Omdrejningstæller og speedometer Omdrejningstæller og speedometer
Jeg skal til at ombygge min SV650s fra 99 til ikke længere at have delkåberne på. Jeg skal derfor finde nogle nye instrumenter, og da original instrumenterne fra n modeller, går for omkring 1500kr, kan jeg lige så godt investere i nye dele.
Jeg har set mig lidt varm på Daytona Velona speedometeret og omdr. tælleren. De står samlet set til ca 1400kr. Problemet er så at ingen af disse indeholder kontrollamper. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal tackle dette? En løsning kan være at købe motogadgets kontrollampebom, men den koster 550kr og jeg er ikke helt sikker på hvordan den overhovedet skal monteres for at det bliver flot. Nogen der har nogle forslag til hvordan man kan fikse de kontrol lamper. Jeg vil jo helst ikke overstrø med instrumenter, og jeg kunne også godt tænke mig at få en gearindikator engang i fremtiden.
Man kunne måske selv fremstille et beslag og så montere lamper i, men for det første er det jo lidt af et elektronik projekt, og for det andet, kan man vel ikke bare bruge dioder, da de nok vil skinne/skære i øjnene? og hvor får man så overhovedet fat i lamper der kan bruges?
Har adgang til fræsere, drejebænke mm. så beslaget kunne jeg nok flække sammen.
sep 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 94
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 61 Svar: 215
Skulle måske lige nævne at alting er elektriske signaler på motorcyklen, så analog ure til kabler kan ikke benyttes. De er ellers ofte at finde med indbyggede kontrollamper.
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 31 Svar: 648
mar 2009
Følger: 18 Følgere: 7 MC-er: 5 Emner: 16 Svar: 143
Jeg lavede derefter en skabelon i pap, og fik en smed til at lave en konsol i 3mm stål af en slags.
Så fint ud, hvis jeg selv skal sige det.
Men ved ikke om det vil se godt ud på en nyere maskine?
okt 2007
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 31 Svar: 648
okt 2007
Omdrejningstæller og speedometer