Bagdæk til GS500 E {{forumTopicSubject}}
Hej kære mc´ister.
Skal lige høre hvad folk med lidt forstand på tingene har at sige inden jeg bruger penge på et eller andet biks. Derfor:
Pt. har jeg for: 110/70
og bag : 130/70
Men har tænkt på at få bagdækket skiftet til noget lidt større (150/70 måske) og bredere.
Tror det vil komme til at pynte.
Hvilke mærker kan i anbefale? (nævn gerne pris) (har overvejet 150/70 R17 Metzeler?)
Er der nogle ulemper/fordele ved at have et større bagdæk?
Ville det være fornuftigt at skifte det forreste også, eller har det ikke nogen betydning?
Håber der er folk med lidt forstand på tingene der vil skrive et par vise ord
mvh. Rasmus S
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 1.118
Jeg køre GPZ 500 og det er same dimensioner som GS 500.
Har selv lige sat nyt bagdæk på for en uge siden og er også gået op i størrelse for at få et dæk der er godt til bane kørsel også. Det jeg har sat på er et Metzler KCompound 140/80-17 og det er et rigtigt godt dæk. Det er rimeligt blødt og står rigtigt godt fast. Men jeg tror ikke du skal gå højere op i størrelse end ovennævnte dæk.
Det er noget højere at se på end det gamle der var standard størrelse og går du et nummer mere op er jeg ikke sikker på at det han være der. om ikke ander tror jeg ikke dit center støtte ben vil kunne løfte dækket ret meget fra jorden. Jeg kan tydeligt mærke at den ikke løfter så meget fra jorden som før.
Sidste ulempe er at din gearing bliver højere da hjulet får en større omkreds.
Prisen er lidt over 1400 hvis du køber det ved en forhandler her hjemme og for den pris kan man næsten få 2 standard dæk!!! Men jeg tror at det er pengene værd, men det er svært at vide efter kun en uge.
Men det er godt i sving og på bane sååå...
apr 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 11
Der er lidt at tænke over.
Men det er bare med at få tingene undersøgt
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
(link fjernet)
Dem der har sat bredere dæk på deres cykel vil ALTID hævde at den kører bedre! Men der er nok en grund til at Suzukis ingeniører har valgt at sætte et 130'er bagdæk på GS'eren og ikke fx. et 150'er...
Men det er selvfølgelig helt op til dig selv...
Rune
jun 2005
Så ved jeg det næste gang der skal nye dæk på.
Søren
jun 2005
For det andet var det ikke min ide men min mekainkers. Da han går meget op i og har kørt meget løb osv. valgte jeg at lytte til ham.
Men tror også det er sidste sæson på den. Nu må det være tid til noget større.
Søren
Bagdæk til GS500 E