{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Rizoma blink.
  • #1   14. mar 2013 Pæren kunne jo være sprunget..

• #2   14. mar 2013 måske en pære eller en diode i speedometer der er gået , hvis du kan finde ledningen i stikket ved speedometeret kan du jo prøve om der er forbindelse fra det og til blinkrelæet kunne også være en dårlig forbindelse i ledningen et eller sted på vej til speedometeret det vil selvfølgelig lette lidt hvis du havde et ledningsdiagram over din mc med farver på ledningerne det er der i de fleste rep håndbøger hvis du har sådan en

• #3   14. mar 2013 Ja det er jo en mulighed ....

• #4   14. mar 2013 Jeg vil væde en kold pils på den tidligere ejer har afmonteret pæren.

OG at når du sætter en ny i blinker ALLE fire blink samtidigt smiley

• #5   14. mar 2013 Okay det lyder vildt. Hvad er grunden til det
    ?

• #6   14. mar 2013 Som Henrik O siger, er en mulighed. Har selv haft lignende problem. Grunden er nok at det er LED blink - i den korte version smiley Den længere tekniske version kan Henrik måske give dig, men hvis det er tilfældet, kunne det hjælpe at montere et LED blinkrelæ.

• #7   14. mar 2013 Et LED relæ løser mange problemer, men ikke dette :-b

Mit indlæg i denne tråd burde give svaret: http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/175763-led_blink__modstand_

• #8   3. apr 2013 Henrik o . Nu har jeg kigget lidt på det , problemet var også at de blinkede for hurtigt . Fandt ud af der var monteret modstande bag på .men ingen foran . Det har jeg så lige gjort , og nu blinker pæren ved instrumenter. Men blink frekvensen er stadig for hurtig . Hvad skyldes det ?

• #9   3. apr 2013 Er det et LED blinkrelæ der er monteret nu ?

• #10   3. apr 2013 Det ved jeg ikke ? Men så skulle det vel ikke være nødvendigt med modstande ?

• #11   3. apr 2013 At den stadig blinker for hurtigt, kunne tyde på at modstandene ikke fungerer eller er samlet forkert / dårlig forbindelse. Har selv prøvet med nye modstande, hvor det heller ikke fungerede. LED blinkrelæ, så virkede det. (og så er modstandene ikke nødvendige.)

• #12   4. apr 2013 Enig med Morten, invester i et elektronisk LED relæ og drop modstandene smiley

At indikatorenpæren nu blinker efter du har monteret modstande foran, giver umiddelbart ingen mening! Det burde ikke gøre nogen forskel på det problem smiley

• #13   4. apr 2013 Okay tak der bliver det næste smiley . Er der nogle der kan fortælle mig hvor blink relæt sidder på min R6 ?

• #14   4. apr 2013 Ved ikke lige nøjagtig på din model. Som regel under sædet. Slå blinklyset til, så kan du høre klik lyden, og derfra lokaliserer relæet. Du kan måske og mærke det, hvis du rører ved de forskellige bokse.

• #15   6. apr 2013 Blinkrelæ til LED kan faktisk skabe ret mange problemer.
    Især på nyere cykler der er født med katastrofeblink...
    Det rigtige er, at imitere det strømforbrug på hver lampe, som cyklen er født med.
    Sæt LED modstande på hver lygte, og så er den ged barberet.
    Køb f.eks. disse, men smid strømtyvene LANGT væk!
    (link fjernet)

• #16   6. apr 2013 Allan vil du lige forklare det lidt nærmere?
    Den har jeg alligevel aldrig hørt før den påstand smiley

• #17   7. apr 2013 Henrik - jeg kan ikke forklare dig hvad der sker, men har selv rizoma led på min Bandit 1200, som er født med katastrofeblink. Satte et led relæ på, og blinklyset gik amok. Var på mit (Suzuki) værksted, hvor de fjernede relæet, og satte modstande på - fordi relæet ikke kunne sammen med styringen til katastrofeblink...
    Og ifølge dem, var det ret almindeligt på nyere cykler. Om der så sidder en eller anden form for CAN ligesom i biler, ved jeg ikke. Men fakta er, at det virker.
    Egentligt lyder det jo også ret logisk, at det rigtige er, at skabe det strømforbrug som ledningsnettet et designet til...eller? smiley

Det kan lige tilføjes, at det ikke er sikkert det er nødvendigt med modstande på alle 4 lygter. På Suzukien er det nok met en modstand pr. side, fordi de er forbundne, og ikke separeret.

• #18   7. apr 2013 Hvad mener du med amok?
    Jeg vil gerne høre en lidt mere detaljeret beskrivelse. Ledningsnettet på en mc er rimeligt simpelt, specielt omkring blinklyset, derfor undres jeg lidt over det du siger.... smiley

*Lavede de disco lys i flere farver smiley
    *Forkert frekvens?
    *Ingen eller konstant lys?
    *Blinkede alle 4 samtidigt?

• #19   7. apr 2013 De blinkede faktisk slet ikke - de lyste konstant. Og der blev prøvet med forskellige relæer. Derfra blev jeg også den erfaring klogere, at nogle er styret af stel - andre af strøm.
    Da jeg ikke, med bla. hjælp fra min bror og en automekaniker, ikke kunne få det til at virke, måtte den på værksted - hvilket kostede et par modstande, og en timeløn...

• #20   7. apr 2013 Jamen der var 2 modstande på bag på og så blinkede den for hurtigt og ingen visning ved speedometer . Så har jeg monteret 2 modstande foran den blinker stadig hurtigt men der er visning ved speedometer .

• #21   7. apr 2013 Har du stadig modtande monteret bagpå?
    Du kunne for sjov, prøve at holde en modstand mere på, så der er 2 i den ene side.
    Hvis modstanden er for lille, blinker de nemlig for hurtigt.
    Det kan godt være at 2 ens er for meget, men du vil kunne se en forskel hvis dét er problemet smiley

• #22   7. apr 2013 @ Allan - det lyder som et IKKE elektronisk LED relæ! MC Nøglen sælger et LED relæ af denne type.

Det man skal sikre sig, er at det er et belastnings Uafhængigt relæ smiley

Jeg ville ikke kalde relæer hverken strøm eller stel styrede smiley Nogle relæer har et ekstra ben. Dette er blot en direkte stel til relæet så det ikke behøver at trække sin stel gennem lysene, men faktisk er den ikke vigtig :-b

Den nemme løsning er, selvfølgelig at montere modstande. Men i mine øjne, vil det altid være lidt en fuskerløsning smiley også selvom det sikkert virker :-b

Kommentér på:
Hjælp til Rizoma blink.

Annonce