #14   6. dec 2015 #13 Du har helt sikkert også styr på hvad du laver smiley Men hvis man ikke kan lave et rimeligt arbejde med "rigtigt" udstyr, vil jeg tillade mig at tvivle stærkt på at man kan med spray! Jeg vil påstå at spray er noget mere krævende af manden, men desværre tror mange at det bare er at ryste dåsen lidt, sprøjte skidtet på, og vupti, så sparede man lige 5/6 tusinde til maleren smiley

• #15   6. dec 2015 hej.. har selv haft et problemet et par gange.. løsningen var en kombination af at sænke temperaturen en anelse og sørge for at luft fugtigheden er så lav som muligt. så når malingen at flyde bedre sammen inden det sætter sig. problemet opstår hvis visse dele på et skjold et varmere end resten.. Det giver svagt mælkehvide pletter. den løsning der fungerer bedst for mig er at klargøre det hele og lade alle delene ligge over natten på bryggers gulvet, så sørger gulvvarmen for jævn varme, og de er klar til maling og lak dagen efter.. Mvh Tommy

• #16   6. dec 2015 har prøvet det samme... kulde er problemet. du skal udføre det i mindst 20+ grader mener jeg. ellers 15. Men så snart jeg havde sat mit indenfor i sådan en malerkabine var der ingen ting.

• #17   6. dec 2015 en anden ting hvis du maler på metal må det overhovedet ikke få træk, du må gerne varme rummet mere op vil sige 25-30 grader hvis du vil være sikker

nu ved jeg ikke hvordan folk de maler deres ting men jeg mener at have snakket med en maler engang som sagde at man helst skal male det hele hurtigt og med hurtigt menes der at så snart grunderen er givet så venter man 10 min og så skal malingen på, 10 min efter så det klarlak, jeg har fået ganske fine resultater ud af det og det tager heller ikke 3 dage at male en lille ting, og så får det gerne 36 timer i en god varme gerne 25+

• #18   8. dec 2015 Spray klar kan godt blive mælket hvis der kommer vel meget på. Prøv lige og vent og se om det ikke forsvinder efter en dags tid når det er hærdet op.
    Jeg ville ikke male nyt lag før det underliggende var hærdet op, og med vand basserede farver som de skal bruge nu vil det være fatalt at lukke vandet i farven inde med klar.

• #19   9. dec 2015 du skal huske at give klarlak inden den er heædet eller vente 10 til 20 dage så du er sikker på at den er hel hærdet, altså inden 4 timer eller 20 dage

• #20   9. dec 2015 #19 Sikke noget vrøvl!

Kommentér på:
Klarlakken bliver hvid?

Annonce