Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.
  • Toilet skyller ikke ud. 1.999 kr.
  • Opsætning af dampspærre og gipsplader 1.500 kr.
  • Opgravning af rødder 6.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hævning af bagende-kawasaki z750
  • #2   8. mar 2014 http://m.ebay.com/itm/170821177440?nav=SEARCH

• #3   8. mar 2014 Vil du hæve den pga agressiv look eller pga fri højde ?

Hvis det er pga looket kan du jo sænke den lidt ved gaffel broen , det giver en del da det jo er så langt ude foran .

Mvh
    Rasmus

• #4   8. mar 2014 Pga looked, kan man ikke gøre det på selve fjederen?

• #5   8. mar 2014 Jo hvis du strammer fjederen alt hvad den kan bagpå så bliver den lidt hård så den ikke synker så meget når man sætter sig, men det gør bestemt ikke noget da den bliver strammere i svingende smiley

Så kan du jo sænke den de 1-2 cm ved gaffelbroen foran det giver et ret cool look.

Har gjort det ved min kærestes z750'er og syntes den køre ret fedt med den opsætning.

• #6   8. mar 2014 hvis du ændrer vinkelen på din bagsvinger bliver den lort at køre på .. OG nej, man kan ikke gøre det i fjederen, der ER link systemet som James B viser dig .. Hæv bagstellet hvis du vil ha´look .. , bagavingeren giver bare en "slingrekasse" .. Hvis den falder for meget bag i, budre du nok få berregnet om dine fjedre passer til din vægt. Hvis de er for bløde har man også en nederen cykel som hverken kan dreje eller noget smiley

• #8   8. mar 2014 hvad linksystemet gør ?? .. jamen linken er lavet for at sætte hastigheden op på støddæmperen når svingeren bliver presset længere og længere op .. Det giver en progressiv affjedring; dvs. at den kan være både følsom og lækker ved laven affjedrings hastigheder, og hård ved hurtig belastning.

Det er fabrikkernes måde at lave en progressiv affjedring på, og der er meget billigere for den end at lave en udelukkende progressiv støddæmper .. Det dér link-kit, er da højst sansynligt til at hæve bagenden, men godt bliver det ikke ! .. 1. Du ændrer nu dæmper hastigheden, og det er den ikke shimset op til inden i, det gør at affjedringen nu bliver for slatten om mindre progressiv, og 2. hvis du ændrer bagsvinger vinkelen og laver en meget stejlere kronrørsvinkel, uden at din forgaffel er sat op til det, får man "head-shake", eller også kaldet wobling .. og det er sgu da nederen ... Selvfølgelig, hvis man aldrig kører særlig stærkt på sin MC, er det nok ik så slemt, men uanset hvad laver man køreegenskaberne dårligere, ved kun at hæve svingeren/linken ..

• #9   10. mar 2014 så man kan altså ikke hæve den uden et jack up kit?

• #10   10. mar 2014 Nej ikke, hvis det skal være ordentligt..

• #11   11. mar 2014 tror bare du bliver ret skuffet, når du kommer ud i trafikken på den hvis du ændrer link udvekslingen .. det bliver ik´særlig god at styre rundt på vejene på ..

Hvis du beregner højden ud fra hvis du sætter 1tomme mindre hjul på, og hæver link systemet tilsvarende, får du looket du leder efter, og så skal jeg shimse din dæmper om for dig til den nye værdier .. men hvis di kun hæver den bagi, med samme hjul, så får du en anden kronrørsvinkel, og mere vægt på forenden, og det det kan give andre problemer .. måske kan det fixes, ved at lave gaffelen om også, men det er ihvert fald ikke liiige plug and play ..

JEg ændrede det hele på min Honda CB 900, og satte 17" hjul på i stedet for 18" .. den er RIGTIG fed nu at køre på, men det var sgu noget af et arbejde for at få den til både at være rolig, styrevillig, og samtidig ingen head-shake ved topfart .. det er ALTID .. du gør en ting bedre, og så kommer der er andet problem .. lidt derfor skal man tanke på, at man kan ikke lave om på "kun" bagenden uden også at du bilver nødt til at fixe forenden

• #12   11. mar 2014 Jeg jackede min zx9r op med ca 25mm jeg og fik en langt bedre cykel. Mere styrevillig og ingen af de nævnte ulemper..

• #13   11. mar 2014 Forskellige meninger. Prøver at jacke den 35mm smiley

• #14   11. mar 2014 tja .. prøv dog ,,, der kan jo ikke se noget ved at prøve smiley

Kommentér på:
Hævning af bagende-kawasaki z750

Annonce