{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.518 visninger | Oprettet:

Pro-Bolt {{forumTopicSubject}}

Jeg købte for nogle uger siden nogle rustfri bolte til mine bremse kaliber og bolten til "Front Axle/ Bottom Pinch Bolts" men da jeg skifter dem ud, ligger jeg mærke til at der ind imellem kommer en lyd som 2 hammere der bliver slået imod hinanden når jeg bremser hen i mod lyskrys ved lav fart og kørsel ved tæt trafik . så i eftermiddags sætter jeg så de originale bolte i igen og lyden forsvinder med det samme. så tro bare jeg holder mig til originale bolte smiley nok det klogeste

http://www.probolt.dk/stainless-steel-front-brake-caliper-mounting-bolts-r-spec.html#.UWnPAfrU9aQ

http://www.probolt.dk/stainless-steel-front-axle-pinch-bolt-set-2.html#.UWnQdPrU9aQ

PS. og jeg har brugt loctite og de er spændt med moment nøglen og spændt efter også.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pro-Bolt
  • #1   13. apr 2013 Så var det da godt de ikke var dyre smiley

  • #2   13. apr 2013 Ja men sgu da lidt skummelt altså... under mig også at bolthovedet er mindre end på de originale bolte. det så ellers meget godt med dem på smiley

  • #3   14. apr 2013 sådan nogle kunne jeg da godt bruge.
    Hvor mange har du i 8mm ?


  • #4   14. apr 2013 Lyder som om du har spændt dine pinch bolte så forgaflen ikke har haft fri vandring. Kender de første 25 racer cykler der har skiftet dem, og du er så den første der har haft et problem....
    Det er fint nok du har et problem, men syntes en post som denne der skal smæde et produkt hvor posten ikke underbygges med et bevis er lidt ærgeligt.

    Personligt har jeg ingen pasningsproblemer haft med hverken alu eller titaniumsbolte på min cykel, og på min er ALT skiftet....


  • #5   14. apr 2013 Mine har også virket fint i årevis smiley

  • #6   14. apr 2013 nu spørger jeg dumt !

    har du ikke kommet kobberfedt på gevind når nu det er bremsekaliber ?

    du har skiftet materiale fra stål til rustfri ?

    Tror ikke der noget galt med bolte
    Det er friktion ! det er derfor man bruger kobberfedt

    jeg har lært at bremsedele skal have lidt kobberfedt på gevind, glider og bagside af bremseklodser

    hilsen Kenneth.


  • #7   14. apr 2013 Kenneth H der findes ingen dumme spørgesmål smiley

    Har ellers kommet lidt fedt på bolten (rustfri). og bremseklodser fik kobberfedt da jeg satte dem på for længe siden. jeg ikke har haft dem taget af... bare skifte boltene der holder bremsekaliberen.


  • #8   14. apr 2013 Christian D

    Sku ikke fordi jeg skal smader et produkt, men har jeg et problem er jeg jo nød til at skrive om det smiley og det jeg oplever ved at skifte originale bolte ud med dem fra probolt


  • #9   14. apr 2013 Kan jo være der et sted på bolten der er tyndere så noget kan give sig.

  • #10   14. apr 2013 så har du nok oplevet et eksempel på at man nogle gange skal bruge de
    originale dele.
    Den gang jeg læste til maskinteknikker lærte vi noget om styrkeberegning og metals flydegrænse
    de bolte må være dårlige materiale end de originale.
    for eksempel købte jeg engang heavy duty pin bolte til cylinderblok til en Honda cb
    750 ! de originale kan ikke bruges en gang til (billigt stål Honda skulle spare penge den gang 1970´erne).
    derfor bruger man HD pinbolte især til bigbore kit.
    det kunne være noget af forklaringen
    hilsen Kenneth.


  • #11   14. apr 2013 kobberfedt i alu er NOGO.......

  • #12   14. apr 2013 Nemelig dækmanden.... og kobberfedt på gliderne er også no go... har et autoværksted, og jeg tror det er ca 10 år siden vi stoppede helt med at bruge kobberfedt

  • #13   14. apr 2013 kobberfedt i alu har man brugt i mange år så lige fra den ene dag til den anden er det forbudt Sådan noget pis ..
    man skal bare bruge det med omtanke, lige som mad alt andet


  • #14   14. apr 2013 steffen, der hvor jeg arbejder skruer vi PRIMÆRT i alu, bruger rustfri i alu, og nu efter 8-10 år, så sidder alle bolte løse og gevindene er ved at være væk, selvom der spændes med moment, så det skal du altså ikke komme og sige.

  • #16   14. apr 2013 Christian rolig nu! Hvor nævner han noget om at produktet er dårligt?

  • #17   14. apr 2013 Jeg arbejder i fødevare indrustien, dvs. rustfrie bolte i alu mange steder, og blir konstant udsat for kulde og vand.. og vi har heller ikke brugt kobber fedt i mange år, det blir alt alt for stift.. vi bruger istedet never size

  • #18   14. apr 2013 Never Seez

  • #19   14. apr 2013 super link KH !

    Men hensyn til kobberfedt ! bruger værksteder det ikke mere pga. af miljøet

    Der mange forskelige fedt på markedet det skal bare kun tåle varme.

    Jeg har brugt kobberfedt i mange år ingen problemer på rustfrit.

    Lige nu bruger jeg noget højhastighedsfedt(varmebestandig).

    Det er noget dyrt noget som bruges til CNC-maskiner ! fik det i forbindelse med mit arbejde som maskinarbejder.

    har brugt det alle steder ! også på min ford Mondeo. fornøjelse af skille ad i forhold til første gang jeg skulle lave bremser.

    Den der smør godt og montere godt kørere godt

    hilsen Kenneth.


Kommentér på:
Pro-Bolt

Annonce