1.219 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Hævning af bagende-kawasaki z750 Hævning af bagende-kawasaki z750
Nogen der ved hvad mulighederne er ang hævning af bagenden på en z750?
0 synes godt om
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.941
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.575
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 9 Emner: 4 Svar: 167
Hvis det er pga looket kan du jo sænke den lidt ved gaffel broen , det giver en del da det jo er så langt ude foran .
Mvh
Rasmus
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 18 Svar: 37
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 9 Emner: 4 Svar: 167
Så kan du jo sænke den de 1-2 cm ved gaffelbroen foran det giver et ret cool look.
Har gjort det ved min kærestes z750'er og syntes den køre ret fedt med den opsætning.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Det er fabrikkernes måde at lave en progressiv affjedring på, og der er meget billigere for den end at lave en udelukkende progressiv støddæmper .. Det dér link-kit, er da højst sansynligt til at hæve bagenden, men godt bliver det ikke ! .. 1. Du ændrer nu dæmper hastigheden, og det er den ikke shimset op til inden i, det gør at affjedringen nu bliver for slatten om mindre progressiv, og 2. hvis du ændrer bagsvinger vinkelen og laver en meget stejlere kronrørsvinkel, uden at din forgaffel er sat op til det, får man "head-shake", eller også kaldet wobling .. og det er sgu da nederen ... Selvfølgelig, hvis man aldrig kører særlig stærkt på sin MC, er det nok ik så slemt, men uanset hvad laver man køreegenskaberne dårligere, ved kun at hæve svingeren/linken ..
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 18 Svar: 37
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.575
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Hvis du beregner højden ud fra hvis du sætter 1tomme mindre hjul på, og hæver link systemet tilsvarende, får du looket du leder efter, og så skal jeg shimse din dæmper om for dig til den nye værdier .. men hvis di kun hæver den bagi, med samme hjul, så får du en anden kronrørsvinkel, og mere vægt på forenden, og det det kan give andre problemer .. måske kan det fixes, ved at lave gaffelen om også, men det er ihvert fald ikke liiige plug and play ..
JEg ændrede det hele på min Honda CB 900, og satte 17" hjul på i stedet for 18" .. den er RIGTIG fed nu at køre på, men det var sgu noget af et arbejde for at få den til både at være rolig, styrevillig, og samtidig ingen head-shake ved topfart .. det er ALTID .. du gør en ting bedre, og så kommer der er andet problem .. lidt derfor skal man tanke på, at man kan ikke lave om på "kun" bagenden uden også at du bilver nødt til at fixe forenden
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.575
maj 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 18 Svar: 37
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Hævning af bagende-kawasaki z750