Pro-Bolt {{forumTopicSubject}}
Jeg købte for nogle uger siden nogle rustfri bolte til mine bremse kaliber og bolten til "Front Axle/ Bottom Pinch Bolts" men da jeg skifter dem ud, ligger jeg mærke til at der ind imellem kommer en lyd som 2 hammere der bliver slået imod hinanden når jeg bremser hen i mod lyskrys ved lav fart og kørsel ved tæt trafik . så i eftermiddags sætter jeg så de originale bolte i igen og lyden forsvinder med det samme. så tro bare jeg holder mig til originale bolte nok det klogeste
http://www.probolt.dk/stainless-steel-front-brake-caliper-mounting-bolts-r-spec.html#.UWnPAfrU9aQ
http://www.probolt.dk/stainless-steel-front-axle-pinch-bolt-set-2.html#.UWnQdPrU9aQ
PS. og jeg har brugt loctite og de er spændt med moment nøglen og spændt efter også.
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 16 Svar: 103
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.113
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 9 Emner: 7 Svar: 459
Hvor mange har du i 8mm ?
jun 2010
Følger: 32 Følgere: 28 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 606
Det er fint nok du har et problem, men syntes en post som denne der skal smæde et produkt hvor posten ikke underbygges med et bevis er lidt ærgeligt.
Personligt har jeg ingen pasningsproblemer haft med hverken alu eller titaniumsbolte på min cykel, og på min er ALT skiftet....
jun 2006
Følger: 140 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 105 Svar: 1.801
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
har du ikke kommet kobberfedt på gevind når nu det er bremsekaliber ?
du har skiftet materiale fra stål til rustfri ?
Tror ikke der noget galt med bolte
Det er friktion ! det er derfor man bruger kobberfedt
jeg har lært at bremsedele skal have lidt kobberfedt på gevind, glider og bagside af bremseklodser
hilsen Kenneth.
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.113
Har ellers kommet lidt fedt på bolten (rustfri). og bremseklodser fik kobberfedt da jeg satte dem på for længe siden. jeg ikke har haft dem taget af... bare skifte boltene der holder bremsekaliberen.
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.113
Sku ikke fordi jeg skal smader et produkt, men har jeg et problem er jeg jo nød til at skrive om det og det jeg oplever ved at skifte originale bolte ud med dem fra probolt
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
originale dele.
Den gang jeg læste til maskinteknikker lærte vi noget om styrkeberegning og metals flydegrænse
de bolte må være dårlige materiale end de originale.
for eksempel købte jeg engang heavy duty pin bolte til cylinderblok til en Honda cb
750 ! de originale kan ikke bruges en gang til (billigt stål Honda skulle spare penge den gang 1970´erne).
derfor bruger man HD pinbolte især til bigbore kit.
det kunne være noget af forklaringen
hilsen Kenneth.
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 57
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.813
man skal bare bruge det med omtanke, lige som mad alt andet
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.722
sep 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Emner: 42 Svar: 474
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 30 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 676
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
Men hensyn til kobberfedt ! bruger værksteder det ikke mere pga. af miljøet
Der mange forskelige fedt på markedet det skal bare kun tåle varme.
Jeg har brugt kobberfedt i mange år ingen problemer på rustfrit.
Lige nu bruger jeg noget højhastighedsfedt(varmebestandig).
Det er noget dyrt noget som bruges til CNC-maskiner ! fik det i forbindelse med mit arbejde som maskinarbejder.
har brugt det alle steder ! også på min ford Mondeo. fornøjelse af skille ad i forhold til første gang jeg skulle lave bremser.
Den der smør godt og montere godt kørere godt
hilsen Kenneth.
Pro-Bolt