1.395 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Motard fælge til Honda XL 350 R? Motard fælge til Honda XL 350 R?

Hej MC Galleri.

Jeg leder efter Motard fælge til en Honda XL 350 R.
Ved ikke helt hvad det er jeg kigger efter, men tænkte at der var nogen her inde som kan rådgive og vejlede mig i rigtig retning smiley

Er ny til motorcykel har rodet med Scootere og lidt bil. Så har en del spørgsmål til fælge skift. *

Evt. også et billigt forsikringsselskab for en som aldrig har haft et køretøj registreret før i eget navn. helårs forsikring er det jeg søger og lige pt. ser det ud til at GF bliver valgt.

MVH.
Nicklas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motard fælge til Honda XL 350 R?
  • #1   3. feb 2014 Kan ikke hjælpe dig med fælgene, men med forsikringsselskabet er det nemmeste helt klart at ringe rundt til 5-10 forskellige selskaber og få et tilbud fra dem. Det er umuligt at sige hvad der er billigst i dit tilfælde da det afhænger af alder, motorcykel, bopæl, kasko/ansvar, ect.

Jeg bruger selv TopDK da de er billigst i midt tilfælde, synes dog de er nogen røvhuller, men det er en længere historie. Ellers har jeg hørt at folk har gode erfaringer med GF også...men ja, ring rundt det er den eneste måde du kan finde ud af det.

• #2   3. feb 2014 http://www.youtube.com/watch?v=RBxK-OQ--fg

• #3   3. feb 2014 Takker mange gange til jer begge begynder at ringe, og den video var sku et godt udgangspunkt tak tak!

• #4   3. feb 2014 Tjek evt mondux angående forsikringspris. smiley

• #5   3. feb 2014 top danmark med mctc rabat.
    du mangler kun 16-17" forhjul.
    dit baghjul er jo17"

• #6   3. feb 2014 Heps...

Er det for look eller køreegenskaber du vil bygge om?

• #7   3. feb 2014 Det er bare for looket smiley

• #8   3. feb 2014 Ok... smiley

• #9   3. feb 2014 Ja eller faktisk så jeg kunne skifte om sommeren til noget som hænger lidt bedre ved vejen, også om vinteren få nogle grove dæk på de 17 og 21 fælge. skal bruge MC'en ca 10 måneder om året måske 11

• #10   3. feb 2014 Hvis du finder nogle gode 21/17" semidæk er du godt hjulpet til det hele.
    Min første offroader var netop en XL350 og den var sgu super.
    Den har dog ikke flere kræfter end at du rigeligt kan nøjes med det.
    De står altså bedre fast i en rundkørsel end folk tror smiley

Jeg mener... sådan et sæt motarder kan nemt koste 40-50% af hvad maskinen koster...

• #11   3. feb 2014 Enig med Henrik. De er svine dyre de fælge og jeg tror ikke rigtigt det giver så meget mening så længe at det ikke er en maskine der har flere heste end den har. Den står nok fint fast med dine nuværende dæk. Jeg har også overvejet det til min, men det vil jo aldrig blive en ægte motard alligevel

• #12   4. feb 2014 Jeg tror at manden mener at han gerne vil have set sæt sommerfælge med sommerdæk og et sæt vinterfælge med vinterdæk. Om sommeren har han et cool motard look og om vinteren har han off roader looket. Det er også nemmere at skifte hjul end at skifte dæk.

Men angående vinterdæk, så er det ikke grove knobdæk du skal gå efter. Det giver dig kun dårligere greb på en glat vej. 95% af vinterdagene er der ingen sne på vejene. De er tilgængel pisse glatte, så gå efter nogle dæk der rent faktisk er beregnet til kørsel på almindelig vej om vinteren.

Heidenau laver en række vinterdæk, som går lige fra kun at skulle bruges til glat vej og over til delvist at skulle bruges til sne. Dem til sne hedder snowtex og er grove, men slet ikke knobdæk. Der er tilgængel fibre i gummiblandingen.
    Det vigtigste ved vinterdæk er at gummiblandingen er designet til at fungere ved minusgrader. Sommerdæk(fx knobdæk til en crosser) bliver simpelthen for hårde og mister greb. Det gør sig i øvrigt også gældene ved vinterdæk til biler. Det er ikke det grove mønster der giver bedre greb på isglat vej - det er gummiblandingen. Mønsteret hjælper kun ved sne/sjap smiley

• #13   4. feb 2014 Emil du har ret....
    I noget af det...
    Mange tror fejlagtigt at vinterdæk på mc skal have store knopper.
    ....
    Jeg er enig i din tanke om at han søger et sæt sommer/vinterfælge men når vi taler om at ekstrafælgene koster det samme som at få en forhandler til at skifte dem resten af maskinens levetid er det måske overkill.

Det med at det er nemmere at skifte fælge end dæk....
    Nope...
    Umiddelbart skal du også skifte tandhjul og om man er pernippen også skive.
    Og at skfte et par dæk tager altså ingen tid.

Men, er det looket der er det primære er det da bare at købe motarder til den.
    Det er hjertet der skal vinde smiley

Jeg vil æde mine gamle crossstøvler på at jeg kan tæve den XL350 rundt i trafikken monteret med Heidenau Scout lige så hurtigt som jeg kan med motardhjul med banedæk.

• #14   4. feb 2014 Sagen er at de gamle maskiner der er lige mig, retro, men har besluttet at holde min til 17/21 cross smiley Motard bliver for new school til maskinen.

• #15   4. feb 2014 Et godt valg.. Det er fede maskiner....
    smiley

• #16   4. feb 2014 det er en fed "gammel" ged
    evt. tjek min profil.
    og husk http://www.tenere.dk/

Kommentér på:
Motard fælge til Honda XL 350 R?

Annonce