1.724 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hjemmelakering af diverse Hjemmelakering af diverse

Hejsa alle.

Vil gerne have malet nogle dele på cyklen, og vil gerne klare det selv.

Her tænker jeg på bagsvinger, forgaffel, topbro, fodhvilere, lygtehus og speedometer/omdrejningstæller hus.

Men hvordan skal jeg bære mig ad?

Slibe tingene ned, grunde, slibe, lakere, slibe, lakere lakere, klarlak?

Hvad slags maling skal je benytte, da der nok kan forekomme stenslag? Vil gerne male det sort.

Mit lygtehus/og instrumenthus er noget krom af en art, er det samme fremgangsmåde?

tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjemmelakering af diverse
  • #2   6. maj 2014 Lad være med og mal selv og gøre det istedet klar til maleren så får du også noget der holder længere end et år eller to

• #3   6. maj 2014 Går en tur på Youtube... sæt 1 par timer af Watch and learn.

bagefter bruger du et par time på at øve dig..

mikael

• #4   6. maj 2014 Hos en Autolaker kan du købe 2 komponent lak som er en farve ( i dit tilfælde sort) og blader hærder i og fortynder..Der er så ikke metallic i lakken men bare sort.. Det blander du efter maleren anvisninger og så er du klar med en sprøjte på en kompressor, malersprøjten fra Jem og Fix til 149 er udemærket.!

Forarbejdet er en god nedslibning og slibepapir fås også hos autolakeren.. Du kan sagtens male det pænt selv.!! Jeg har malet 2 biler og min tidligere mc... Du kan se den sorte CBR i min profil..

Held og lykke med projektet.! Og smid da gerne billeder op af det, så
    Vi kan følge med.. smiley

• #5   6. maj 2014 Jeg linker lige til mig selv smiley
    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/21169-pulverlak_anlaeg__hobby

Og så linker jeg til hvor dette vidunder købes
    (link fjernet)

Tjek også Thomas, Han er min pulverguru smiley
    http://www.motorcykelgalleri.dk/bruger/17600-thomas_n

Det er SÅ fedt, kanon kvalitet og let at have med at gøre smiley

• #6   6. maj 2014 Motip spray, ja er genial hvis du kan finde ud af at arbejde med det. der koster 500 kr at få et fint resultat istedet for 5000kr ved en autolakkere...
    men husk at give mange mange lag ellers holder det ikke i længden..

• #7   7. maj 2014 Nej Nej stop nu med det der spray lort, det holder og ligner lort, jeg køber her (for det meste) http://stores.ebay.de/ludwiglacke/ men det koster at starte, lidt som med pulver lakkering

• #8   7. maj 2014 Hvis du maler med sprayflaske og det bare skal være sort kan du med fordel finde en 2K sprayflaske (med hærder i dåsen også) som er meget stærkere end de almindelige 1K lufttørrende akryl sprayflasker der ikke rigtig kan holde i længden.

Det kan godt blive pænt hvis man forbereder sig og finder et støvfrit sted at male. Når det er hærdet kan man polere det op så det står rigtig flot.

Selve lakeringen tager 15 minutter, forarbejdet tager en uges tid....

mvh

Jim

Kommentér på:
Hjemmelakering af diverse

Annonce