{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.124 visninger | Oprettet:

Hr.Suzuki 650 gr
Hr.Suzuki 650 gr
Tilmeldt:
23. maj 2014
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 20

Tank uden maling {{forumTopicSubject}}

Hej. Nogle der har erfaring med en tank som disse ? Tænker her mest på at holde rusten væk.
Synes det er en meget fed ide - da det koster mig et par kilo at få malet hvilket er meget i betragtning af mc'en værdi, regner med dette projekt nok ikke er alt for svært at gøre selv ?

1.Malingfjerner
2.Sandpapir
3.Lak/WD-40 - hvilke produkter ?

4. Vedligeholdelse ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tank uden maling
  • #1   2. jun 2014 Du kan vel bare give den en gang klarlak når du har fjernet den gamle lak. Då bevare du looket, men det letter vedligeholdelsen.

  • #2   2. jun 2014 Hvis du har modet på at gå i gang med det, så poler den op, den kan blive næsten ligeså blank som krom, og så klarlak på den. Jeg har set det engang, og troede først at den var forkromet, men det tager noget tid, og du skal selvfølgeligt have grejet til det.

  • #3   2. jun 2014 TROR ikke du kan bruge almindelig klarlak uden det ruster inden under.
    Har selv prøvet at klarlakke et slebet motorbeslag engang og der gik ikke længe, førend rusten bredte sig under lakken.
    Prøv at søge efter en epoxybaseret klarlak, der er beregnet til det du gerne vil.

    Og husk så beskyttelse - epoxyeksem er noget rigtig trist noget smiley


  • #4   3. jun 2014 Jeg har valgte så IKKE at klarlakke min, før den så sådan her ud. smiley

    Er ret godt tilfreds med reslutatet. smiley Sammen med nylakkeret stel og fælge, kan jeg godt lide det rå look af rust.


    profilbillede
  • #5   3. jun 2014 @Ronnie k : Tror du har ret. Kommer vel bare rust under.

    @Cherrybomb: Fed cykel. Brugte du bare: Malingfjerner, Sandpapir, Lak ?
    Nu har du jo været igennem processen.
    Er det din opfattelse at jeg ville kunne få det til at se ud som det billede jeg linker til med disse værktøjer ? Altså en fin overflade med ikke for mange ridser der går alle veje ? Håber det giver mening

    Tak for de andre svar også!


  • #6   3. jun 2014 @Cherrybomb, det ser fedt ud, men vær opmærksom på at din lak på ydersiden intet går (næsten) for at stoppe videre rustdannelse - det vil blive hemmeligt vanskeligt at holde den rust du har nu "i skak"

  • #8   3. jun 2014 Leo P: tak for tippet.

Kommentér på:
Tank uden maling

Annonce